Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nyt se Saabbi sitte porsi. Mä joskus syksyllä jo kuuntelin "alkavaa laakerin jollotusta", mutta tällä viikolla sitte alko mekkala. No Aeromotorssilta olis saanu halvalla, mutta kun rassausaikaikkunat on mitä on, niin hain sitte ihan paikalliselta varaosatiskiltä 30 € kalliimman. Motonetis halvempi arpamerkki maksaa 89,00 € ja Biltemas ihan vaan biltemalainen 89,00 €. Otin tunteella jälkimmäisen, koska Motonet voi perustella halvemman paskuutta kalliimmalla OE-vaihtoehdolla ja Biltema tuskin myy sutta ja sekundaa omalla brändillään? :mrgreen:

No se yks kansivikanen Skoda vaan makaa edelleen hallis, eikä sinne rullamitan mukaan toista autoa edes mahdu, niin tämmönen laakerijumppahan menee vanhoja aikoja muistellen sitte ikkunattomas kylmäs hallis. Sentään oven saa kii, ettei tuuli puhalla alaselkään. Jotain seki. Eli ei muuta kuin Tegeran lumihiutalehanskat mukaan ja kohti iloista rassauskeikkaa, kun pitkästä aikaa on kuitenki Saab, jonka kans saa aikaansa tappaa.

Kuva

Mut hemmetti, tää pappa betalar -halleiluhan alko hyvin, kun kolmannella vekslauksella auto mahtuki halliin!

Kuva

Hommahan suju ongelmitta, mutta raidetankoa en saanu irti. Hakkasin sekä pulttia ylös että pultti tukea vasten olka-akselia alas. No lopulta kun ei sujunu, niin avasin raidetangon klemmarin, kun kyllähän se siinä sitte pyörii ja hakkaan sitte navan pois auton vieres... Ja turhaan manasin, kun napahan lähti ekalla lekan kopautuksella pois. Tainnu edellenen asentaja käyttää rasvaa :)

Kuva

Bilteman navas ei ollu mitään muuta mainintaa kuin Biltema. Eli valmistaja jää tällä kertaa arvoitukseksi.

Kuva

Raidetangon mutteri tosiaan sai vähän kipeetä, niin sellainen piti metsästää. Miljoonalaatikossa ei ollut oikealla kierteellä olevaa, mutta jokaisella saabistillahan on paalausta odottava varaosa, jota siis onneksi ei ole vielä tullut paalattua :D

Kuva

Yksi oppituntikin tuli, sillä totta tosiaan kallistuksen vakaajahan on ikävä kaveri, ellei koko keula ole ilmassa. En tuotakaan ajatellut.

Kuva

No se oli nopeasti korjattu virhe, kun kaivo kymmenen vuotta pölyttyneen pukin romukasan alta ja raahas tunkin Skodan konehuoneen osien ohi ja kampes autoa ylös toiseltaki puolelta.

Kuva

Ja rengasta vaille kasas!

Kuva

Jousittamaton massaki pieneni, kun löysin ilmeisesti alapallonivelen pultin prikan viä lopuks lattialta.

Kuva

No pysyy se pultti ilman tuotaki paikallaan. Voihan sen sinne laittaa takasi sitte kohta pian kun öljyt pitää taas vaihtaa. Eli tämmönen remontti mittarilukemalla 294465.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7341
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kokeilitko raidetankon päätä irrottaessa nuijii myös sitä vartta mihin se oli jumahtanut?
Varsinkin jos toisel puolel saa vastaan vasaran ja lekalla napauttaa toiselta puolen niin monesti helppaa.

Tosin kävi mullaki og kolkin kans siten et joutu hakee kauhian kokosen ulosvetäjän lainaan kun sen siihen peltivarteen en saanut riittävän kovin napautettuu.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Siis laskin pultin pään tunkilla metallikalikkaan, jolla iskut välitty suoraan betonilattiaan, ja samalla hakkasin olkavarren siihen raidetangon ulokkeeseen...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 8671
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja aero »

Yleensähän kartio on tosi nihkeä irtoamaan tuollain nuijiessa, jolloin voima tulee kierteen päästä.

Isku kahdella moskalla siihen olkavarren ulokkeeseen sivustapäin vastakkaisilta suunnilta, mitä tetammi tuossa koetti ehdottaa, on taika millä usein lähtee helpommin irti. Iskuvoima "kaventaa" kartion ulompaa osaa (olkavartta) ja pullauttaa sisäosan (raidepään) irti.

Itse suosin yleensä ns. pallonivelen irrotustyökalua, niillä on yleensä kanssa lähtenyt melko suosilla, jos vaan mahtuu paikoilleen
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Aaaa, mulla ei oo koskaan tullu edes mieleen tollanen pullautustaktiikka 8O No kannatti avautua täällä, niin taas oppi uutta :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
APS
"Turbo"
Viestit: 277
Liittynyt: Ma Heinä 27, 2015 12:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja APS »

Hyviä vinkkejä!

Eli siis tähän olkavarren kiinnikkeeseen lekoilla iskuja, niin pullahtaisi kartio helpommin pois?
Kuva
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
aero
-
Viestit: 8671
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja aero »

Jep, kahdella lekalla/moskalla niin, että toinen osuu just tuohon nuolen kohtaan ja toinen on siellä vastapuolella. Joko samanaikainen isku tai niin, että olkavarsi nojaa jo valmiiksi toiseen moskaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tässä Saabissahan alkaa olla ylläpidettävää oikein urakalla. Eiliselle sattu taas nosturikeikka, niin samalla sitte vaihdoin moottoriöljytki vaikka oli vasta 13 tkm mittarissa. Vaggilaisten ihmeellisten spiraalilorotusaukkojen jälkeen olikin oikein positiivinen muistutus siitä, kuinka hienoa on kun öljynkaatonopeudessa rajotteena on lähinnä oma kaatotarkkuus. Kun tommosen lämpösen öljykannun siis kippaa kymmenissä sekunneissa, eikä siinä kestä minuuttitolkulla 8O

Kuva

Tota on siis pitänyt niin itsestään selvyytenä, ettei sitä enää edes tajunnut. On vain tullut kiroiltua tuota vaggilaisten rauhallista hetkeä.

Illan varsinainen työmaa oli takapönttö. Alko sellanen pörinä jo olemaan, että kohta se varmaan tippuu. Ja ei se kyllä enää oikeen millään ollutkaan kiinni :)

Kuva

Kumit irti ja sehän meinas tippua varpaille. Oli noi ulostulojen päälliosatki jo ruostunu puhki asti :lol:

Kuva

Kuva

No korjaushan ei tule olemaan kallis, kun tua pihalla on sopivasti purkuauton putki. Ja on taatusti sisältä märkä vaimennin, kun on unohtunu noin päin taivasalle :mrgreen:

Kuva

Kyllä siitä paineilma läpi puski, joten suuremmitta ongelmitta vaan asentamisen intoa. Tarkkuushan oli mallia "pari senttiä mutkan kohdasta poikki" ja supertarkalla asennusjigillä sitte uutta paikalleen.

Kuva

Sitten kun supertarkka sauma osuu vain toiselle puolelle, jää toiselle puolelle täytehitsattavaa. Ja koska minä en noista mitään ymmärrä, on hitsaamisen tarkkuus samalla tasolla kuin tuon asennuksen toleranssit nyt muutenki, eli toihan palo heti puhki.

Kuva

Eli naks virtaa pykälä pienemmälle ja langansyöttöä hipasu hitaammalle.

Kuva

Sitte vaan lanka palamaan 8)

Kuva

Tommosta tuli toiselle puolelle.

Kuva

Sitte se klassinen viimesen reiän karkaamisen voittaminen sillä täytehitsattavalla puolella.

Kuva

Lopuksi lumella pinnat kylmäks, bräkleenillä puhtaaks ja varmaan turhaakin turhempi sinkkipohjamaali päälle.

Kuva

Ja ennen kuin kukaan nyt arvostelee saumaa rumaksi ja työmenetelmiä paskoiksi, niin tarkotushan oli tekohengittää autoa mahdollisimman taloudellisesti ja luontoarvoiltaan kestävällä tavalla ja tässä tapauksessa siis vältyttiin sekä pyörteeltä lompakossa että käyttökelpoisen putkiston hävittämiseltä :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kevään merkki kun nastojen rapina alkaa olla liioiteltua ja ruosteet vaan kukkivat kukkimistaan. Kesätassuthan olivat poikkeuksellisesti koko talven täällä Nokialla, joten ei muuta kuin kaivamaan niitä esille. Ainut vaan, että 0118 paistettu Landsail näytti tältä

Kuva

Ja 1516 paistettu Nangkang tältä

Kuva

Tais noista olla jotain merkkiä ilmassa jo viime kesänä, mutta olin vain kai unohtanut sen. No mikä siinä, jos kiinarenkaat eivät kestä, niin ei muuta kuin uutta kiinarengasta Aeromotorssilta tilalle ja koko setti Coltille.

Kuva

Tilalle tuli Nordexx mitälieyheksäntuhatta. Vanhois kiinakumeis oli paikoitellen kahtaki riviä painoja päällekkäin, joten niiden rinnalla nämä ovat kai kohtuullisen hyvin tasapainottuvat sentään?

Kuva

Samalla nyt vaivauduin Techittämään rengaskoonki oikein, kun olin koodannu jo valmiiks XWD:n 225/50 R17 -koon enkä koskaan jaksanut sitä talvirenkaille korjata. Nyt kun molemmat setit on samalla koolla, niin oli jo aikaki.

Kuva

Noi 2019 paistetut talvirenkaat, niin niin... Hyvin on pintaa ja nastat tallella.

Kuva

Mun laskujen mukaan noilla on kolme talvea ajettu ja ei ne vaan kulu. Kitkat olis jo ilman lamelleja noilla ajoilla. Toisaalta hyvä, toisaalta ei tommosia kovia koppuroita sitte malta uusia "kun on viä pintaa hyvin". No ehkä niistä menee rungot sitte aikanaan. Niin tai näin, kesätassut vaihtu mittarilukemalla 299339 eli on tällä autolla jo 35 tkm melko huoletonta ajoa takana :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Vierähtihän tässäkin ketjussa tovi. Kolkki sai kesällä leiman ja vikalistakin oli sopivan pitkä, sillä ei tarvinnut viedä toista kertaa leimalle. Tärkeää hetkeä luonnollisesti edelsi varttin herkistelytuoki käsijarrulle ja leimaamisen jälkeen pääsin sitten vaihtamaan toisen puolen iskarinkin, joka oli vähemmän yllättäen vuoden aikana myöskin alkanut vuotamaan.

Maailma etenee miten etenee, joten tälle tuli huudettua seuraaja huutokaupat.comista ja näähän on aina parhaita:

Kuva
Havaitut viat

Ennen auton myyntiinlaittoa suoritimme autolle koeajon ja teknisen kuntoarvion, joiden aikana teimme autosta seuraavat havainnot:
Ohjaus jäykkä
Moottorin vikavalo palaa (ei tutkittu)
Tyhjäkäynnillä ravistaa/ kuuluu kolinaa.
Sivupeilit hieman elämää nähnyt, kuskin peiliin liimattu uusi peili päälle.
Autoon on mahdollista tulla tutustumaan ennen huudon tekemistä.
Sovithan ystävällisesti tulostasi etukäteen
Tuohan on sellainen huutokaupat.comin kiertopalkinto, joka on vähän väliä ollut huudettavana milloin milläkin lähtöhinnalla, mutta tällä kertaa se sitten irtosi kuluineen 679 eurolla. Ihan sopiva hinta, ottaen huomiooon tyylikkään Jet Black -värin ja maltillisen 280 tkm mittarilukemat jumalmaiselle 1.9 DTH -moottorille. Täähän on myyty ranskaan uutena, josta se on (ainakin) Viron kautta uitettu Suomeen, joten historiasta ei ole epäilystäkään, etenkään kun huoltokirjan viimeinen leima on 200 tkm takaa.

No ei siinä, myyjän kanssa pikapuhelut ja samalla sitten tuli saatua sellainen ostotarjous Golf MK7:stä, että yhdellä autolla mentiin ja yhdellä tultiin myös takaisin. Eli nyt on taas vain Saabeja pihassa!

Mullahan on superluottavainen vainu näihin huutokaupan pohjasakan helmiin. En mä tätäkään kauaa sitten ihmetellyt. Tech ei keskustellut tämän kanssa (ei myöskään kaverin viirun kanssa, joten ehkä vika on Techissä) joten ei muuta kuin baanalle. Kulki kaasu pohjassa sataa, joten mikä siinä sitten moottoritietä lasketellessa. Nopeaa siinä sitten tulikin vastaan sellainen pulma, että sataa ei päässyt edes alamäkeen, joten siinä sitten reunaa pitkin nilkuttelin lähimmästä rampista ylös. Ja pian sitten kuuluikin kova pamaus ja alkoi myös savutus ja suhina :mrgreen: Kyllä siinä sitten vähän saikin taas miettiä, että mitähän tässä tekis, kun Golf jäi autokaupan rivistöön ja kotiinkin on vain 150 km matkaa. No onneksi on lämmintä ja vesisadekin hellitti.

No eihän nää ihmettelemällä muutu, joten paikallisen Shellin pihassa joku alkoholisoitunut autoharrastajalauma kyllä mainitsi tallistaan lähellä, mutta eihän sinne päässyt, koska piti päästä ryyppäämään. Kyllä mä anteliaana lupasin kaljaa ja rahaakin, mutta emme sitten päässee sopimukseen avunannosta. Niin tai näin, sattui olemaan kyydissä kaveri, jonka kaveri oli siinä 10 km päässä korjaamolla töissä ja hän sattui sitten vielä olemaan siinä lähistöllä pelipaikalla! Eli ei kun auto ylös ja miettimään, miksi poksuu, savuttaa eikä kulje :D

No poksaus kuului hiukkaspöntön paineanturin letkun irtoamisesta ("sulake?") ja suhina siitä, että se letku ampui pakokaasut sitten suoraan koneen kylkeen ja tulipelliä ylös. No mitä sitä sitten enempää ihmettelemään, vaan teimme pikaisen ohitusleikkauksen hiukkaspöntön eteen.

Kuva

Nythän homma jo rokkasi ja voimasavun saattelemana pääsi taas motarilla juuri niin lujaa, kuin oma riskinottokyky antoi myöden. Aloin kuitenkin siinä määrin epäillä onneani tämän reissun kanssa, että tyydyin jolkottelemaan 85 km/h cruisessa.

Kotiin pääsin ja noukein vielä matkalla Biltemasta uudet polttimot, kun toinen puoli on pimeä ja toinen räpsyy. No toinen polttimo irtosi kahdessa erässä ja toinen muuten vain näytti olevan loppu, joten niiltä osin tieliikennekuntoon saattamista tuli yritettyä. Toinen räpsyy edelleen ja toinen on edelleen pimeänä. Eli ehkä sitten niitä 10x10cm kokoisia palikoita uusimaan, tai ensin vaihtamaan ristiin...

Kuva

Autohan näyttää kaukaa ihan hyvältä, mutta takanurkkaa on pökitty.

Kuva

Konepellis on joku läntti kans.

Kuva

Sisustahan on periaatteessa ihan ok

Kuva

Mutta takapenkki on kaksivärinen ja etupenkitkion on maalattu todella hätäillen.

Kuva

Kuva

Uusi ei-himmentyvä peilikin maksaa netissä varmaan kympin, mutta meneehän nää näinki. Kun siis vain ajetaan.

Kuva

Kuva

Oikeastaan ainoa asia, jolle tässä autossa jää jotain arvoa, on kesärenkaat. Barumit 2021 leimoilla ja pintaa kivasti. Eikä vanteetkaan pahat ole.

Kuva

Jos nyt ihan rehellinen olen, niin mulla jäi tällä kertaa musta pekka käteen. Joo, olis sen voinu nilkutella takaisin myyjälle ja taksilla kotiin, mutta ei nyt tullut se vaihtoehto mieleen. Meinasin tällä ajaa hetken tarharallia, mutta tajusin vasta ostamisen jälkeen, että tässähän on leima kylmänä :facepalm_man:

No sain sen Golfin pois talous-excelistäni ja sitä myöten reilu 200 euroa kuukaudessa lisää pelinappulaa elämiseen, mutta ei tää nyt ihan suunnitelmien mukaan mennyt. Toisaalta ensi talvena tarttis tehdä metsähommia siinä määrin, että tämmönen rymyauto voi olla ihan tarpeen. Siis ettei haittaa pihkatahrat penkissä tai moottorisahasta valuvat öljyt takakontissa. Mutta työtä tässä on... Ainaki nää:
-Ajovalot ei toimi kunnolla
-Peilit uusiks
-Pakoputki ja/tai dpf tukossa
-Joku syy, miksi dpf tukkeutuu
-Sähkövikaa siä tää

Huoltohistoriasta ei ole mitään tietoa, mutta auton olemuksesta huokuu sellainen, että tällä on vain ajettu.

Bonuksena se kallein vika: kone täristää julmetusti. Välillä myös kalkattaa tyhjäkäynnillä. Mun mielestä se ei ole kaksoismassa, mutta voi se sekin olla. Siis koko auto hyppii paikallaan ja välillä ravistaa kunnolla. Käynnistyksessä kuuluu myös kolahdus, mutta kierroksia laskiessa ei. Eli se siis ei ole mun mielestä vauhtipyörä, joten mikä se on? Moottorin tukikumitkin olisivat uskottava vaihtoehto.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Noniin, popcornit mikroon jne. :saab: :D
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
aero
-
Viestit: 8671
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja aero »

Onnea uudesta hankinnasta! Lottoamisesta on aina hauska lukea näin lauantaisin.
JP_Vette kirjoitti:
La Syys 23, 2023 18:04
Bonuksena se kallein vika: kone täristää julmetusti. Välillä myös kalkattaa tyhjäkäynnillä. Mun mielestä se ei ole kaksoismassa, mutta voi se sekin olla. Siis koko auto hyppii paikallaan ja välillä ravistaa kunnolla. Käynnistyksessä kuuluu myös kolahdus, mutta kierroksia laskiessa ei. Eli se siis ei ole mun mielestä vauhtipyörä, joten mikä se on? Moottorin tukikumitkin olisivat uskottava vaihtoehto.
Käykö se rymistessään kaikilla? Klassinen suuttimen liitin (kolmosessakos se useimmin hajosi?) voisi olla yksi vaihtoehto, nää ei välttis käy kolmella kauheen tasaseen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7341
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Joo. Kolmosen suutinliitin löystyy, mä ajelin pitkään nippusiteellä kiristetyllä ennenkuin asensin korjaussarjan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mä nyt tsekkasin sen suuttimen. Se liitinhän siis murenee käsiin :roll:

Kuva

No marinoittin sen kontaktisprayllä ja nylkytin ees taas. Löin tulille ja toisen googaltun vikadiagnoosin perusteella huomenna otan EGR:n auki, tai sitten tulppaan sen väliaikasesti jollain limutölkin palalla. Jossain ketjussa siis jcarlsson toteaa, että 1500-1900 rpm tärinät juontavat juurensa tuohon ihanaan kierrätyspalikkaan, ja siinähän tämäki eniten tärisee...

Ehkä tästä vielä tulee kalu. Ihan vielä ei ole Kuusakoskea tilattu hakemaan :mrgreen:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7341
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Toki jossei oo poltellu hetkeen niin voi olla kaik anturit nokee täynnä, egr raollaan yms.
Jakopäähänki vois kurkata ettei puutu hihnasta hampaita yms.

Edit. Tuossa näkyy se korjausliitin
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 0#p1228403
Viimeksi muokannut tetammi, La Syys 23, 2023 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin