Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
aero
-
Viestit: 8694
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus

Viesti Kirjoittaja aero »

Noh noh, me ollaan sentään samanlaisia vanhoja jääriä, kyllä mun valitsemat 4300K on ihan samaa väriä kun sun valitsemat :D. Ärrämalleja noi ei kyllä ole, kun rojektoriumpiot ei tarvi rrreisss-polttimoita.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3106
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus

Viesti Kirjoittaja viggen »

Alhaalle asennettavat paneelit toimii aivan hyvin. Aion laittaa tuolla tavalla tehokkaan yksirivisen omaan, kun uusi malli tulee. Tässä muutama esim. asennuksista.
https://www.lumise.fi/lisavalot/merkkik ... lot/c/112/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5318
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Olipas outoa, kun ensimmäistä kertaa elämässä tuli asennettua uusi jarrusatula. Vanhoja on kyllä tullu vaihdettua vanhan tilalle ja kaikkia raatoja on tullut tekohengitettyä, mutta kyllä tässä nopsaa hokasi, että miksi useimmat vain lyövät suosiolla aina uuden tilalle, kun vanha vähän jumittaa tms :D

Kuva

Täytyy kattoa joskus, että mitä toi vanha on syöny... Et saako sen elvytettyä vai ei.

Nestettä ei tullut tippaakaan lattialle kun veti puristimella letkun lyttyyn ja ilmauski sujui yksin, kun alipainepumpulla imasi ilmat pois.

Kuva

Jarrunesti olikin vähän fordimaisempi, kun tuota "tulipelliä" pitä availla, että sai nestettä lisättyä. En ymmärrä :roll:

Kuva

Tilasin myös uuden pohjamuovin, jotta lämmöt pysyis paremmin hallussa talvella. Tai siis kylmyys. En vain tuosta pelkästä muovista ole järin innostunut, kun hiukkaspönttö siinä sitte hohkaa heti yläpuolella. Pitäs varmaan jostain pellistä tehdä lämpösuoja tolle...

Kuva

Kuva

No sitä iloa ei pitkään kestänyt, kun kiinnikkeet on tämmöset nastat:

Kuva

Tavisruuvi on aivan liian pieni, peltikattoruuvi on vaan pieni ja joku pienehkö täkkipultti taas liian iso.

Kuva

Pitää googlailla, että mikkä noihin sitte muka kuuluis :roll:

No niin tai näin, nyt käsijarru toimii. Se on pääasia. Ja vaikka käsijarruun en koskenut, niin satunnaisesti toi laahaili ihan muutenki.

Homman jälkeen sitte mönkijän kimppuun. Siinähän oli melkein formulamainen nosto, kun pukki sopi tonne koukun alle ja kun paino siitä jalalla ja samalla veti tarakasta taakse, niin sehän nousi nätisti ilmaan :D

Kuva

Ei vaan elämä mönkijänkään kanssa aina ole helppoa. Ketju ottaa hiukan kallistuksenvakaajaan kiinni.

Kuva

No ei täs nurkkarallis käytännös haittaa, mutta tuntuu nääki olevan vähä semmosia, että aina kun jotain ostaa, niin sitte pitää ostaa pari muutaki. Yritin sovittaa tuohon siis ensin isompia ja parempia renkaita, mutta ne kaatuivat siihen, että tarttis ostaa spacerit, sitte ottaa muovehin kiinni ja tarttee niitä leikellä ja lopulta sitten variaattoriinkin kajota, jotta se pelaa oikein. No palasin lähtökuoppiin ja ostin vain ketjut, mutta näemmä nekin kaipaisivat spacerit. No en osta, antaa hinkuttaa rauta rautaa vaste tämmöses muutaman tonnin ruoskas :lol:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7353
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eiks mettähommis vakaajaa ole vaan haitaks...
Pois vaan :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5318
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Varmaan. Olkoot silti paikallaan. Kaverilla on joku välimalli eli lyöty jouset tohon lisäks tms, niin se ainaki on niin kiikkerä, ettei sillä uskalla ajaa sit tiellä :lol: Tää nyt on muutenki chättimotos jos joku haluaa ostaa. Tekis niin mieli hankkia V2 Can-Am :twisted: Toisaalta Hondalla olis paremmin tämmöseen hitaasen nyppimiseen soveltuvia malleja, kun ei tarttis pelätä variaattoriremmin sulamista...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5318
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Menipäs tänne tarinointi hankalaksi. Lakkasin maksamasta suojelurahaa Imageshackille ja piti keksiä uusi tapa laittaa kuvia. Valikoin Onedriven, mutta tätäpä ei sitten enää kännykällä näppäillä vaan menee tietokonehommiksi. No, sinänsä ei haittaa, mutta jotenkin ysäriä :roll:

Niin tai näin. Puoli vuotta on kulunut tän ketjun päivittämisestä. Edellisen postauksen mönkijä on hävitetty jo aikoja sitten, autorintamallakaan ei ole mitään uutisoitavaa paitsi pieni hinauskeikka, kun huutokaupat.com kävi taas liian jännittäväksi :mrgreen:

Kuva

Jokainenhan nyt tunnistaa jo kojelaudastakin, mikä auto on kyseessä. Ja koska matka oli pitkä, otin ekan etapin hinaamalla (on muuten tuo puomi aika ehdoton köyteen verrattuna) ja loppuetapin milläs muullakaan kuin isän nelivetohiasella.

Kuva

DTE näyttää myös hyvin optimistiselta, kun ensin reilu sata kilsaa veti virrat päällä nollakulutuksella.

Kuva

Ja mikäs muukaan se on kuin kaikkien romuprojektien äiti eli litranen Ecoboost :twisted:

Kuva

Tuohan on muuten ihan soiva peli, mutta turbosta on akseli poikki myynti-ilmoituksen mukaan ja leimakin kohta loppu. Sinänsähän se on iisi homma, mutta pitää nyt päästää öljyt pois, jotta selviää onko siellä muutakin vikaa, koska nettitietäjien mukaan turbo ei välttämättä mene vain kilometrien tai käytön takia, vaan öljykylpyinen jakoremmi on saattanut murentua ja tukkia öljysihdin. Kuulostaa ihan T7 Saabilta, jos mustan kumin vaihtaa mustaan karstaan...

Lisäksi koneessa on joku hassu sivuääni, mutta en tiedä siitä sen tarkemmin. Pitää tiputtaa öljypohja alas jahka jaksan.

Muutenhan toi on Focuksien aatelia, koska siinä on tutkat eteen ja taakse, taittuvat peilit, Bluetooth-rammari, xenonit, automaattiparkkeeraukset ja mitä kaikkea olikaan. Tuossa omassani on automaatti-ilmastointi ja sähkölasit, ei juuri muuta.

Mä en nyt vieläkään tiedä, että onko mulla ostokrapula vai ei, mutta muutama seikka puoltaa, että ei:
-Pääsääntöisesti on mennyt niin, että mitä paskempi huuto, sitä kivempi lopputulos
-Tästä saan pari talvea ajetut Nordmannit vajaa 9 mm pinnalla omani alle, reaalisäästö ehkä 500 € ensi syksynä
-Bensaa on tankki täynnä tai sitten mittari on rikki, eli reaalisäästö 100 €
-Kompura

Eli oon jo pitkään manannut, kun oon paalannut hyviä kompressoreita. Mutta nyt sellanenki sitte tulee varmasti mönkijän tarvikelaatikkoon, jos tästä ei saa autoa. Reaalisäästö ehkä 50 €? :D

Kuva

Ja ensimmäisen kerran koin tulleeni k*setetuks huutokaupat.comis. Tähän asti autot ovat aina olleet ilmoitustaan parempia, mutta nyt tuli pohjanoteeraus. Kesärenkais "4 mm pintaa, kulutuspinnat lailliset". Joo. Niin varmaan. Kaikki neljä tollases kunnos.

Kuva

Tuota myytiin puoli vuotta vanhoilla myyntikuvilla ja oli ilmeisesti kaupan purku. Tein reklamaation ja pistin ehdotukseksi, että halvimmat kiinakumit tuos koos maksaa 320 € töineen, niin puolet siitä alennusta. No varmaan ne vetoaa sitte, että en etukäteen tutustunut kohteeseen jne, mutta en minä sitäkään ymmärrä, että miksei voi kirjottaa ilmotukseen suoraan, että kesäksi pelkät vanteet mustilla ja pyöreillä lisäpainoilla. Noo, katotaan mitä vastaavat...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin