Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja aero »

AZP kirjoitti:
Pe Loka 15, 2021 16:06
Tuo on tietty yksi näkökulma, ja monessa kohtaa ihan relevantti. Sitten taas tuollaisesta viisivuotiaasta normaalisti ajetusta (100 tkm) autosta ei välttämättä vuosiin porsi oikein mitään, eli korjauskuluiltaan se voi olla kuin uusi auto. Hieman huolto-osaa saattaa mennä, kuten jarrupaloja, -levyjä ja mahdollisesti alustan niveliä ym. pieniä.
Jep. Sillä mää itte noilla rohkeen ajaa ja niitä maksaa, että kattelen niitä kuitenkin yksilöinä ja otan potentiaalisimmat porsimukset huomioon. Alkupäään Ingeniumissa (tuo Jaguarin diesel) itsetuho on sisäänrakennettuna potentiaaliseen tasapainoakselivikaan, joten otin etukäteen hinnasta selvää ja tiedostan, että se 5k€ jumppa saattaa realisoitua jonain päivänä. Tosin siitäkin jo hävisi puolet jännityksestä, kun niitä nykyään tehdään alle 2,5k€ summalla :D. Ei se ole enää kuin ~10% auton hinnasta, mutta silti ihan tuntuva summa.

Huolloissa muuten näkyy ehkä sekin kustannus 5-10 välillä vielä, että osa ostajista arvostaa merkkiliikkeen huoltoleimoja, joten myynnin helppouden nimissä niistä saattaa kannattaa maksaa. Oikeastihan tuon tietää vasta siinä kohtaa, kun potentiaalinen ostaja hylkää auton tai tinkaa hinnasta sillä, että huoltoleimat on bulkkipajalta tai itsekirjoitettuja, siihen asti tuo on puhdasta arvailua.

Mutta tosiaan, siinä jossain 10v tienoossa, usein jo vähän ennen, maanantaiyksilöt menee paaliin. Siihen asti ne on mukana markkinan tarjonnassa jänninä pääsiäismunina.
Henri S kirjoitti:
Pe Loka 15, 2021 20:35
Kyllähän auton pitäminen ja sillä liikkuminen on aikamoinen rahasyöppö teki sen miten tahansa.
Kyl. Siksi minä oon todennut että käyttöautoon menee vähän toista tonnia kuukaudessa (on muuten pankin tyypeillä aina naama nykinyt, kun lainaneuvottelussa tms olen avannut kulurakennetta ja sanonut tuon ääneen) ja niissä puitteissa ajan jollain, millä ajan mielelläni. En niinkään tuijota ikää, kilometrejä tai mainoslauseita, vaan miellyttävyyttä ja yksilön kuntoa. Mielestäni saan tällä tavoin tuolle käytännössä väkisin menevälle tonnille parhaan vastineen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Henri S kirjoitti:
Pe Loka 15, 2021 20:35
Joo siis kyllähän siitä kumimatostakin siistin saa mutta kun sitä on niin saakelin laiska kuitenkin. Eli kangasmatto on helpompi :mrgreen:
Ehkä itekki vois antaa kangasmatoille mahdollisuuden joskus. En siis ikinä ole semmosia käyttänyt. Ja kai Bilteman 20€ tuning-matot voi olla eri kuin Saabin webshopista ostetut 160€ premiumit :roll: Hyvä joululahja itselle :lol:

Täs oli tämmöset jännän väriset puolat. Ihan Mitsubishit neki oli.

Kuva

Tilalle meni punasen vanhat, jotka oli mustat, ja niin myös tilalle menneet uudet oli mustat. Ja tietty uudet tulpat pistin samalla. No se ja sama, taas tolla pääsee kun puolat yski vasta 200 hp tehtaan viinasoftalla ja 175 hp bensalla ei ongelmaa. Ja tää ei oo enää ranesoftattu vaan tehtaan jäljiltä.

Yritin näitä muinoin myydäkki ja varmaan jopa antaa ilmaseks, mut luojalle kiitos kun ei kelvannu kellekkää ja heitin roskiksen sijaan varastoon. Taas kannatti jemmata vanhoja (elämän ehtoopuolen) :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Eikai kukaan kumimattoja käytä? 8O

Kangasmatot ne olla pitää kesät talvet. Femmassa on beiget Maptun performance matot kesällä ja talvella beiget Saab original matot talvella. Ei ole vaikeaa kopsauttaa kengät yhteen ennen kuin nostaa ne autoon sisälle.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ehkä vois harkita kangasmattoja jos asuisi ja liikkuisi pelkätään betonihelvetissä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kyl mä kopistelen kengät, mut kun jo kotona lapsena on opetettu kumimattoihin, niin jotenki sitä pitää niin itsestään selvänä :lol: Mut joo menkööt kangasmatoilla. Pitää vaan kattoa, et pohjien kumit on ehjät...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä mun elämäntapaan kuuluu sen verran paljon kurassa möyrimistä, että kumimatot on must. Siinä ei kopauttelut pamjon auta kun nokialaisissa on parin sentin kurakerros päällä. Ja aina ei ole putsausmahdollisuutta niin että saisi lapikkaat niin puhtaiksi että kangasmatoille kehtaisi jalat viedä.

Ja perheessä lisäksi kaksi muuta kuravarvasta joiden koulutus vielä sillä tasolla etteivät itsenäisesti ymmärrä edes kopauttaa. Ja meillä ei riisuta jälkikasvulta kuraisia vaatteita ennen autoon nousemista, vaan auto on mahdollisuuksien rajoissa sisustettu niin että sinne mennään kuraisina.

Toki se kura uppoaa kangasmattoihin paljon paremmin ja sitten pysyy auto ikäänkuin siistimmän näköisempänä, mutta se kosteusmäärä mitä kangasmatot pystyy pitämään koko talven sisuksissaan (ja joka niihin myös päätyy), ei ole autolle hyväksi.

Maalla kun asuin niin autossa oli kangasmatot ja sen oikean jämähtäneen maalaissaven irrottaminen kangasmatoista ei ollut mikään pikkutehtävä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja Cona »

Olin aikanaan eräässä autovuokraamossa duunissa ja siellä vedettiin jotain valkoista paksua litkua kumimattoihin ja imuroitiin, matot oli aina siistit. :D

Fanitan kangasmattoja, mutta ei ne toimi kuin kesäautossa. Ja vaikka asuu betonikylässä niin pihatieltä ja nurmikolta kerkee aina keräämään kenkiin kuraa, hiekkaa, lehtiä jne. :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kangasmatot eivät kyllä ime kosteutta tai likaa, vaan pysyvät ihan kuivana ja siitä huolen pitää ACC ja lika lähtee ihan vain imuroimalla. Ja puhun nyt toki vain 10 vuoden kokemuksella.

Väitin itse aikanaan ennen beigen sisustan omistamista saman suuntaista, mutta olin aivan väärässä. Enkä myöskään asu betonikylässä. :mrgreen:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja AZP »

ACC kuivaa matot vain jos se ehtii niin tehdä. Mutta jos ajot on mun tavoin sellasia 10 min/5km pätkiä päivästä toiseen, niin kyllä se kosteus jää patjoihin. Että kyllä ne kangasmatot monelle sopii, mutta monelle ei välttämättä ole ihan optimiratkaisu.

Puhdistettavuus varmaan myös riippuu matoista. Cadillacin harmaista paksuista ryijyistä se kuivunut maalaiskura ei helposti lähtenyt. Saabin matoista en osaa kommentoida, koska mulla on niistä ehkä viikon kokemus, kunnes hain marmorilta kumimatot ja säilöin kangasmatot auton seuraavaa omistajaa varten :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja aero »

Toki, ne matot vaikuttaa, onko kankaassa esim. velcron tapaisia lenkkejä, joihin jää jumiin. Mutta vaikuttaa myös se kura/muta, että millaista se on, niitäkin kun on tarttuvampia ja vähemmän tarttuvia lajeja. Siinä on vähän eroa että onko se jotain multahenkistä kuraa vai sellasta helevetin saviliejua, joka kuivuttuaan on jumissa kuin sikaflexi konsanaan.

Ja kyllä, kangasmatot imee vettä ja siitähän ne on niin pirun hyvä, kunjan JP:n mainitsema pohjakumi on kunnossa. Meinaan kumimatollahan se vesi lilluu siinä maton päällä ja pahimmillaan heilahtelee reunalta yli ja lattiaverhoiluun, mistä se ei enää helpolla kuiva jos pääsee valumaan sinne kumimaton alle. Kunnollinen kangasmatto imee kengistä tulevan kosteuden itseensä ja antaa tosiaan ilmanvaihdon kuivattaa itsensä, ettei kosteus koskaan pääse sinne kiinteään verhoiluun asti. Tämä taas vaatii todetun mukaisesti ajoaikaa, jotta matot ehtii ajaessa kuivua, mutta antaa myös mahdollisuuden ottaa ne matot autosta pois ja kuivattaa esim. kotona, mitä taas sille kiinteälle lattiaverhoilulle ei ihan niin mielellään teekkään. Mattoa autosta kuivumaan ottaessa kangasmattoon imeytynyttä vettä on helppo olla läikyttämättä, kun taas kumimaton voi kaataa nopeasti kuivaksi kun sen saa autosta ulos.

Kyllä minusta molemmilla on paikkansa, vaikken itsekään ole kumimattoja autoon n. 18 vuoteen paikalleen laittanutkaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Toisaalta ymmärrän tuon kangasmaton tasaisen kuivumisen, mutta toisaalta en ihan täysin siihen OMASSA KÄYTÖSSÄNI usko, sillä aika usein ihan rehdisti kippailen sitä vettä pois. Eli ei se kovin nopeaa haihdu tämmöses pätkäajopainotteises käytös... Mutta tosiaan, en ole ikinä kangasmattoja kokeillut edes kesällä, niin annan niille mahdollisuuden vielä tuon nelivedon kanssa. Tähän tilasin Motonetista Rensin kaukalot eteen, maksoi peräti 5 €/kpl...

Nyt sääennuste lupaa jo tulevaa talvea ja aamullakin oli paikat taas jäässä. Tämä ruoska yllätti taas positiivisesti, kun renkaissa olikin 8 mm sijaan 9 mm pintaa. Toki ymmärtäähän sen, että merkintä tarkoittaa "vähintään 8 mm" ja tossa on vielä pelkkiä parillisia lukuja.

Kuva

Kuva

Renkaissa oli tasanen 2 bar painetta, nostin sitte ohjekirjan muikaiseen 2,9 bar. Lapset touhus mitä touhus, vaikka olivat "auttamassa" renkaiden vaihdossa, niin pumppailin sitte pyöränpumpulla nuo täyteen kun ei ollut kiire. Lämmitti mukavasti tuossa syystuulessa.

Kuva

Tunkkasin Bilteman huikealla haitaritunkilla laiskasti taas puoli autoa kerrallaan, ettei vaan tartte tehdä ylimäärästä työtä.

Kuva

Mutta se oli sitten liikaa...

Kuva

Toista puolta nostaessa korjasin tunkin asentoa kahdesti, kun se aina nousi muka vinossa, mutta todellisuus olikin, että se meni banaanille ja tietty aina mitä kauemmas sen alapään korjas, sitä isommalle banaanille se pääsi :lol: No tuo oli muutenki huono tunkki, joten hyvä syy hakea uus parempi tilalle. Saabin oma tunkki pelasti, ja kyllä, nostin silläki koko puolen kerrallaan.

Kuva

Ja jos tuo Biltema oli raskas ja hankala käyttää, niin ei tää sen kummempi ole. Nimittäin tuo koukku ei luista ja kun veivissä ei ole pyöriviä rullia, niin kumipintainen hanska menee rullalle veivatessa. Yksi syy, miksi näidenkin kanssa haluaa nostaa puoli autoa kerrallaan, kun ei noita ilman isoa tattia ottassa käytä yhtään ylimäärästä.

Kuva

No loppu hyvin kaikki hyvin. Vanteeseen tuli vain maalivaurio ja jarrukilpikään ei tarvinnut pihtien vääntävää voimaa, vaan palautui suosiolla riittävän lähelle omaa muotoaan.

Kuva

Kuva

Minähän siis vain nauran tälle tapahtumalle ja vähän harmittelen, että jos olisi kestäny 10 sekuntia kauemmin, niin olisin saanut renkaat parilla pultilla kiinni, mutta tää kyllä muistuttaa siitä, että oikeesti älkää menkö sen pelkän tunkin varassa auton alle... Ja olishan tossaki voinu paskalla tuurilla käsi jäädä lokarin ja pyörän väliin tms. :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja aero »

JP_Vette kirjoitti:
Su Loka 17, 2021 15:38
Toisaalta ymmärrän tuon kangasmaton tasaisen kuivumisen, mutta toisaalta en ihan täysin siihen OMASSA KÄYTÖSSÄNI usko, sillä aika usein ihan rehdisti kippailen sitä vettä pois. Eli ei se kovin nopeaa haihdu tämmöses pätkäajopainotteises käytös...
Joo, haihtuminen tosiaan tarvii sitä ajoaikaa (nimenomaan aikaa, kilsoilla niin väliä ole).
JP_Vette kirjoitti:
Su Loka 17, 2021 15:38
Ja jos tuo Biltema oli raskas ja hankala käyttää, niin ei tää sen kummempi ole. Nimittäin tuo koukku ei luista ja kun veivissä ei ole pyöriviä rullia, niin kumipintainen hanska menee rullalle veivatessa. Yksi syy, miksi näidenkin kanssa haluaa nostaa puoli autoa kerrallaan, kun ei noita ilman isoa tattia ottassa käytä yhtään ylimäärästä.
Minä panostaisin sen parikymppiä pieneen hallitunkkiin. Käytettävyys on minusta tuollasella asfalttipihallakin valovuoden edellä ruuvihaitaria.
JP_Vette kirjoitti:
Su Loka 17, 2021 15:38
Minähän siis vain nauran tälle tapahtumalle ja vähän harmittelen, että jos olisi kestäny 10 sekuntia kauemmin, niin olisin saanut renkaat parilla pultilla kiinni, mutta tää kyllä muistuttaa siitä, että oikeesti älkää menkö sen pelkän tunkin varassa auton alle... Ja olishan tossaki voinu paskalla tuurilla käsi jäädä lokarin ja pyörän väliin tms. :roll:
Tärkeät viisauden sanat lihavoituna; aina pukki alle, kun meinaa auton alle itteensä tunkee. Hyvä muistutus, kun ei käynyt mitään isompaa pahaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^Ja siis tarkennuksena, että mä en oo koskaan ollut pelkän tunkin alla. En edes raskaahkon hallitunkin. Nyt kun tuo hajosi, niin varmaan sellanen pieni pyörillä kulkeva tunkki tulee ostettua ja sellanen mulla joskus oliki, mutta en muista oliko se sorapiha vai mikä, joka sitten ajoi vaihtamaan tähän haitariversioon. Kun ei aina jaksanu levyn kanssa kikkailla. Joku syy siihen vaihtoon oli...

Viime yönä oli taas rassaustuokio. Ilmanputsari oli ihan sen näköinen, että siinä oli jopa pölyä. Mut on tuo joskus vaihdettu, ei siis paha.

Kuva

Tää taas näytti linnunpesältä, mut olen pahempiakin nähnyt.

Kuva

Vähän pölynimuria kun näytti, ja lykkäs uuden filtterin, niin ei niin ahdista hengitystä pelkkä ajatuski.

Kuva

Moniurahihna oli tälläkin kertaa taattua vaihtokamaa.

Kuva

Kiristimen rulla oli ok, mutta kun tää jonkun merkkinen kiristin oli jo ostettuna, niin toki sen paikoilleen laitoin.

Kuva

Lopuksi vielä tarrat helpoista pois 8)

Kuva

Ja yöllä tääkin oli korjaantunut itsestään. Tosin huusi jatkuvasti, eli ei se kunnossa silti ole...

Kuva

Samalla tuli huomattua, että tää auto on ollut jollain ranella, kun etupuskurissa on kannatinraudat ilmeisesti drl-valoille....

Kuva

Noh eipä noista iloa tai haittaa ole. Ihan sama. Ja öljyvuotojen suhteen menin suorinta tietä alipainepumpun kimppuun, vaikka varmaan tuo venttiilikopan tiivistekki tarttis vaihtaa...

Kuva

Tuo kangasmaton pohja on vähän kulunut, mutta en tiedä onko toi musta se joka pitää veden poissa vai ton mustan alla oleva kirkkaampi aine.

Kuva

Niin tai näin, hain Motonetista Rensin 5 €/kpl maksaneet kura-altaat eteen. Kuinka tän nyt kauniisti sanois, mutta vaikka nuo ovat mallikohtaiset, niin kyllä sen jo nyt tietää, miksi nuo maksaa 5 €/kpl kun taas orkkikset on 60 €/sarja :mrgreen:

Kuva

EDIT: lisäilty pari kuvaa väliin.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja aero »

JP_Vette kirjoitti:
Ma Loka 18, 2021 15:39
^Ja siis tarkennuksena, että mä en oo koskaan ollut pelkän tunkin alla. En edes raskaahkon hallitunkin. Nyt kun tuo hajosi, niin varmaan sellanen pieni pyörillä kulkeva tunkki tulee ostettua ja sellanen mulla joskus oliki, mutta en muista oliko se sorapiha vai mikä, joka sitten ajoi vaihtamaan tähän haitariversioon. Kun ei aina jaksanu levyn kanssa kikkailla. Joku syy siihen vaihtoon oli...
Joo, soralla vähän kanittelee sellanen tunkki minkä pitäis päästä liikkumaan. Mut jo asfaltilla kyllä ihan ässävalinta haitariin verrattuna, hallin lattiasta puhumattakaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin