Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
aero
-
Viestit: 8639
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja aero »

JP_Vette kirjoitti:
La Touko 21, 2022 10:36
Jaa tommonen laatikon takakulmas oleva vai?
Jep, vaikka semmonen.
JP_Vette kirjoitti:
La Touko 21, 2022 10:36
Mut tossahan tulee selkä kipeeks, kun sen kaivaa tuolta laatikon nurkasta. Ja tosiaan putsailut päälle. Ja kun tehdään halvalla huonoa, niin kyllä noi 10 €/kpl olevat kilikalit tulee halvaksi :D
Joo, ne hyllykilikalit pysynee vielä ruiskuttelua halvempina ja niissä on kiistatta se etu, että niitä saa siitä lähimmästä mutunetistä, jonka aukioloajat on massiiviset maalikauppaan verrattuna. Mut toisaalta, jos se sävy ei osu niin olisiko esmes se mainittu hammerite ollut oikeastaan yhtään huonompi vaihtoehto ;) - halvempi ja vaivattomampi se kuitenkin olisi :)

Mutta jos lähtee hakemaan oikeasti osuvaa sävyä, niin se ruisku on (ainakin minusta) helpompi ja mukavampi käyttää ja saa helposti parempaa jälkeä kuin parhaallakaan paukkupullolla olen koskaan saanut.
jooseppi78 kirjoitti:
La Touko 21, 2022 14:59
Mitä ruiskuihin tulee niin paineilmaa saatikka valoisaa ja pölytöntä tallia ei ole saatavilla. Tai edes valoisaa tallia, taikka tallia joten toivotaan poutapilvistä säätä :D
Samat pölyt sinne paukkupullomaalin alle menee :). Toki täydellistä tehdessä pitää olla tilat kunnossa ja reenatakin vähän enempi, mutta samoissakin olosuhteissa mun kokemuksella ruisku on valovuoden edellä. Se paineilma on kuitenkin kynnyskysymys, sähköruiskuilla tuppaa olemaan hintaa sen verta enempi.
jooseppi78 kirjoitti:
La Touko 21, 2022 14:59
Ja eikös tommonen ruisku vaadi aika kovasti ilmaa -> giganttinen kompura?
Kai se jos taloa maalaa. Minä oon autonosia maalannut tuommosen ~100e maksaneen 24l pikkupäristimen kanssa eikä ilmamäärien suhteen ole koskaan ollut mitään ongelmia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Vissiin vähän huonosti menee. Nyt jo puskee ruoste läpi yhdestä kohtaa :cry:

Kuva

Mutta siitä huolimatta leuka rinnassa kohti uusia onnistumisia. Taannoin, siis luokkaa vajaa 10 vuotta sitten, kiillotutin femman umpiot ammattifiksarilla ja lopputulema oli se, että oli niin läpi himmentyneet, ettei saanut kuntoon. Sen jälkeen oon kyl hinkkaillu niillä valmisseteillä muutamat umpiot, ja aina lopputulema on ollut yhtä tyhjän kanssa. Tällä kertaa rekrysin kaverin tekemään Bilteman kamoilla pikafiksin. Tässä huonompi lähtökohta:

Kuva

Sitten sattu olemaan 600- ja 2000-karkeita vesihiomapapereita, niin semmosilla sitte sutastiin nopeasti. Siis noita oli, eikä edes pyritty miettimään, josko käytäis kaupassa. Kaveri jollain Bilteman laikoilla ja ainoastaan yhden leikkauskarkeuden tahnalla sitten hinkkasi muutaman minuutin per umpio.

Kuva

Myrkyllä puhdistus ja Car-Repin 1K-akryylilakka päälle, sitä kun siis sattui olemaan purkin pohjallinen.

Kuva

Kuva

Tuohan meni oikein hyvin. Eikä lakkakaan valunut. Ei se täydellinen ole, mutta lähtökohtaa parempi.

Kuva

Umpiot lienee sisältäkin likaiset. Ainaki kuskin puolella on ötökkää ja muuta, kun edellinen omistaja on hukannut sen peitelätkän polttimoluukusta ja siitä on sitten jesarilla teippailtu umpeen. Pitää viä joskus, jos jaksaa, vesihioa noi lakkapinnat. Luulis, et noi aiheuttaa myös hajavaloa. Seuraava proggis onki koittaa putsailla projektorien sisäpinnat, kun ne on aika harmaat. Eli ehkä tää hiljalleen paranee ja saa tekohengitystä siinä määrin, että ainakin vuoden voisi vielä ajaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Päivän rane:

Kuva

Eli en korjannut vikaa, vaan poistin sen. Tässä on siis tämä tyyppiviaksikin luettavissa oleva raksutus ilmastoinnista, eli sisäilman läpän moottorista on rattaan hampaita murtunut. Tuohan on raksuttanut alusta saakka, mutta nyt helteillä se vasta tuli ongelmaksi (tai no ärsyttäväksi), kun ACC ei suostu olemaan käyttämättä sitä. Techillä saa automaattisesta vähemmän automaattiseksi, mutta lämpötilasäännöt silti jyräävät.

Pikaisesti vaikuttaisi, että tuon poisto ei vaikuta mihinkään (paitsi tietysti jäähdytystehoon) eli ei tule ylimääräsiä herjoja eikä blingblongeja esiin. Olkoot siis noin. Vihaan muutenki sisäilman kierrätystä, kun jokanen auto haisee tunkkaselta ja pahalta sen kanssa. Astra K haisi jo luovutuspäivästä alkaen, joten ei mene homeisen kennonkaan piikkiin, mutta luojan kiitos siitäkin sai sen automatiikan puolivaivoin naksuteltua pois päältä :D

Muilta osinhan vuoden jännäkakkahetki on pian edessä, eli katsastus. Jos varsinaiseen aikaikkunaan tähtään, niin olis vielä aikaa heinäkuun lopulle. Kattoo nyt ottaisko tästä ensi viikolle lomanaloitushaasteen, että käyn koittamassa 8)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kesäloman tavoite: leimaa Saab! Ja mähän menin leimalle. Hommahan alko perinteisellä jarrujen herkistelyllä ja kun sitten käsijarrun nyppäs ekaa kertaa sitten viime leiman, niin siinähän sitten kävi niin, että vanne kuumana pääsin perille :roll: Toinen hauskuus oli tasalaatuinen H7, eli toisen vaihdoin kotipihassa ja konttorille mennessä lälläslää se toinen sitte oli sammunu :D

Kuva

No ei tuo näemmä polttimoihin kaatunu, vaan bumerangista tuli rehti hylsy. Käsijarrun linkku oli jääny jumiin, mutta ystävällinen inssi lainasi koputtelurautaansa, jolla sitte löin sen takasi nolla-asentoon.

Parin koelenkin jälkeen totesin, että on siinä muutaki vikaa kuin käsijarru.

Kuva

Liukujen kolot kun hoonas puhtaaks, niin loppu jumitus. Käsijarru tokeni aseöljyruiskasulla, ja kun sen sai ei-jumittavaksi, palasi kahvaanki tunto. Eli tällä näkymää sen kummempia säätötarpeita...

Kuva

Merkki- ja malliuskollisuudessa on sellainen bonus, että toisinaan varaosia on jo valmiiksi. Eli tavallaan korjaaminen on ilmaista. Tällä kertaa hyllystä löytyi laadukas, vähintään Meyly HD:n tasoinen Ridexin bumerangipari vuodelta miekka ja kirves. Ja niitä on siis kaksi, jos jo ensi kesänä pitää taas vaihtaa tää sama :lol:

Kuva

Irrotus oli helppo. Pultit ei ollu yhtään jumissa, joka oli melkoinen yllätys. Ja avaimekki sopi aika kivutta.

Kuva

Pakko silti huokasta, että jos sisempi olis ollu jumissa, niin melkonen työmaa olis ollu irrottamatta tankkia... Mutta en valita, kun pääsi helpolla.

Kuva

Kumihan tosta oli rikki. Ja ihan GM:n tekele, ei tarvike.

Kuva

Sit vaan uuden valelu paksulla vaseliinikerroksella (ensi kesää varten) ja kiristys kutakuinki oikeassa asennossa.

Kuva

Rekisterikilven polttimo oli yllätys, kun ei tarvinnu raapia kontaktia mistään. Ei siis ollu ruostetta ja polttimo vaan oli palanu. Iskari jää nyt vikalistalle odottamaan uutta asennusintoa, mutta vaihdoin koneeseen öljyt. Äänestin jaloilla kuin GM:n purkin hintaa inflaatiokorjattiin. Toki litrahinnaltaan edelleen samaa kuin tämä, mutta tällä kertaa näin. Ostin tätä siis avoa varten jo aikasemmin, mutta kahtelen sitä sitte ens vuonna, jos jaksan...

Kuva

Iskari vaihtunee syksyllä rengasjumpan yhteydessä. Muuten tässä ei ole mitään erikoista, jos noita ulkonäköpaineita ei lasketa. Kelpo kauppakassi. Katoin nettiautosta mitä nää farkut automaattina maksaa, niin oli taas melkonen yllätys. Melkein vois vaikka pistää huvikseen myyntiin. Tiä vaikka joku E85-kiimassa ostais :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja torque »

^mielenkiintoista seurata rojektin etenemistä, varmaan tuo jo kohta saa leiman. En ole noita ng kolkkeja kokenut vaan ilmeisesti niissäkin on puuhaa. :)
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

On näis puuhaa, ikä kun tekee tehtävänsä... Leima tuli eilen, tosin iskarin jätin vikalistalle :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Taas näitä hetkiä, kun täytyy ajella Techin kanssa :roll:

Kuva

Josta tulikin mieleen, että onko tuo kiina-Techin omituisuus vai ihan oikea ominaisuus, että jos Tech päällä käynnistää auton, niin ajonvakautus menee pois? Nelikko teki saman, eli ei koske vain tätä autoa.

No vikahan ei sitten ollut iso. Mähän vaihdoin tästä pätkivät puolat vähemmän pätkiviin jo vuosi sitte. Nyt niistä vähemmän pätkivistä yks sitte alko pätkiin, mutta tällä kertaa merkkasin rikkinäisen :D

Kuva

Fiksuhan olis sillon vuosi sitte seulonu niistä huonommista parhaat, mut näin tällä kertaa. Eli kokeillaan jokasta aikansa, jos joku edes pelais. Ja saahan noita uusia kaupasta, en mä sillä...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5640
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ominaisuus ehkä kyseessä, mutta onko autossa vai testerissä, niin vaikea sanoa. Femmassa menee esp pois kans ku techin kytkee. Jopa Alfassa tulee herjat ajonvakautuksesta ja luistonestosta kun messin kytkee kiinni. En tiedä mikä taika siinä on.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Taas säästi. Oon kattellu kohta vuoden päivät rikkinäistä pesunestesäiliön korkkia. Ei kannattanut ostaa, kun omasta purkuautosta sen sai tavallaan ilmaseks :D Nyppäsin koko täyttöputken, koska pelkän korkin siirto tarttee ruuvimeisselin tai muun työkalun. Mut ei sovi ei, 2003 ja 2006 välis tuo putki on muuttunut.

Kuva

Samalla sitte huomasin, että vanhemmas oli myös siivilä, joka tietty on säästömieles varmaan jätetty uudemmissa pois, mutta eipä tuo siiviläkään sitte sopinu (ranettamatta) uudempaan putkeen.

Kuva

Noh eipä siivilä pelastanu Saabia konkurssilta. Ja tuttuahan tuo vuosien myötä halventaminen on muissaki merkeis, en mä sillä :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ja purkuautojuhla jatkuu. Parkkitutka ei ole toiminut. Kaksi anturia neljästä oli mykkänä. Ensin tekohengitin tuloksetta kontaktisprayllä, sitten vaan suosiolla uutta tilalle :)

Kuva

Ja toimii.

Kuva

Jos olisin tienny kuinka helpolla puskurin nurkat irtoaa, niin en olis "ruostekorjauksia" ulottanu puskurin puolelle :roll: No, aina oppii uutta. Seuraavaks sitte lohkolämppärikamojen ja etupuskurin osien siirtoa. Tää autohan vaan paranee kilometrien myötä :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja torque »

saabit tehty kestämään, vaan tuo parkkitutka on kyllä riesa, kun eivät kestä, parkkiavustin ei toimi. Minulle ei vielä niin suuri murhe kun niskanivelet yhä toimii vaan kun jotain muita nuoria kuljettajia jotka tottuneet että auto kertoo että tilaa on ympärillä :facepalm_man:
Viimeksi muokannut torque, To Elo 25, 2022 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Eihän tolla tutkalla muuten tee mitään, mutta kyllä se on aika päällikkö varuste kun ahtaaseen taskuun koittaa peruuttaa. Ilman tuota jää aina niin reilusti tilaa, että jää moni parkkeerausta tekemättä.

Ja se Astran automaattipysäköinti oli kyllä melkonen varuste. Ajo semmosiin rakoihin, ettei mun hahmotuskyvyllä edes pohtinut mahdolliseksi edes alkaa yrittää :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja torque »

ja jotain kauppareissua pitää säännöilisesti tehdä ja apukuski ehdottaa että tuossa vapaa sloti :facepalm_man: Hieman itse pyrkinyt ehdottaa että jos hieman löytyy enemmän tilaa niin ei puske biiliä siihen ahtaimpaan paikkaan. Kävely yhä toimii.
Viimeksi muokannut torque, To Elo 25, 2022 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23901
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Aika uusavuttomia tuntuu harrastajat olevan miten ennen parkkiin ajetttiin :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti

Viesti Kirjoittaja torque »

^ne on ne auton "avustimet" johki jotkut tottuneet luottamaan.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Vastaa Viestiin