Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja mk3 Focus
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Toi Tojota Prius on kyllä vikojen suhteen joku pyhä lehmä, jota ei arvostella. Siis jos niistä nyt yhtäkkiseltään tulee jotain googlattua, niin elämä on pelkkää hunajaa ja naminamia ja taksit päästää 600 tkm ja senki jälkeen sen viä joku fani ostaa loppuunajettavaks jne. Vähän samaa paskaa kuin Mersuista ja Volvoista.
Sitte taas kun keksii vian jota googlata, ei löydykkää mitään tyyppivikaa edelleenkään, mutta samaan aikaan Youtubes on video, missä joku taksifirman rasvasormi näyttää parkkipaikkaremonttina pultti kerrallaan, kuinka helppoa on vaihtaa kannentiiviste Priukseen jotta se romu saadaan takasi tolpalle tahkomaan rahaa ja saadaan kuskille töitä, omistajan lompsa pulleaks ja tietty sille rasvasormellekin voita leivän päälle. Ja kun taas hiukan googlaa, niin egr:n putsaamattomuus tappaa noista koneen alakertaa myöden, mutta se ei edelleenkään ole vika, vaan tavallaan vain osa gen 3 hybridin tjsp elinkaarta.
Mutta onneks tuohan sitten tarkottaa myös sitä, että T7:n porsimiset eivät olekaan porsimus maximuksia vaan ainoastaan osa laajempaa huoltopakettia, joka tehdään vain tarvittaessa. Siltiki tykkään taas pykälän enemmän tästä pessimistirealistien Saab-yhteisöstä, jossa asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä ja tietoa ei pimitetä. Eli siis kerrotaan rehellisesti, mistä nää romut pääsääntöisesti hajoaa.
Sitte taas kun keksii vian jota googlata, ei löydykkää mitään tyyppivikaa edelleenkään, mutta samaan aikaan Youtubes on video, missä joku taksifirman rasvasormi näyttää parkkipaikkaremonttina pultti kerrallaan, kuinka helppoa on vaihtaa kannentiiviste Priukseen jotta se romu saadaan takasi tolpalle tahkomaan rahaa ja saadaan kuskille töitä, omistajan lompsa pulleaks ja tietty sille rasvasormellekin voita leivän päälle. Ja kun taas hiukan googlaa, niin egr:n putsaamattomuus tappaa noista koneen alakertaa myöden, mutta se ei edelleenkään ole vika, vaan tavallaan vain osa gen 3 hybridin tjsp elinkaarta.
Mutta onneks tuohan sitten tarkottaa myös sitä, että T7:n porsimiset eivät olekaan porsimus maximuksia vaan ainoastaan osa laajempaa huoltopakettia, joka tehdään vain tarvittaessa. Siltiki tykkään taas pykälän enemmän tästä pessimistirealistien Saab-yhteisöstä, jossa asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä ja tietoa ei pimitetä. Eli siis kerrotaan rehellisesti, mistä nää romut pääsääntöisesti hajoaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Oisko toi mun töpselikärsä neljäs mitä ajoin. Eka oli silleen reilusti ennen kuin mitään kauppoja aioin edes hieroa, lähinnä kävin kokeilemassa minkälainen auto tollanen on. Toka oli Sakalla ja oli periaatteessa ok mutta kokomusta väri, tummat lasit ja mustat vanteet teki autosta vähän liian venäjän mafian, ja autossa oli ikäänsä nähden aika paljon pikkukolhuja (kumiluodeista? ) ulkopinnoissa. Se myytiin seuraavana aamuna pois joten ei tarvinnut kauaa harkita.JP_Vette kirjoitti: ↑Ti Tammi 18, 2022 21:46Mut joo, kallis autohan toi Outlander on ollut nykyhintaan verrattuna ja nyt lähes kymppivuotiaana ja viidennesmillin ajettuna, niin alkaahan se elämä näkymään. Ei ne uusia ole... Muistaakseni AZP ketjussaan joskus kans aika montaa kävi kattomas ja ymmärtääkseni ei alottanu Nettiauton halvimmista. Yksilöitä, yksilöitä.
Kolmas oli sitten koeajetuista selkeästi halvin ja syy selvis paikan päällä: taikinaa nahkapenkkien koloissa, yksi rengaskerta ja huoltokirjasta leimat ja kirjoitukset haihtunu ekan muutaman kymmenen tuhannen kilsan jälkeen (ajettu oli jotain +100 tkm). Huoltokirja oli dealbreikkeri eli jäi auton kanssa jobbarille. Sakalta sitten myyjä soitti että perjantaiaamuna tulis tontille mun speksiin sopiva auto ja sovin että haen ajoon ja palautan lauantaina. Se oli tää nykynen. Parhaat varusteet, katotuista siistein kunto ja kallein hinta. Range ajossa melko hyvä, watchdogia ei sillon ollut jolla lukea akun kapasiteettia, joten perstuntumalla mentiin.
Koeajoon ehdottomasti puhelimeen PHEV Watchdog ja siihen sopiva OBD-pulikka mukaan, tai sopii treffit jonkun kanssa jolla noi löytyy. Se akun kapasiteetti vaihtelee paljon yksilöittäin ja on melko tärkeä kriteeri sekä omistajalle että jälleenmyyntiarvon kannalta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Sä olet nyt JP ymmärtänyt väärin. Ei se Toyotakaan kestä ilman huoltoja.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Tää on kyllä tylsä ja toimiva käyttis. Lyhkäsen polttimo palo, josta muistuu kyllä mieleen kuinka huono keksintö tuo H7 on käyttöikänsä puolesta. Nyt kun kevät tulee, muumit herää laaksossa ja kukatkin kukkii, niin tuli aika kaivaa tän auton kukat talvikuran alta esiin. Oon aika laiska pesemään autoa, joten ei tänkään elinikä sitte montaa pesua ollu.
Heitin sitte roskiin. Isällä vastaava on korjattu vaihtamalla alumiiniputken tilalle aurauskeppi. Se on kestäny, mitä nyt vähän turhan joustava. Pitää keksiä joku hc-pesuväline näihin hommiin sitte.
Heitin sitte roskiin. Isällä vastaava on korjattu vaihtamalla alumiiniputken tilalle aurauskeppi. Se on kestäny, mitä nyt vähän turhan joustava. Pitää keksiä joku hc-pesuväline näihin hommiin sitte.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
On se kyllä hienoa, että näissä uusissa rivareissa ei ole nurmikkoa tai istutuksia riesana ja käytävätkin on helppohoitoisia.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
On meillä yhtiön nurmikkoa ja istutuksina koivuja. Mut muuten kyl piha on kiva, kun se on L:n muotoinen, niin lumityökki kestää sen kaks-kolme minuuttia isolla pyöräkuormaajalla
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Aikoinaan femman kanssa tuli tavaksi vaihtaa tuo H7 kumpaankin lyhkäseen joskus lokakuun tienoilla *joka* syksy ettei tarvitse räntäsateessa tai pakkasessa sitä tehdä tien päällä ihan riippumatta siitä toimiko vai. Nuohan himmentyvät ihan törkeän nopeasti lyhyen ikansä lisäksi ja kun ei polttimon hintakaan ole/ollut kova niin....
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24008
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
h7 65w offroad versio kestää sen 2-3v helposti.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Niin mä vaihdoin nää syksyllä. Ja tää auto on ollu aika vähällä käytöllä... Et ei nää kestä oikeen mitään. Ja ihan peruspolttimot oli, ei mitään +++%%% superlyhkäsellä elinajanodotteella.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Taisin ajella viimeiset vuodet tällä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/431356/ ... mo-12V-55W
Speksien mukaan sama 1500 lumenin valoteho kuin peruspolttimolla (uskokoon ken haluaa) mutta kesto 1000-1500 tuntia kun peruspolttimolle luvataan 330-400h. Joka tapauksesa en enää joutunut vaihtamaan keskellä parasta pakkaskautta tien päällä polttimoita noihin siirtymisen jälkeen.
Ja löytyihän joku viite siihen ikivanhaan huulilasin testiinkin https://www.apu.fi/artikkelit/testissa- ... -polttimot
edit. Tuo ei ollutkaan se mitä etsin, joskus 2004 / 2005 oli toinen testi, jossa oli mukana laajempi otanta H7-polttimoita. Eikä noin vanha testi ole muutenkaan enää validia kamaan kuin kuriositeettina
Speksien mukaan sama 1500 lumenin valoteho kuin peruspolttimolla (uskokoon ken haluaa) mutta kesto 1000-1500 tuntia kun peruspolttimolle luvataan 330-400h. Joka tapauksesa en enää joutunut vaihtamaan keskellä parasta pakkaskautta tien päällä polttimoita noihin siirtymisen jälkeen.
Ja löytyihän joku viite siihen ikivanhaan huulilasin testiinkin https://www.apu.fi/artikkelit/testissa- ... -polttimot
edit. Tuo ei ollutkaan se mitä etsin, joskus 2004 / 2005 oli toinen testi, jossa oli mukana laajempi otanta H7-polttimoita. Eikä noin vanha testi ole muutenkaan enää validia kamaan kuin kuriositeettina
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Tuli vaihdettua kitkat alle. Mulla on nyt autojen kanssa sinänsä huono tilanne, että on kahdet erinomaiset talvirenkaat mutta ei ainuttakaan kierrosta hyviä kesärenkaita. Eikä edes vanteita molempiin... Ja koska krooninen autokuume, en ole lähtenyt hosumaan rengas- tai vannemarkkinoille...
Muilta osin ajelut tällä ruoskalla jatkuvat. Auto pelaa kuin sveitsiläinen kello. Pintaruostetta löytyy kaarista, mutta sehän ei menoa haittaa. Vähän tunkio edition tämä on omalla tavallaan, mutta kulutus on yllättävän pieni automaattilaatikolliseksi ja muutenkin ihan perusjees autona, niin mitäpä sitä sitten stressaamaan turhia tämmösen kanssa. Hyvä ostos oli hintaansa nähden, vaikka huonoa tästä odotinki
Muilta osin ajelut tällä ruoskalla jatkuvat. Auto pelaa kuin sveitsiläinen kello. Pintaruostetta löytyy kaarista, mutta sehän ei menoa haittaa. Vähän tunkio edition tämä on omalla tavallaan, mutta kulutus on yllättävän pieni automaattilaatikolliseksi ja muutenkin ihan perusjees autona, niin mitäpä sitä sitten stressaamaan turhia tämmösen kanssa. Hyvä ostos oli hintaansa nähden, vaikka huonoa tästä odotinki
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Kevään merkki kun Saabiki kukkii jne. XWD:tä myydessä osa renkaanpotkijoista marisi ruosteista, siis kuplivista maaleista, mutta se on semmosta. Se meinaan oli viä helppo lähtökohta jos vertaa tähän, jossa oli jo lasten kämmenien kokosia ruskeita länttejä Mähän olen superhuono maalauksissa ja vihaan sitä vielä enemmän kuin hitsaamista. Eli nyt ei tehdä hyvää, ei edes myyntifiksiä, vaan ainoastaan sellanen meikkailu, että auto näyttää likaisena 10 metrin etäisyydeltä tarkasteltuna "siistiltä tulevalta klassikolta". Eli Motonettiin mars.
Foreca ei lupaa vettä, vaikka maalaisjärki sitä vähän terveellä tavalla pelkääkin.
Vähän surrurrur.
Rasvan ja silikonin poisto huolellisesti.
"Direct to rust" eli jos tää on edes etäisesti yhtä myrkkyä kuin Hammeriten Direct to rust -maali, niin tää on just hyvää tähän meikkailuun.
Sitten vähän pensselöintiä. Kaarien sisäpinnat ei tietenkään näy kuvissa, mutta neki tuli sudittua...
Tässä kuvia uppaillessa huomasin myös vanteeseen kohdistuneen vahingon No en sitä sinne mee levittämään pahemmaksi, olkoot siinä. Kolhu siinä on muutenkin vierellä, niin on ihan vain hyvää kontrastia Joku kaunis päivä pitää vielä hakea kittipurkki ja ehkä jopa pohjamaalia spray-pullossa. Ja kun nosturille pääsen, niin sitte noi muovien alle jääneet ruosteet sivellä Hammeritella, kun nyt ne jäi tälleen parkkipaikkaolosuhteissa koskematta
Foreca ei lupaa vettä, vaikka maalaisjärki sitä vähän terveellä tavalla pelkääkin.
Vähän surrurrur.
Rasvan ja silikonin poisto huolellisesti.
"Direct to rust" eli jos tää on edes etäisesti yhtä myrkkyä kuin Hammeriten Direct to rust -maali, niin tää on just hyvää tähän meikkailuun.
Sitten vähän pensselöintiä. Kaarien sisäpinnat ei tietenkään näy kuvissa, mutta neki tuli sudittua...
Tässä kuvia uppaillessa huomasin myös vanteeseen kohdistuneen vahingon No en sitä sinne mee levittämään pahemmaksi, olkoot siinä. Kolhu siinä on muutenkin vierellä, niin on ihan vain hyvää kontrastia Joku kaunis päivä pitää vielä hakea kittipurkki ja ehkä jopa pohjamaalia spray-pullossa. Ja kun nosturille pääsen, niin sitte noi muovien alle jääneet ruosteet sivellä Hammeritella, kun nyt ne jäi tälleen parkkipaikkaolosuhteissa koskematta
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
^ mielenkiinnolla jään odottamaan jatkoa ruosteenpiilottelulle. Eikä haittaa yksityiskohtaiset kuvat ja selosteet tapahtumista. Vääränmerkkisessä samanlaiset touhut edessä kunhan loma alkaa. Pari fillarin runkoa olen maalannut ja yhdestä tuli jopa aika hyvä lakan kera. Tai siis ei tarvinnut valumia korjata
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Niin siis mä vaan hion, kittaan jotain, hion ja teippirajalla kaikki sen jälkeen En oo ikinä osannu tehdä hyvin. No femman takaluukun alareuna onnistu 99 % täydellisyysasteella, mut siinähän rajat tuli luukun reunoihin.
2K-lakkaankaan en jaksa investoida, kun ne rajat on kuitenki kamalat...
2K-lakkaankaan en jaksa investoida, kun ne rajat on kuitenki kamalat...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Itsellä oli rajat tarkoitus häivyttää vesihiomapaprulla ja lievällä myllytyksellä. Tai siis kokeilla että mites se tehdään. Pohjimmaiseksi jokin ruosteenmuunnin yms.
"Hevoseton" mies on huoleton mies