Re: MY06 SC 1.8tA mummularaketti
Lähetetty: La Joulu 04, 2021 22:05
Se oli sitten operaatio syylärin vaihto. Ja joo, olihan se melkoinen työmaa, johon ruokatauon kanssa meni ihan niinkin paljon kuin kahdeksan (8) tuntia Ja siis ovelta ovelle, eli mukaan laskettu myös nestetasojen kanssa puljailut. Ei siis vaikea tai yskinyt vastaan, mutta ruuveja ja klemmareita oli hankalissa koloissa joihin ei oikeen mahtunu työkalut eikä kädet... Ja ne ahtoputket oli aika piukassa. Ja selvästikki puskuri olisi kannattanut purkaa pois edestä, vaikka WIS ei niin neuvonutkaan. En ottanut kattavasti kuvia, mutta pienet kohokohdat. Jotta apukuskin puolen ahtoletkun sai pois paikaltaan, piti tehdä tähystysreikä. Helpottaa seuraavaa kertaa sitte kans!
Kuskin puolella klemmarit OLI asennossa, johon kukaan täysjärkinen ei niitä laita, mutta onneksi klemmarit sai käännettyä ympäri ja laitettua sitten paikalleen järkevästi. Joka taas on yhtä hunajaa ja naminamia seuraavalle.
Ja ne pikaliittimet öljyputkille oli tollaset jousihässäkät. Ei aiheuttanu harmaita hiuksia sittenkään...
Ja joo, olihan se vanha syyläri sitten jo hetken vuotanut...
Niin tai näin, uusi sujahti paikoilleen ja tämmönen ranetus jäi sitten vielä jäljelle:
Eli tosiaan vanha jäähdytinpaketti oli ottanu eteensä koiran/kissan/jäniksen/mäyrän/lumipenkan/betoniporsaan tai jotain. Ja ehkä se on myös syy vuotoon? Mutta ic ja lauhdutin ovat nyt niin kierona, että en vääntänyt väkisin paikalleen. Toinen ylänurkka on kiinni ja tietty alhaalta syylärin kannakkeissa. Ja kun sitä vanhaa syyläriä tutkaili, niin oli sekin inan kiero.
Ic ei ainakaan vuoda. Tai olettaisin, että jos se vuotais, niin josain päin kennoa olis öljyä. Joten olkoot kierona. Ja ilmastointiki toimii, niin menkööt. Vanhoja autojahan nää ovat... Automaattilaatikon öljy oli vielä punertavaa, mutta ei ehkä terävintä kärkeä. Kattelin vanhoja laskuja, niin tähän on vuosi sitten vaihdettu öljyt, mutta vain yksi öljypohjallinen. Ei siis ole rassattu WIS raamattuna, vaan haluttu sitten varmaan säästää 50 € öljymäärässä, mutta kattoo nyt jaksaako itekkään tähän vaihtaa. Kilsoja tulee vähän ja se tikku on niin aneemises paikas, ettei sitä hommaa mielellään tee. Toisaalta olis sillä vanhalla syylärilläki vielä pärjännyt hienosti, kun "ei se paljoa vuotanut", mutta korjattu mikä korjattu. Satasen homma se on vaihtaa lisää öljyjä. Ja tietty halvemmallaki pääsee, jos ostaa sitä Comman halpista, joka täyttää kutakuinki jokasen öljyspeksin mitä autoihin on keksitty Hyvinhän se Inkuski meni pari vuotta...
Hyvänä tilastohimmelinä, niin täähän on edelleen alle kolmen tonnin ruoska:
Osto 2600 €
Renkaiden myynti 220 €
Korjaukset ja huollot sekä softaus tehtaan linjoja kunnioittavaksi 224,11 €
Yhteensä 2604,11 € eli jos ei tuu yllätyksiä, niin alle kolmes on vielä kesärenkaiden hankinnankin jälkeen. Puskurin alaritilä on niin rujos kunnos, että sellanen tarttis haalia. Ja tietty ne vanteet renkaineen. Eli ehkä suosiolla purkuautoa pihaan...
Kuskin puolella klemmarit OLI asennossa, johon kukaan täysjärkinen ei niitä laita, mutta onneksi klemmarit sai käännettyä ympäri ja laitettua sitten paikalleen järkevästi. Joka taas on yhtä hunajaa ja naminamia seuraavalle.
Ja ne pikaliittimet öljyputkille oli tollaset jousihässäkät. Ei aiheuttanu harmaita hiuksia sittenkään...
Ja joo, olihan se vanha syyläri sitten jo hetken vuotanut...
Niin tai näin, uusi sujahti paikoilleen ja tämmönen ranetus jäi sitten vielä jäljelle:
Eli tosiaan vanha jäähdytinpaketti oli ottanu eteensä koiran/kissan/jäniksen/mäyrän/lumipenkan/betoniporsaan tai jotain. Ja ehkä se on myös syy vuotoon? Mutta ic ja lauhdutin ovat nyt niin kierona, että en vääntänyt väkisin paikalleen. Toinen ylänurkka on kiinni ja tietty alhaalta syylärin kannakkeissa. Ja kun sitä vanhaa syyläriä tutkaili, niin oli sekin inan kiero.
Ic ei ainakaan vuoda. Tai olettaisin, että jos se vuotais, niin josain päin kennoa olis öljyä. Joten olkoot kierona. Ja ilmastointiki toimii, niin menkööt. Vanhoja autojahan nää ovat... Automaattilaatikon öljy oli vielä punertavaa, mutta ei ehkä terävintä kärkeä. Kattelin vanhoja laskuja, niin tähän on vuosi sitten vaihdettu öljyt, mutta vain yksi öljypohjallinen. Ei siis ole rassattu WIS raamattuna, vaan haluttu sitten varmaan säästää 50 € öljymäärässä, mutta kattoo nyt jaksaako itekkään tähän vaihtaa. Kilsoja tulee vähän ja se tikku on niin aneemises paikas, ettei sitä hommaa mielellään tee. Toisaalta olis sillä vanhalla syylärilläki vielä pärjännyt hienosti, kun "ei se paljoa vuotanut", mutta korjattu mikä korjattu. Satasen homma se on vaihtaa lisää öljyjä. Ja tietty halvemmallaki pääsee, jos ostaa sitä Comman halpista, joka täyttää kutakuinki jokasen öljyspeksin mitä autoihin on keksitty Hyvinhän se Inkuski meni pari vuotta...
Hyvänä tilastohimmelinä, niin täähän on edelleen alle kolmen tonnin ruoska:
Osto 2600 €
Renkaiden myynti 220 €
Korjaukset ja huollot sekä softaus tehtaan linjoja kunnioittavaksi 224,11 €
Yhteensä 2604,11 € eli jos ei tuu yllätyksiä, niin alle kolmes on vielä kesärenkaiden hankinnankin jälkeen. Puskurin alaritilä on niin rujos kunnos, että sellanen tarttis haalia. Ja tietty ne vanteet renkaineen. Eli ehkä suosiolla purkuautoa pihaan...