Sivu 1/1

9-5 Aero A

Lähetetty: La Tammi 08, 2022 08:49
Kirjoittaja MikeT
Tuli pelastettua romutukselta tollanen 2002 vuoden Aero, ajettu vähän alta 300 tkm. On ollut vaimon suvussa melkein uudesta asti ja nyt syyläri rikki, lämpötila-anturi rikki ja jostain vuotaa öljyä ja ilmeisesti nokkaketju pitäis vaihtaa (tälläiset viat kerrottu,tutkitaan kun päivä valkenee)... Kuitenkin edellisellä omistajalla ei ollut haluja ja kykyjä sitä enää korjauttaa. :?
Mitäs tuolle kannattaisi tehdä jos tehoakin siitä haluais lisää, etanoliohjelma ainakin vai toimiko sillä ilman ohjelmointia ym. Ja jos jollain tohon osia, viri ym. löytyy ni saa alkaa tarjoamaan.
Meil oli aikasemmin jokunen vuosi sitten toi 9-3 2.0 turboautomaatti, siihen laitoin ne perussetit; 3 tuuman putkisto, Aeron ahdin, isommat suuttimet ja tais olla Suokon etanoliohjelma.

Re: 9-5 Aero A

Lähetetty: La Tammi 08, 2022 09:32
Kirjoittaja tetammi
Mä aloittaisin tästä ennenkuin kuin tekisin mitään muuta
viewtopic.php?f=14&t=122145

Re: 9-5 Aero A

Lähetetty: La Tammi 08, 2022 11:24
Kirjoittaja MikeT
Nyt kun tota konetta työn alle pitää ottaa, ni kannattaako sinne sisuskaluihin laittaa jotain uutta tai kestävämpää myös, jos ton nokkaketjun joutuu vaihtamaan ym. ni melkein sen vois sit koko padan sieltä irrotella ja tehdä/teettää hommat valmiiksi. Ja paljonko tuo automaattiloota kestää, eli kannattaako sitä isommalta alkaa virittelemään?

Re: 9-5 Aero A

Lähetetty: La Tammi 08, 2022 15:49
Kirjoittaja AZP
300 tkm ajettu T7 kone ja muutenkin moottorihommia edessä, niin varmasti kannattaa kone ottaa irti, purkaa, tarkastaa ja remontoida ennen isompia virityksiä. Foorumilta löytyy kyllä aika hybin tietoa mitä muutoksia T7-koneeseen kannattaa tehdä kun moottori on atomeina, jotta kone kestää jatkossa alkuperäistä kokoonpanoa paremmin.

Re: 9-5 Aero A

Lähetetty: La Tammi 08, 2022 21:21
Kirjoittaja tetammi
Ja jos rupee konetta aukoo niin kannattaa sitä ennen kurkata muovihelmojen ja takasisälokasuojien alle, näissä on usein ihan reilusti mätää.