Porsche 944 Aero
Re: Porsche 944 Aero
Siitähän tulee sitten vähän vastaavan tyyppinen voimalinja kuin tässä viipassa Tosin tuossa taitaa olla erikseen takavetoisen vaihteisto ja perä. Tuossa viipassa varmaan painojakauma kohdillaan, kuten 944:ssakin.
https://hansan214.webnode.se/saab95rwd/
https://hansan214.webnode.se/saab95rwd/
96 V4i -73
Re: Porsche 944 Aero
Tuossa yhdessä mainitussa projektissahan oli käytetty Audi 01E-laatikkoa, eli onkos se nyt sitten tämmöinen https://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/2994369
- Kiertomäntä
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Marras 28, 2019 11:08
- Paikkakunta: Rauma
Re: Porsche 944 Aero
Hyvin huomaa millainen projekti kansaa kiinnostaa, ketju on 5 päivää vanha ja neljättä sivua mennään
Ei sillä, kyllä tätä itsekin jään seuraamaan, varsin mielenkiintoinen alku ainakin.
Ei sillä, kyllä tätä itsekin jään seuraamaan, varsin mielenkiintoinen alku ainakin.
Patavitonen - '02 9-5 SC Aero
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Talviautona: '02 9-5 2.0t
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Porsche 944 Aero
Kovaa settiä! Saabin turbo- moottori on hieno vaihtoehto.
2,5L 4-cyl Porschen kone on hengetön moottori.
2,5L 4-cyl Porschen kone on hengetön moottori.
Re: Porsche 944 Aero
Samaa ihmettelin äsken. Eikä vielä ole projektille oikeastaan mitään tapahtunut. Tähänkin pätee edelleen " hyvin suunniteltu on edelleen aloittamatta "...Kiertomäntä kirjoitti: ↑Ke Tammi 19, 2022 20:42Hyvin huomaa millainen projekti kansaa kiinnostaa, ketju on 5 päivää vanha ja neljättä sivua mennään
Ei sillä, kyllä tätä itsekin jään seuraamaan, varsin mielenkiintoinen alku ainakin.
Mutta mukava nähdä, että väkeä kiinnostaa. Sekä positiviiset että negatiiviset kommentit antavat lisää virtaa.
Taustatöitä on tehty ja tänään yritetty saada joku hitsaamaan tuo kytkinkoppamuutos. MS-Koneistus ja Lensu on kysytty, kun oli tiedossa. Jos tunnet jonkun tai osaat itse, niin ilmoita ihmeessä. Se on projektin ensiaskel kuitenkin tuon tekniikan sovittamissa.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Porsche 944 Aero
Tottahan tämmöinen projekti kiinnostaa, jossa on mielenkiintoinen lähtökohta ja tekemisen meininki. Ja vilpittömästi elän toivossa, että Possu lentää vielä joskus ja me muut saadaan ihailla menoa esim videon muodossa.
Mitenkään väheksymättä Teslamiehiä ja muita, itseäni ei exceliin kirjatut wattitunnit ja sentit jaksa innostaa.
Mitenkään väheksymättä Teslamiehiä ja muita, itseäni ei exceliin kirjatut wattitunnit ja sentit jaksa innostaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Porsche 944 Aero
Äkkiseltään näyttäisi uudenmaan läänin (=Z) -kilveltä, ja loppuvuodelta 1988 kilpien kirjaimista päätellen.Tonnari88 kirjoitti: ↑Ma Tammi 17, 2022 08:50
Luulen, että tähän aikaan, kun tämä on tuotu Suomeen, niin kilven on saanut "valita". Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsityksen mukaan näitä ovat autoliikkeet joskus saaneet tuontiautojen kohdalla valita. Mutta on se kieltämättä makeeta, kun kilpi täsmää malliin.
Tuolloin kun auto ensirekisteröitiin suomeen, kilvet piti hakea konttorilta, ja tällöin jos konttorineidillä sattui olemaan hyvä päivä, pinkasta sai valita mallimerkintään sopivan kilven.
Myös 900, 205, 405, 316, 520, 740 jne. On tuttuja loppunumeroita ko.malleissa.
Enää tämä ei onnistu, kun kilvet lyödään kyytiin jo maahantuontisatamassa. Eikä ole onnistunut sitten vuoden 1989 syksyn, jolloin tämä muutos tuli.
Re: Porsche 944 Aero
Menee vähän satuiluksi, mutta allekirjoittaneella on vähän sellainen paha tapa, että puuttuva tekemisen meininki paikataan tiukalla paskan jauhannalla. Lupasin halliporukan muille vuokralaisille, että kaksi autoa pitää saada pihasta pois, että yhden voi tuoda tilalle.
Ensimmäinen potilas oli kolaroitu "endurance" Micra, jossa oli runkopalkki siirtynyt virallisen mittauksen jälkeen 8cm taaksepäin. Tästä piti purkaa moottori ja alusta irti ja sen jälkeen sai soittaa kouran hakemaan.
Toinen potilas oli joskus pari vuotta sitten huutokaupasta ostettu TTID farkku, jossa yllättäen oli vähän kaikenlaista. Muillekin vinkiksi, älkää ikinä ostako autoa huutokaupasta. Kyllä niille aina joku syy miksi ne siellä on. Joko ne on paskoja kuten tämä tai sitten yksinkertaisesti eivät ole liikkeen rivissä kelvanneet kenellekään eli hinta on ollut pahasti metsässä.
Tämä keitti ja puski nestettä jokaisesta mahdollisesta välistä. Helpoimmalla pääsi, kun tilasi Meretekin kautta saman verran ajetun vaihtokoneen. Muutamassa päivässä hallin ovelle toimitettuna moottorille jäi hintaa 800€ ja siinä oli vielä suuttimet ja muut hilppeet kiinni. Moottori vaihtui ja auto vaihtoi samalla omistajaa.
Ensimmäinen potilas oli kolaroitu "endurance" Micra, jossa oli runkopalkki siirtynyt virallisen mittauksen jälkeen 8cm taaksepäin. Tästä piti purkaa moottori ja alusta irti ja sen jälkeen sai soittaa kouran hakemaan.
Toinen potilas oli joskus pari vuotta sitten huutokaupasta ostettu TTID farkku, jossa yllättäen oli vähän kaikenlaista. Muillekin vinkiksi, älkää ikinä ostako autoa huutokaupasta. Kyllä niille aina joku syy miksi ne siellä on. Joko ne on paskoja kuten tämä tai sitten yksinkertaisesti eivät ole liikkeen rivissä kelvanneet kenellekään eli hinta on ollut pahasti metsässä.
Tämä keitti ja puski nestettä jokaisesta mahdollisesta välistä. Helpoimmalla pääsi, kun tilasi Meretekin kautta saman verran ajetun vaihtokoneen. Muutamassa päivässä hallin ovelle toimitettuna moottorille jäi hintaa 800€ ja siinä oli vielä suuttimet ja muut hilppeet kiinni. Moottori vaihtui ja auto vaihtoi samalla omistajaa.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Porsche 944 R
Konehuoneessa on korkeussuunnassa tilaa erittäin huonosti. Alkuperäinen moottori on noin 16 senttiä matalampi kuin Saabin moottori.
Paita ja perse kohtasivat eilen ilalla myöhään toisensa. Laitoin Possun oman moottorin tänään myyntiin ja siitäkin on yllättävän moni ollut kiinnostunut. Täytyy ottaa motti irti ja alkaa hakata päätä seinään, että millä tuo saadaan tuonne konetilaan sopimaan.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Porsche 944 Aero
Possun tekniikalle lienee tosiaan ottajia.
Toivottavasti ei tarvitse tehdä jenkkiautopiireistä tuttua korotusta konepeltiin.
Jos teet mosalle peruskunnostuksen niin olisin kiinnostunut osalistasta, mitä tohon menee ja mistä kannattaa hankkia. Jos sais omankin vaihtokoneen kunnostukseen vähän vauhtia.
Toivottavasti ei tarvitse tehdä jenkkiautopiireistä tuttua korotusta konepeltiin.
Jos teet mosalle peruskunnostuksen niin olisin kiinnostunut osalistasta, mitä tohon menee ja mistä kannattaa hankkia. Jos sais omankin vaihtokoneen kunnostukseen vähän vauhtia.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Porsche 944 Aero
Onhan niitä "Saabeissa" ennenkin ollut
^^On toi 944 peppu vaan komea, tollanen leveä ja matala. Herättää kunnioitusta perässäajelijoissa. Tosta vaan Turbo-merkki vaihtoon aiemmin linkkaamini 2.3T- ja Aero -lätkiin.
^^On toi 944 peppu vaan komea, tollanen leveä ja matala. Herättää kunnioitusta perässäajelijoissa. Tosta vaan Turbo-merkki vaihtoon aiemmin linkkaamini 2.3T- ja Aero -lätkiin.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Porsche 944 Aero
^Nyt rupeaa väkisinkin miettimään, että kuinkahan tuommoinen Subarun bokseri istuisi 944:n nokalle…
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Porsche 944 Aero
Paitti notta toi 9-2X:n keulapeiton pulkka ei oo voimapatti vaan IC:n ilmanotto, kuten Subarussakin.
Sonett V4 sen sijaan...
Hakukone väitti että kuva olisi lainattu tuolta: https://barnfinds.com/1969-saab-sonett-v4/ mutta en minä sitä siellä näe.
Sonett V4 sen sijaan...
Hakukone väitti että kuva olisi lainattu tuolta: https://barnfinds.com/1969-saab-sonett-v4/ mutta en minä sitä siellä näe.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24006
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Porsche 944 Aero
Entä jos tuosta porsaasta tekee maasturin ni silloin mahtuu tuo öljyvatkainkin olemaan tontillaan.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Porsche 944 Aero
Miten se alustan korottaminen tekee tilaa hammastangon ja konepellin väliin?
Tämä moottori on itse asiassa samaan aikaan ja täysin samalla reseptillä tehty kuin tuo aikanaan seuraamasi ketju kahdesta 9-3 Aerosta, mihin päivitettiin ne 2.3:set koneet. Tällä on siis peruskunnostuksen jälkeen ajettu 7 lähtö kilpaa, niin kurkkaan tästä vaan laakerit alakautta.Cona kirjoitti: ↑Ti Tammi 25, 2022 15:40Possun tekniikalle lienee tosiaan ottajia.
Toivottavasti ei tarvitse tehdä jenkkiautopiireistä tuttua korotusta konepeltiin.
Jos teet mosalle peruskunnostuksen niin olisin kiinnostunut osalistasta, mitä tohon menee ja mistä kannattaa hankkia. Jos sais omankin vaihtokoneen kunnostukseen vähän vauhtia.
Toivotaan, että tehtaan linjoihin ei tarvitsisi koskea ja konepellin muokkaukselta vältyttäisiin.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"