900 Suomi special -89
Re: 900 Suomi special -89
Hienolta näyttää. Yksi hienoimmista väri komboista toi metallin vihreä auto ruskeella sisustalla. Oma eka oli myös saman värisellä kombolla oleva -86 2d special.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 191
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 20:17
- Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa@Raahe
- Viesti:
Re: 900 Suomi special -89
Dear mr Eki. Onko normaalia, että takaspoilerini tulee yli reunojen? Olen aika huolissani, että onko minulla jotenkin epänormaali takaspoileri? Kontin luukussa ei ole reikiä, mutta johonkin tuohon kohti veikkaisin, että äärimmäisen nopeissa satkuissa pakollinen takaspoikka tulee.
Sisusta alkaa olla siinä kunnossa, että on mukava fiilistellä ja suunitella tulevia
#6906, 9-5 Aero Wagon ´01 C2H6O-power. Saab 900 3d combi coupe -92. Suomi Pontiac Trans am GTA -88, 421cid,T-56, Spec,nitroused&raw power
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 191
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 20:17
- Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa@Raahe
- Viesti:
Re: 900 Suomi special -89
Aloin tankkia värkkäämään paikalle, mutta pisti niin silmään ruosteinen taka-akseli tuentoineen ym, että oli pakko ruuvata irti ja alkaa siistiä ja maalata nekin.
Konehuone sai värikerroksen, vielä lakka päälle kun kuivahtaa. Koko kori pitäisi maalata, mutta siihen ei ole nyt varaa. Kuosi tulee siis olemaan kulahtanut, mutta ruosteeton ja ehjä näin aluksi.
Ai niin, kauan odotetut puuttuvat osatkin sain tänään. Niistä on kyllä apua
#6906, 9-5 Aero Wagon ´01 C2H6O-power. Saab 900 3d combi coupe -92. Suomi Pontiac Trans am GTA -88, 421cid,T-56, Spec,nitroused&raw power
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
Re: 900 Suomi special -89
Ystävämme setä-Google vahvistaa sen, että kyllä tuon spoilerin pitää tulla "reunojen yli"
https://cdn.nettiauto.com/live/2021/11/ ... -large.jpg
https://images.tori.fi/api/v1/imagestor ... medium_660
https://kuvat.autopurkaamot.com/autot/a ... 0_orig.jpg
https://kuvat.autopurkaamot.com/autot/a ... 9_orig.jpg
Jospa tuossa tarpeeksi todisteita.
https://cdn.nettiauto.com/live/2021/11/ ... -large.jpg
https://images.tori.fi/api/v1/imagestor ... medium_660
https://kuvat.autopurkaamot.com/autot/a ... 0_orig.jpg
https://kuvat.autopurkaamot.com/autot/a ... 9_orig.jpg
Jospa tuossa tarpeeksi todisteita.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 191
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 20:17
- Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa@Raahe
- Viesti:
Re: 900 Suomi special -89
Konehuone. Ei se nyt mitään näyttely-hipsterihiphop-poliseja miellytä. Siistimpi kuitenkin näin, mitä lähtöjään.
Taka-akselia hinkataan siistiksi ja maalataan.
Jakopäähän uudet öljypumpun tiivisteet: stefa&o-rengas. Olivatkin aika rapeassa kunnossa.
#6906, 9-5 Aero Wagon ´01 C2H6O-power. Saab 900 3d combi coupe -92. Suomi Pontiac Trans am GTA -88, 421cid,T-56, Spec,nitroused&raw power
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
Re: 900 Suomi special -89
Hyvännäköistähän sieltä tulee.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 191
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 20:17
- Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa@Raahe
- Viesti:
Re: 900 Suomi special -89
Satkuun tuleva 8v kaasarikone oli yltäpäältä öljyssä, niin vaihtelin kaikki mahdolliset vuotokohdat, jotka on nyt helppo tehdä ilman isompaa purkamista: peräkopan tiiviste (vaikutti kyllä että ei ollut vuotanut), venakopan tiiviste ja jakajan o-rengas, jotka olivat aika rapeassa originaalikunnossa. Lisäksi tietenkin öljypumpun o-tiiviste&stefa. Laatikon magneetissa oli kiinni isompaa palasta. Vaikuttaa joltain shimmiltä No, jos hajoaa, niin onhan noita lootia tuossa valmiina useampia.
Perä + siihen liittyvät hilppeet kunnostettuna ja maalattuna näyttää paljon mukavammalta auton alla maatessa.
Vetarit kunnostettuna ja maalattuna.
#6906, 9-5 Aero Wagon ´01 C2H6O-power. Saab 900 3d combi coupe -92. Suomi Pontiac Trans am GTA -88, 421cid,T-56, Spec,nitroused&raw power
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 191
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 20:17
- Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa@Raahe
- Viesti:
Re: 900 Suomi special -89
Muuten homma alkaa olla sitä vaille että seuraavaksi hilataan koneloota paikalleen. Ohjaustehostimen remmin tilasin kai väärän, tai Riku lähetti värään mittasen. Se vielä paikalleen, kun löytyy sopiva. Uusi termari tuli myös vaihettua ja tietenkin koneeseen ja lootaan uudet öljyt vielä.
#6906, 9-5 Aero Wagon ´01 C2H6O-power. Saab 900 3d combi coupe -92. Suomi Pontiac Trans am GTA -88, 421cid,T-56, Spec,nitroused&raw power
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 191
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 20:17
- Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa@Raahe
- Viesti:
Re: 900 Suomi special -89
Korona tarttui lopulta mullekkin. Mietin et kuinkahan monen miljoonan ihmisen kautta juuri tämä virus on kulkenut
No, oireet on vilustumisen mukaiset, vietän koronaloman tallissa
Konehuoneen kasausta nyt. Onneksi on tuo vertailuauto vieressä, löytyy helpommin johdot ja letkut suunilleen oikeille paikoille.
#6906, 9-5 Aero Wagon ´01 C2H6O-power. Saab 900 3d combi coupe -92. Suomi Pontiac Trans am GTA -88, 421cid,T-56, Spec,nitroused&raw power
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
-
- "Kaasari"
- Viestit: 49
- Liittynyt: To Loka 22, 2020 19:10
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 191
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 20:17
- Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa@Raahe
- Viesti:
Re: 900 Suomi special -89
Kiitos!
Juuri hokasin, että multa puuttuu etupuskuri. Onneksi on pihalla elintenluovutuskortin alainen satku, josta sellainenkin löytyy. Ikävä vaan mennä tuonne lumihankeen makoileen. Ei syksyllä tullut mieleen, että sitäkin voisi tarvia vielä
Nyt työn alla kaasarin alipaineletkut. Kyseisellä koneella&kaasarilla on todistettavasti ajettu, että kevyt luotto on siihen, että se toimii. Kaasarivehkeistänei ole kokemusta sitten teiniasconan tupladellorttojen jälkeen kertynyt.
Jos joku tietäväinen hoksaa, niin saa kommentoida meneekö letkut sinne minne pitää. Mustan haitariputken pohjasta liitin yhden ilmanputsarin alipaineventtiilille ja toisen tuohon imusarjaan, mistä menee jarrutehostimelle liitos.
Juuri hokasin, että multa puuttuu etupuskuri. Onneksi on pihalla elintenluovutuskortin alainen satku, josta sellainenkin löytyy. Ikävä vaan mennä tuonne lumihankeen makoileen. Ei syksyllä tullut mieleen, että sitäkin voisi tarvia vielä
Nyt työn alla kaasarin alipaineletkut. Kyseisellä koneella&kaasarilla on todistettavasti ajettu, että kevyt luotto on siihen, että se toimii. Kaasarivehkeistänei ole kokemusta sitten teiniasconan tupladellorttojen jälkeen kertynyt.
Jos joku tietäväinen hoksaa, niin saa kommentoida meneekö letkut sinne minne pitää. Mustan haitariputken pohjasta liitin yhden ilmanputsarin alipaineventtiilille ja toisen tuohon imusarjaan, mistä menee jarrutehostimelle liitos.
#6906, 9-5 Aero Wagon ´01 C2H6O-power. Saab 900 3d combi coupe -92. Suomi Pontiac Trans am GTA -88, 421cid,T-56, Spec,nitroused&raw power
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 191
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 20:17
- Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa@Raahe
- Viesti:
Re: 900 Suomi special -89
Raidetangon väljä sisäpää uusittu. Olikin yllättävän näppärä homma.
Keulassa alkaa tällä osatolla valmista. Mitä nyt jarrujen ilmaushässäkkää vielä.
Vilkut ja hätävilkut ei toineet. Tämän verran piti purkaa, että +90kg/180cm mahtuu makaamaan jalkatilaan erittäinkin miellyttävään asentoon. Pikkusen olis saab-insinöörit voinu ajatella niiden releiden sijoitusta uusiksi.
Pappakapselit, nämä lienevät v89 Saabin viimeisintä huutoa Suomi-specialille. Sen kojelaudan pienen "Looks" tarran lisäksi. Hyvä suomi.
#6906, 9-5 Aero Wagon ´01 C2H6O-power. Saab 900 3d combi coupe -92. Suomi Pontiac Trans am GTA -88, 421cid,T-56, Spec,nitroused&raw power
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
Re: 900 Suomi special -89
Mikäs meni vikaan kun ei vilkut toimineet
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 191
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 20:17
- Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa@Raahe
- Viesti:
Re: 900 Suomi special -89
Oli ne kontaktipinnat/liittimet takavaloille&vilkuille sen verran tulehtuneet, että eivät kylmiltään johtaneet sen vertaa virtaa.
#6906, 9-5 Aero Wagon ´01 C2H6O-power. Saab 900 3d combi coupe -92. Suomi Pontiac Trans am GTA -88, 421cid,T-56, Spec,nitroused&raw power
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 191
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 20:17
- Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa@Raahe
- Viesti:
Re: 900 Suomi special -89
Kasaus alkoi lähennellä sitä kriitistä vaihetta, että tuli aika vääntää eka kertaa, herraties miten pitkään aikaan, the Avaimesta. Vituiksihan se meni. Kävi nätisti kahdella.
Paristakympistä mulla ei ole nämä hommat kiinni. Motonetistä kun sattuu löytymään alkuperäiset Bochin jakajan kansi&pyörijä. Uudet tulpattimet löytyi kotimyymälästä. Tulputtimenjohdoille mittasin 3.5Kohm vastuksia. Vertailun vuoksi toisessa prokkiksessa käytössä olleet Accelin 8.8 300+ johdot mittasivat 0.35Kohm.
Vähän epäselvyyttä, katotaanko 0-ajoitus näin, vai tuosta kuvan vasemman reunan pyöreästä aukosta.
Vaan aika sama tällä hetkellä, sillä ensi startti on onnellisesti suoritettu
Paristakympistä mulla ei ole nämä hommat kiinni. Motonetistä kun sattuu löytymään alkuperäiset Bochin jakajan kansi&pyörijä. Uudet tulpattimet löytyi kotimyymälästä. Tulputtimenjohdoille mittasin 3.5Kohm vastuksia. Vertailun vuoksi toisessa prokkiksessa käytössä olleet Accelin 8.8 300+ johdot mittasivat 0.35Kohm.
Vähän epäselvyyttä, katotaanko 0-ajoitus näin, vai tuosta kuvan vasemman reunan pyöreästä aukosta.
Vaan aika sama tällä hetkellä, sillä ensi startti on onnellisesti suoritettu
#6906, 9-5 Aero Wagon ´01 C2H6O-power. Saab 900 3d combi coupe -92. Suomi Pontiac Trans am GTA -88, 421cid,T-56, Spec,nitroused&raw power
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi