kuupan kehnääminen kondikseen
Lähetetty: Ti Syys 02, 2025 19:42
Elikkäs kuukausi kun vaihtui oli 1 päivänä helppo alkaa purkamaan kuuppaa restaurointia ajatellen.
Korihan oli 76 joka enempi ollut kesäkäytössä ikänsä ja koska 50 vuotis juhlat lähestyvät, niin olennaista on purkaa koripellit irkipois, heppailla museopaikkaa taktisiin paikkoihin eli kortnereihin ja kulmiin sekä kivensyrjää näyttää ruostekohtiin.
kuvia yritän laitella kännykästä mikäli onnistunee.Koska kysessä on kesäauto niin hitsauksia pohjassa ei ole ollenskaan vaan rajoittuvat vakiopaikkoihin lokasuojen välittömässä läheisyydessä ja tiimellyksessä koska sis lok ei oltu rastitettu aikoinaan säästösyistä kauppakirjaa tehtäessä. Nyt maksetaan ne lunnaat.
1 päivänä purin vain lokarit irti konepeitto ja maski painepesua varten jolloin saatiin käsitys lokasuojien alla tapahtuvasta toiminnasta.samalla tuli syväpestyä konehuonekkin koska suolistus tapahtuu hieman myöhemmin siltä osin.Sisusta ulostettiin kätevällä ranneliikkellä pois tieltä.
kuvia päivän saldosta pitäisi olla tässä:
[img]https://imgur.com/7528c9f1-d4ac-4d48-81dc-c65405956540 [img]
2. päivä käynnistyi mattojen mäntysaippua pesulla ja eteni etupään muutamien reikien tilkitsemiseen ja vilkkujen ympäristön avohakkuuseen ja paikkojen tekoon.Jopa kotelopalkin etupäähän satiin reikä aikaiseksi kairauksella joten pieni paikkahan siihenkin oli leivottava.
https://i.imgur.com/XI6qfXl.jpeg
3. päivä menikin alustan muutaman kohdan hiekkapuhalluksessa sekä kylkipuolelta missä nyt ruostetta oli.pääpaino oli saada etuloksut hitsattua hiottua ja hiekkapuhallettua että pääsi illaksi kotiin saabilla kuten finnairikin mainosti.
onpa ihmeellistä yksikään kuva ei näy vaikka ohjeen mukaan klikkailin, no se siitä
4 pv peräpään hp+pm yllättävän nuukasti hitsattavaa,aivan muutama pieni huomion kohdetiivistenauhan korinpuoleisissa osissa.
ruosteenestopohjamaalia alustaan sekä etulokasuojien sisämaalausta tallin hyllystä löytyneellä miranolilla
Nyt auto ajettiin talliin seisomaan ja loppu purkuun
5pv osien purkua ja normi kehnäilyä saban kimpussa
loppuviikoksi kirjoittelin sairaslomaa itelle reilulla kädellä, akuutti niskan tensio ja refleksio hiekkapuhalluskypärän kanssa auton alla aiheutti välttömän lateraalisen kiristyksen kuten amerikan mafian hommissa
Paluu arkeen
6pv eli maanatain pikku hommana oli hitsaila mobiilipaikkaa alkuperäiseen lokasuojaan joita piti näkerrellä 8 kpl kortnereihin ja kulmiin ennen hiekkapuhallusta. Toki ne oli jo valmisteltu lauantaina valmiiksi. Sitten takaluukkua irki koska vakioratkeama kuten tiedät on hiertänyt viimeiset 9v mielessä.
samalla vintillä käydessä eksyi parempi lokasuoja lapaseen tutulla kätevällä ranneliikeellä 3 ison ampiaspesän välttömästä läheisyydestä ja tiimellyksestä,onneksi keli suosi eli ei ampiaisia. Joku oli jo tehnyt valmiin vaihto osan valmiiksi hyllyyn pölyttymään.
Ainoastaan superin vilkun reiät tarvii napsia kiinni,
Etumaski piti purkaa raudalle koska keulapelti kuten tunnettu on pientä pukamaa täynnä ja pieni kivisuihku freesaa sitä kivasti.
Näillä tunnelmilla sitten huomiseen.
7pv alkoi kuivissa tunnelmissa eli maskin hiekkapuhallus ja samalla tultiin puhaltaneeksi vetokoukkukin.
Lokasuojan hp+pm samalla taktisista paikoista.
illasta vielä ikkunoiden ja oven irrotus ja ainahan se tuulilasi on haasteellinen purkaa ehjänä tiivisteen kera yksinään irti.
Lähes mahdoton jos ei ole teräkunnossa,mutta ehjänä onneksi lähti tulemaan ja alta paljastui lisätöitä sekä edessä että takana.
Oven kulma edessä näytti siltä että leikattava on sanos kirurgikin.
8pv ja oven kulmaan pieni zip ja sen jälkeen sinkitystä bellipala ja tirt tirt ja suits like a glove.
samalla lievä hiekkapuhallus päärme/ alareuna (lievä koska kesti alle minuutin)
sen jälkeen loppupv meni tavaroita piiloon kanneskellessa ja etu ja takalasin kantin hp sanko mallin koneella mikä aina on lievä pettymys sekä hiekan että ajakäytön suhteen.
Taka luukku piti kiikuttaa vielä hitsattavaksi koska harvinaista ja myös totta että vakioratkemaa oli sekä ja että.
9pv tänään menikin aika monta tuntia imurin ja puhalluspistoolin kanssa autoa imuroiden hiekasta, Samalla tultiin irroittaneeksi imutötterö puhaltimen ja korin välistä ja imuroitua jonkun verran partikkeleita kanavasta.
Osa päivästä meni 99 cc käynnistämättömyyden paranteluun mutta pensapumppu vaan jökkii...
10 pv lähinnä tylsää lokasuojien maalinpoistoa pellille asti ja muutamien pikkuosien
yllättävän monta ruostekiekuraa löytyy ehjän maalikerroksen alta.Samalla kusella käydessä ruosteenpoistoa pikkuosille.
Korihan oli 76 joka enempi ollut kesäkäytössä ikänsä ja koska 50 vuotis juhlat lähestyvät, niin olennaista on purkaa koripellit irkipois, heppailla museopaikkaa taktisiin paikkoihin eli kortnereihin ja kulmiin sekä kivensyrjää näyttää ruostekohtiin.
kuvia yritän laitella kännykästä mikäli onnistunee.Koska kysessä on kesäauto niin hitsauksia pohjassa ei ole ollenskaan vaan rajoittuvat vakiopaikkoihin lokasuojen välittömässä läheisyydessä ja tiimellyksessä koska sis lok ei oltu rastitettu aikoinaan säästösyistä kauppakirjaa tehtäessä. Nyt maksetaan ne lunnaat.

1 päivänä purin vain lokarit irti konepeitto ja maski painepesua varten jolloin saatiin käsitys lokasuojien alla tapahtuvasta toiminnasta.samalla tuli syväpestyä konehuonekkin koska suolistus tapahtuu hieman myöhemmin siltä osin.Sisusta ulostettiin kätevällä ranneliikkellä pois tieltä.
kuvia päivän saldosta pitäisi olla tässä:
[img]https://imgur.com/7528c9f1-d4ac-4d48-81dc-c65405956540 [img]
2. päivä käynnistyi mattojen mäntysaippua pesulla ja eteni etupään muutamien reikien tilkitsemiseen ja vilkkujen ympäristön avohakkuuseen ja paikkojen tekoon.Jopa kotelopalkin etupäähän satiin reikä aikaiseksi kairauksella joten pieni paikkahan siihenkin oli leivottava.
https://i.imgur.com/XI6qfXl.jpeg
3. päivä menikin alustan muutaman kohdan hiekkapuhalluksessa sekä kylkipuolelta missä nyt ruostetta oli.pääpaino oli saada etuloksut hitsattua hiottua ja hiekkapuhallettua että pääsi illaksi kotiin saabilla kuten finnairikin mainosti.
onpa ihmeellistä yksikään kuva ei näy vaikka ohjeen mukaan klikkailin, no se siitä
4 pv peräpään hp+pm yllättävän nuukasti hitsattavaa,aivan muutama pieni huomion kohdetiivistenauhan korinpuoleisissa osissa.
ruosteenestopohjamaalia alustaan sekä etulokasuojien sisämaalausta tallin hyllystä löytyneellä miranolilla

Nyt auto ajettiin talliin seisomaan ja loppu purkuun
5pv osien purkua ja normi kehnäilyä saban kimpussa
loppuviikoksi kirjoittelin sairaslomaa itelle reilulla kädellä, akuutti niskan tensio ja refleksio hiekkapuhalluskypärän kanssa auton alla aiheutti välttömän lateraalisen kiristyksen kuten amerikan mafian hommissa

Paluu arkeen
6pv eli maanatain pikku hommana oli hitsaila mobiilipaikkaa alkuperäiseen lokasuojaan joita piti näkerrellä 8 kpl kortnereihin ja kulmiin ennen hiekkapuhallusta. Toki ne oli jo valmisteltu lauantaina valmiiksi. Sitten takaluukkua irki koska vakioratkeama kuten tiedät on hiertänyt viimeiset 9v mielessä.
samalla vintillä käydessä eksyi parempi lokasuoja lapaseen tutulla kätevällä ranneliikeellä 3 ison ampiaspesän välttömästä läheisyydestä ja tiimellyksestä,onneksi keli suosi eli ei ampiaisia. Joku oli jo tehnyt valmiin vaihto osan valmiiksi hyllyyn pölyttymään.

Ainoastaan superin vilkun reiät tarvii napsia kiinni,
Etumaski piti purkaa raudalle koska keulapelti kuten tunnettu on pientä pukamaa täynnä ja pieni kivisuihku freesaa sitä kivasti.
Näillä tunnelmilla sitten huomiseen.
7pv alkoi kuivissa tunnelmissa eli maskin hiekkapuhallus ja samalla tultiin puhaltaneeksi vetokoukkukin.
Lokasuojan hp+pm samalla taktisista paikoista.
illasta vielä ikkunoiden ja oven irrotus ja ainahan se tuulilasi on haasteellinen purkaa ehjänä tiivisteen kera yksinään irti.
Lähes mahdoton jos ei ole teräkunnossa,mutta ehjänä onneksi lähti tulemaan ja alta paljastui lisätöitä sekä edessä että takana.

Oven kulma edessä näytti siltä että leikattava on sanos kirurgikin.
8pv ja oven kulmaan pieni zip ja sen jälkeen sinkitystä bellipala ja tirt tirt ja suits like a glove.
samalla lievä hiekkapuhallus päärme/ alareuna (lievä koska kesti alle minuutin)
sen jälkeen loppupv meni tavaroita piiloon kanneskellessa ja etu ja takalasin kantin hp sanko mallin koneella mikä aina on lievä pettymys sekä hiekan että ajakäytön suhteen.
Taka luukku piti kiikuttaa vielä hitsattavaksi koska harvinaista ja myös totta että vakioratkemaa oli sekä ja että.

9pv tänään menikin aika monta tuntia imurin ja puhalluspistoolin kanssa autoa imuroiden hiekasta, Samalla tultiin irroittaneeksi imutötterö puhaltimen ja korin välistä ja imuroitua jonkun verran partikkeleita kanavasta.
Osa päivästä meni 99 cc käynnistämättömyyden paranteluun mutta pensapumppu vaan jökkii...
10 pv lähinnä tylsää lokasuojien maalinpoistoa pellille asti ja muutamien pikkuosien
yllättävän monta ruostekiekuraa löytyy ehjän maalikerroksen alta.Samalla kusella käydessä ruosteenpoistoa pikkuosille.
