Project: Finlandia

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Jope
-
Viestit: 4164
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Jope »

Huh! Täpärästi sain auton korjattua ennenkuin paalimies kaartoi pihaan.

Puusilmänä en ollut huomannut palanutta sulaketta, skemoista tutkimalla selvisi sitten että mikä se voisi olla.

Varoitusvalojen sulake 22, aivan sulakerivin päädyssä. Kai sitä vois optikolla käväistä.

Vielä on selittämättä satunnainen check engine kylmäkäynnistyksen jälkeen. Veikkaus voisi osua puuttuvaan hiilipöntön solenoidiin.. Täytyy kaapata se joskus tallilta mukaan kun käyn. Vika ilmenee ainoastaan jos kylmäkäynnistyksen jälkeen lähtee ajelemaan, parin minuutin ajon jälkeen valo syttyy. Eikös sen hiilipöntön pitäisi just tuossa tilanteessa aueta.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Ootko vikakoodeja katellut? Mahtaako tuo hiilipönttö edes CE:tä sytytellä?
Jope
-
Viestit: 4164
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Jope »

En oo saanu vielä aikaseksi. Sethin kanssa juteltiin ja hän oli sitä mieltä, että ei sytytä.

Ehkä kerran päivässä saan CE:n, menee aina pois jos käyttää virrat veke ja starttaa uudestaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Niinhän tuo mullekin sanoi ettei CE:tä edes kovin moni komponentti sytytä.

Foorumilla on yks topikki missä on linkitettynä tuo ohje miten vikakoodeja luetaan, saatat olla kuullut...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ip#p371548

Ni luetaan ne ens kerralla kun tuut, se on jännää. Ota myös tuliaiset mukaan.
Jope
-
Viestit: 4164
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Jope »

Itseasiassa kun tuota lucas.zippiä tarkemmin lukee, niin ei CE:tä tosiaan sytytä kuin IMM, lambda ja lämpöanturi.

Mulla ei ilmene mitään käyntiin vaikuttavia ongelmia ja vedotkin on ihan tallessa kun CE syttyy, joten lambdaan liittyvä ongelma se vois olla.

Täytyypä tutkia imuputket starttipilotin kanssa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Noin se menee, ja ihan ensimmäisenä maadoitukset kuntoon, varsinkin jos vikapaikkoja on useampi.

Finkussahan on nyt Lucas 14.0? Eli jee, mullakin on testattavaksi osia, tosin niiden kunto on arvoitus mutta voipahan ainkin jotain yrittää testailla.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Porukoiden 900S -92:ssa lambda-anturivika sytytteli vikavaloa. Ajossa ei huomannut mitään eroa ja jos valo syttyi tyhjäkäynnillä paikallaan ollessa, niin moottorin kierrosluku notkahti hetkeksi, ikäänkuin sytytys olisi jättänyt yhden lyönnin väliin. Muuta itse havaittavaa oiretta siinä ei huomattu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jope
-
Viestit: 4164
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kävin Hakuninmaalla tänäaamuna teknisessä neuvonnassa.

- mulla on jo mallisarjan tehokkain
- uus moottori on 160hv, kun on M90
- mahtuu 20% sääntöön

Neuvoja tuumi, että kone kiinni ja leimalle..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Ja tuo lausunto kirjallisena ja sitämyötä reklaamaatio Lausteen paskakonttorille ja hyvitys autoinsinöörin asiantuntemattomuuden takia epäonnistuneesta muutoskatsastuksesta!
Jope
-
Viestit: 4164
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Jope »

Käsittämätöntä, mutta totta.

- ajoin auton hakuninmaalle
- äijä kattoi runkonumeron ja totesi konepellin avattuaan, että autossa on moottori.
- katosi johonki
- tuli takas, osaluettelo piti täyttää
- minä täytän
- katos johonki
- onko pakokaasulappua? totesin vähän ujosti että joo mä kävin tän vuosikatsastamassa tällä koneella, tarviiks maksaa uus
- no ei, peruutas se tohon testerille nii varmistetaan
- päästöt ok
- katos johonki
- lyö mulle tuoreen rek.todistuksen kouraan.

Täytyypä tosiaan kyseenalaistaa toiminta Lausteella, eikä se 45e takaisinmaksukaan olis väärin.. Vuosikatsastuksen pompusta en voi reklamoida, kun se löysi ihan oikeitakin vikoja silloin.

Alkaa projektin loppusuora häämöttämään. Enpä olisi aikanaan uskonut, kun lähdin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Suppari »

On se pykälien tulkinta aika kirjavaa katsastuskonttoreilla..

En usko että saat rahoja takaisin vaan sillä perusteella että toinen konttori antoi leiman,oletus vaan..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Jope
-
Viestit: 4164
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kyllä se laki on kaikille sama ja inssin tulee sitä tulkita asiakkaan edun mukaisesti? En mä tuolla Hakuninmaalla mitenkään lypsänyt sieltä haluamaani tulkintaa, vaan neuvonnan äijä samantien sano että joo näin se kandee tehä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1059
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Mertmi kirjoitti:Porukoiden 900S -92:ssa lambda-anturivika sytytteli vikavaloa. Ajossa ei huomannut mitään eroa ja jos valo syttyi tyhjäkäynnillä paikallaan ollessa, niin moottorin kierrosluku notkahti hetkeksi, ikäänkuin sytytys olisi jättänyt yhden lyönnin väliin. Muuta itse havaittavaa oiretta siinä ei huomattu.
Sama vika oli minunki ässäsä. Mie vain jouduin tekemään toisenki kerran tuon anturin vaihdon ko se ensimmäinen yleismallin Walker-valmiste ei toiminu ja loppujen lopuksi hajosi. Onneksi sain takuuseen uuden, Boschilaisen. On niisä sitte muutaki eroa ko piuhojen määrä.. :roll: .
OT: On se kumma ko mennee ostamaan osia niin pittää ensiksi kattoa kuka sielä tiskin takana pällistelee. Myyjä A=ystävällinen, asiantunteva ja hyvä palvelu. Myyjä B=..ttu tuu häirittee mun ruokalepoa...
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Jope
-
Viestit: 4164
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tulipa ropailtua ilmastointia kuntoon. Johtosarjan varresta löytyi kuin löytyikin painevahdin johdot, oli vaan ovelasti taiteltu piiloon ja varmistettu nippusitein. Luulin jo, että joudun vetämään releboksilta ne itse.

Suuri ilo tuli myös, kun kytkin sisäilmankierron läpän alipaineletkun ja painoin nappia. Se toimii! :-)

Kennot vaihdoin ja kaikki letkut. Öljysin uudet o-renkaat ja kiristelin liitokset. Kuivaimessa on vielä tulpat, viimeiset putket kiristetään vasta kun kylmäainetta lisätään.

Vaihdoin lisäksi öljynsuodattimen jalan, vanha öljyjäähyllinen jalka kusi huolestuttavissa määrin öljyä pihalle, joten nyt finkussa on vaparin jalka ja otin jäähdyttimen pois. 1l kerkes meneen öljyä harakoille tuossa Helsingissä ajelun aikana. :-o Täytynee rajoittaa racettamista, ettei öljyt mene litkuksi. Varmaan vaihtoväli on myös syytä pudottaa 5000 kilsaan.

Tuli huomattua, että tuo BW luistaa aika tavalla. Olen yrittänyt säädellä kickdown-vaijerista, joskos vähän auttaisi asiaa. 120 vauhdissa kun pitää kaasun tasaisena, niin kierrokset ei muutu mutta tuntee selvästi kun auto välillä kiihtyy ja välillä hidastuu. Oli pakko ajella 110km/h tai alle, silloin ei luistellut ylimääräisiä. Loota on varkailla olleesta autosta, joten se on luultavasti saanut jonkin verran sikaa.

Jarrupannat pitää selvästikin säädättää, filtteri joutaa samalla vaihtoon.

Huomenissa vois ropailla cruisen kuntoon viimein ja ehkä myös lätkiä takakonttiin merkit paikalleen. Kuraläpät pitäisi myös jonkun asentaa, kukahan ne pistäis?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Project: Finlandia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mie huomasin 99turbossa, että talvipakkasellakin öljynjäähdytin lämpenee, eli öljyt tarvinnevat jäähdytystä. Ai mistä? No lumipyryllä oli se kennoon lentänyt lumi sulanut vedeksi. 8O
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin