Project: Finlandia
Re: Project: Finlandia
Kyllä se varmasti on odotettavissa, että moottori ja sen myötä öljyt ovat plus-asteisia talvellakin.. :-)
ÖS-jalassa oleva termostaatti aukenee ja päästää tätä lämmintä öljyä jäähylle.
Aivan varmaa on, että ei sitä huvin vuoksi ole sinne laitettu, mutta katsotaan kuinka äijän käy.
Kotimatkalla ei päässyt enää kuin 100km/h ilman, että kolmonen luisti. Saas nähdä, kestääkö BW tämän kesän ajoja.
ÖS-jalassa oleva termostaatti aukenee ja päästää tätä lämmintä öljyä jäähylle.
Aivan varmaa on, että ei sitä huvin vuoksi ole sinne laitettu, mutta katsotaan kuinka äijän käy.
Kotimatkalla ei päässyt enää kuin 100km/h ilman, että kolmonen luisti. Saas nähdä, kestääkö BW tämän kesän ajoja.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Jaha, iivarista nousi tänään kone pois ja huomenna otan Finkusta.
Kuinkahan hermot kestää vaparin automaatin kierroksia matka-ajossa... En jaksa vaihtaa enskaa tuohon, äkkiä vaan paketti keulille ja ajoa. :-)
Kuinkahan hermot kestää vaparin automaatin kierroksia matka-ajossa... En jaksa vaihtaa enskaa tuohon, äkkiä vaan paketti keulille ja ajoa. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Finkustakin kone pois.
Oikeasta vetarista lens yks kuula samantien lattialle, suojakumi täynnä neulalaakerisilppua.
No, uudessa lootassa on uudet kupit, laitan uudet tripodit samalla.
Oikeasta vetarista lens yks kuula samantien lattialle, suojakumi täynnä neulalaakerisilppua.
No, uudessa lootassa on uudet kupit, laitan uudet tripodit samalla.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Jess.. Eipä olekaan niin helppoa tämä elo..
Iivarin lootasta puuttuu reikä + kierteet oikean moottorinkannakkeen etummaista pulttia varten.. Edit: jaa ei puutukaan, vaan joku on katkaissut sinne pultin ja porannut vinoon päälle reiän vastakierretappia varten.
Vähän nyt jännät fiilikset, mitähän sitä tekis.
Pihalla on Finkun alkuperäinen loota, alkaa näyttää aika houkuttelevalta. Se tosin on huonossa kunnossa myös.
Pihalla on myös i16, jossa ehjä manuaali, joka näyttää TODELLA houkuttavalta tällä hetkellä.
Tais jäädä Kuopio väliin Finkulta.
En kuitenkaan luovuta kokonaan, mutta ei kiinnosta alkaa henkihieverissä rehkimään moisen takia.
Iivarin lootasta puuttuu reikä + kierteet oikean moottorinkannakkeen etummaista pulttia varten.. Edit: jaa ei puutukaan, vaan joku on katkaissut sinne pultin ja porannut vinoon päälle reiän vastakierretappia varten.
Vähän nyt jännät fiilikset, mitähän sitä tekis.
Pihalla on Finkun alkuperäinen loota, alkaa näyttää aika houkuttelevalta. Se tosin on huonossa kunnossa myös.
Pihalla on myös i16, jossa ehjä manuaali, joka näyttää TODELLA houkuttavalta tällä hetkellä.
Tais jäädä Kuopio väliin Finkulta.
En kuitenkaan luovuta kokonaan, mutta ei kiinnosta alkaa henkihieverissä rehkimään moisen takia.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Poikettiin yks päivä Lausteen konttorilla kaffeella ja tiedustelin asiasta varoen katsastus sediltä.Jope kirjoitti:Täytyypä tosiaan kyseenalaistaa toiminta Lausteella, eikä se 45e takaisinmaksukaan olis väärin.. Vuosikatsastuksen pompusta en voi reklamoida, kun se löysi ihan oikeitakin vikoja silloin.
Tässähän kävi niin että Jope esitti Finkkua muutosleimalle ensin pelkästään kannen vaihtona. Näin ollen kyseessä olisi ollut ns. omavalmistemoottori josta on aivan pykälien mukaista vaatia teholappua. Seuraavaksi esitettiin autoa moottori vaihdettuna. Suikkapäiset sedät eivät uskoneet ja alkoivat viilata pilkkua.
Ja tuskimpa se päästömittaushärvelin "käyttöopastus" tilannetta paransi. Sitä en tosin kysynyt.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: Project: Finlandia
Joo, en oikein tienny mitä kertoa sedälle, olis pitäny vaan suosiolla kertoa että koko moottori on vaihdettu.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Siivosin tallipaikkaani autonmentävän kolon ja tuupattiin miehissä Finkku sisään hitsattavaksi.
Uusi todo-lista:
- pelkääjän vetarintunneli hitsaten
- koneen laakerointi ja jakopään uusinta (joko pelkkä ketju tai sitten laahaimet myös, riippuen kuinka innostun)
- konetilan tiskaus
- uusi loota ja kone paikalleen keulille
- distr-kytkin ei toimi, alipaineletku lytyssä, irti tai poikki jostain..
- leiman voisi hakea tässä vaiheessa
- kumitulpat paikalleen koriin
- kylkilistojen kiinnitys
- ilmastoinnin koeponnistus ja lopulta täyttö
- ikkunoiden alalistat kuntoon
- konepellin meluvaimennus paikalleen
- kattoverhoilu kuntoon
- maalipinnan myllytys
Saas nähdä missä vaiheessa kaiken kerkeää, mutta ainakin leimakuntoon asti tuo pitäisi saattaa tämän kesän ajoja varten nyt helmikuuhun mennessä.
Uusi todo-lista:
- pelkääjän vetarintunneli hitsaten
- koneen laakerointi ja jakopään uusinta (joko pelkkä ketju tai sitten laahaimet myös, riippuen kuinka innostun)
- konetilan tiskaus
- uusi loota ja kone paikalleen keulille
- distr-kytkin ei toimi, alipaineletku lytyssä, irti tai poikki jostain..
- leiman voisi hakea tässä vaiheessa
- kumitulpat paikalleen koriin
- kylkilistojen kiinnitys
- ilmastoinnin koeponnistus ja lopulta täyttö
- ikkunoiden alalistat kuntoon
- konepellin meluvaimennus paikalleen
- kattoverhoilu kuntoon
- maalipinnan myllytys
Saas nähdä missä vaiheessa kaiken kerkeää, mutta ainakin leimakuntoon asti tuo pitäisi saattaa tämän kesän ajoja varten nyt helmikuuhun mennessä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Pistäppäs finkku kuntoon niin pääsee ihastelemaan!
#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
Re: Project: Finlandia
Helmikuun loppupuolelle asti olen kaikki alkuviikot tallilla, parasta olis syntyä jotain ajokelpoista tässä ajassa. :-D
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Toivotaan näin! Tosin talli on merkillinen paikka, siellä saa ajan menemään ihan muissakin hommissa helposti!
#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
Re: Project: Finlandia
Jooh.. Meillä on vieläpä internet ja atk tallissa.. Helppo juuttua IRCiin. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Mikä innovaatio. Hitsailin mutterit jousipuristinten toiseen päähän, ammuin mopolla ja oogeen etujousi suorastaan putosi syliin.
Kiitos sille, joka vinkin antoi.. Joko listalla tai täällä foorumilla. En valitettavasti muista nimeäsi, mutta säästi niin suurelta ärsytykseltä.
Ja sitten aloinkin purkamaan keulaa.
Vetaritunneli näyttää tältä:
Kiitos sille, joka vinkin antoi.. Joko listalla tai täällä foorumilla. En valitettavasti muista nimeäsi, mutta säästi niin suurelta ärsytykseltä.
Ja sitten aloinkin purkamaan keulaa.
Vetaritunneli näyttää tältä:
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Aloin hahmottelemaan korjauspalaa tuonne..Jope kirjoitti:Vetaritunneli näyttää tältä
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23921
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Project: Finlandia
vahva käsityönleima..... eiks valmistakin muotoa saa....kaupasta....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Project: Finlandia
Haaste sulle: pistähän linkki korjauspalaan? Kyseessä vetaritunnelin yläreuna.
Saa toki lähettää ison palan varaosa-autosta laikattua vähäruosteista peltiä, vasara putoo kädestä samantien jos sellainen löytyy.
Itsehän olen jo purkuautot paalannut, seuraava satsi odottaa purkaaansa, mutta ne täytyy pitää rullaavina loppuun asti.
Saa toki lähettää ison palan varaosa-autosta laikattua vähäruosteista peltiä, vasara putoo kädestä samantien jos sellainen löytyy.
Itsehän olen jo purkuautot paalannut, seuraava satsi odottaa purkaaansa, mutta ne täytyy pitää rullaavina loppuun asti.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)