Project: Finlandia
Re: Project: Finlandia
Alkoi loppua sähköhommat kesken, niin rupesin niputtamaan sisustaa takapäästä. :-o
Nyt on konttiverhoilut paikallaan, outo olo. Jos katsoo takakonttiin niin se näyttää autolta.
Nyt on konttiverhoilut paikallaan, outo olo. Jos katsoo takakonttiin niin se näyttää autolta.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Ei vaan onnistunut.. Lopulta päädyin hajottamaan liittimen, että saan pinnit ehjinä irti.Mimmi kirjoitti:Piikillä painat lukituskielen sisään ja vedät liittimen irti. Piikki painetaan johdon puolelta.
Siihen pitäisi saada joku tosi ohut holkki sisään liittimen pinnipäästä jolloin se painaisi pinnin ympärillä olevat kolme ohutta siipeä sisään ja sen saisi vedettyä ulos. Johtopuolelta ei pääse käsiksi noihin siipiin.
Semmoinen voisi olla mahdollista, että vetää vaan väkisin pinnin ulos ja sitten painaa tuon siipiholkin takaisin pinnin ympärille ennenkuin sen laittaa takaisin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Niin se menee.. Helppo mutta työläs homma kunhan johdot on vaan merkitty hyvin. :-)
Testailin tuossa yhtä nettipalvelua, niin sen kylkiäisenä tuli video:
http://jope.fi/porsiainen.mp4
Testailin tuossa yhtä nettipalvelua, niin sen kylkiäisenä tuli video:
http://jope.fi/porsiainen.mp4
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Onko jotenkin erilainen kiinnitys lohkoon? Kyllä ainakin tähän asti olen saanut T16:sissa anturin kiinni hylsyn ja parin jatkopätkän kanssa imusarjan välistä taiteilemalla.carimat kirjoitti:Ihmetystä tosin herätti tuo -85 mallissa erikseen oleva nakutusanturin johto, missä anturi päässä prässättynä...tais mennä vielä kerran imusarjan irroitukseksi että saa kiinni tuon lohkoon
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: Project: Finlandia
Ja back on topic..
Finkulla on ajettu ensimmäiset metrit koneenvaihdon jälkeen! BW on hyvin janoinen, vasta 3l lisätty soppaa ja vähän väliä meinaa meno tyssätä kun ei mene enää pykälät sisään.. Poloinen on ihan nääntynyt. ;-)
Finkulla on ajettu ensimmäiset metrit koneenvaihdon jälkeen! BW on hyvin janoinen, vasta 3l lisätty soppaa ja vähän väliä meinaa meno tyssätä kun ei mene enää pykälät sisään.. Poloinen on ihan nääntynyt. ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Keulan viimeisetkin (toivottavasti) ruostevauriot hitsattu.
Maalari pitäisi löytää. Onko pk-seutulaisilla kohtuuhintaisia maalareita tiedossa? Pohjat ja pinta pitäisi samasta paikasta saada. :-)
Maalari pitäisi löytää. Onko pk-seutulaisilla kohtuuhintaisia maalareita tiedossa? Pohjat ja pinta pitäisi samasta paikasta saada. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Kävinpä vilkaisemassa, että mikä on meininki.
Rakkaani on hyvissä käsissä.
http://jope.fi/finkku/wip/hiottavana.jpg
http://jope.fi/finkku/wip/ovethiottu.jpg
http://jope.fi/finkku/wip/ovimaalattu.jpg
Rakkaani on hyvissä käsissä.
http://jope.fi/finkku/wip/hiottavana.jpg
http://jope.fi/finkku/wip/ovethiottu.jpg
http://jope.fi/finkku/wip/ovimaalattu.jpg
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
mitä tälle projektille kuuluu?Jope kirjoitti:Kävinpä vilkaisemassa, että mikä on meininki.
Rakkaani on hyvissä käsissä.
http://jope.fi/finkku/wip/hiottavana.jpg
http://jope.fi/finkku/wip/ovethiottu.jpg
http://jope.fi/finkku/wip/ovimaalattu.jpg
mistä löysit maalarin?
mulla on oma auto tampereen akk maalattavana. Voin laittaa kuvia maalausjäljestä johonkin b.s threadiin (mikäli BMW kuvat sallitaan) ja vähän hintatietoa kun haen auton parin viikon päästä.
Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Re: Project: Finlandia
Projekti on yhä maalauksessa.. Oon ollut sidottu työmaalle viimeaikoina, joten ei ole tarvinnut sinänsä käskeä kiirehtimään. Kuuleman mukaan tällä viikolla pitäis tulla valmista, tosin.
Menin ostamaan yhden varaosa-auton lisää, kohta pitää alkaa paalaamaan noita romuja pois pihasta. ;-)
Toi maalari on täällä Helsingissä, Pitäjänmäen Takkatiellä.
Pistä Off topicin vaikka bemariprojektista.
Menin ostamaan yhden varaosa-auton lisää, kohta pitää alkaa paalaamaan noita romuja pois pihasta. ;-)
Toi maalari on täällä Helsingissä, Pitäjänmäen Takkatiellä.
Pistä Off topicin vaikka bemariprojektista.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Kiva projekti tuo Finlandia.
Osa Suomalaista autohistoria
Myin juuri oman Aeron (vm 85) pois. Ehkä seuraava projekti olis Finlandia
Paljonko muuten maksaa Suomessa esim. 99-n kokonaan ylimaalaminen??
Täällä Virossa(ainakin Tallinnassa) on mennyt hinnat ihan pilviin.
En siis luule että Suomessa ne olis alhaala, mutta jos jollain klubilaisella on hyvät kontaktit juuri Uudellamaalla, niin olis kiva tiedä.
Pitäiskö tehdä pidempi lomareissu vaikka Ukrainaan ja samalla maalata samalla auto
Osa Suomalaista autohistoria
Myin juuri oman Aeron (vm 85) pois. Ehkä seuraava projekti olis Finlandia
Paljonko muuten maksaa Suomessa esim. 99-n kokonaan ylimaalaminen??
Täällä Virossa(ainakin Tallinnassa) on mennyt hinnat ihan pilviin.
En siis luule että Suomessa ne olis alhaala, mutta jos jollain klubilaisella on hyvät kontaktit juuri Uudellamaalla, niin olis kiva tiedä.
Pitäiskö tehdä pidempi lomareissu vaikka Ukrainaan ja samalla maalata samalla auto
Re: Project: Finlandia
Finlandia on ihan hauska vehje..:-)
Helsingissä auton kokonaan maalaus on 2500e +-100 euroa. Jos on kaveri niin voit saada halvemmalla ja jos teet pohjatyöt itse, niin pelkkä väri pintaan 600e. En usko, että kannattaa Virosta tuoda Helsinkiin?
Helsingissä auton kokonaan maalaus on 2500e +-100 euroa. Jos on kaveri niin voit saada halvemmalla ja jos teet pohjatyöt itse, niin pelkkä väri pintaan 600e. En usko, että kannattaa Virosta tuoda Helsinkiin?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Hain auton maalarilta ja ajelin Salon kautta takaisin tallille.
Salossa säädettiin pyöränkulmat ja vaihdettiin alle paremmat renkaat..
Nyt tarttis huuhdella pölyt pois ja tuoda se talliin sisään.
Salossa säädettiin pyöränkulmat ja vaihdettiin alle paremmat renkaat..
Nyt tarttis huuhdella pölyt pois ja tuoda se talliin sisään.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2008 22:37
Re: Project: Finlandia
...Ja laittaa kuvia kansalle?Jope kirjoitti:Nyt tarttis huuhdella pölyt pois ja tuoda se talliin sisään.
_________________________
Audi A2 1.4 TDI 2001
Rambler American 1959
Audi A2 1.4 TDI 2001
Rambler American 1959
Re: Project: Finlandia
Mietitään kuvia sitten myöhemmin. :-)
Kahvat ja lukot paikallaan, aloin tekemään oviin kosteussulkuja jätesäkistä.
.. klo 19:51 ..
Takapää nipussa, matto, oviverhoilut ja penkit paikallaan. Nyt pitäisi miettiä, että laitanko ruiskuboksin johonkin kojetaulun sisälle jemmaan, vai puranko i16:sesta keulalta maton pois että saan sen orggispaikkaan.
.. klo 21:44 ..
Vaihtelin M90 vaihdekeppihässäkän paikalleen ja keksin Lucasin boksille oivallisen jemman kojelaudan sisältä. Sopi kuin nakutettu tuohon missä keskuslukon releboksi normaalisti majailee, piti vaan ottaa kl-boksin rauta irti. Sain senkin tungettua samaan lokoseen.. Nyt voi sitten laittaa orggismaton paikalleen.
Ongelmana on nyt käppärin kahva. Sattuisiko kellään olemaan M84-87 etukäppärillisen kahvaa ylimääräisenä 50km säteellä Turusta? Tuo 82-vuotinen ei sovi uudenmallisen keskikonsolin kanssa yhteen.
Kahvat ja lukot paikallaan, aloin tekemään oviin kosteussulkuja jätesäkistä.
.. klo 19:51 ..
Takapää nipussa, matto, oviverhoilut ja penkit paikallaan. Nyt pitäisi miettiä, että laitanko ruiskuboksin johonkin kojetaulun sisälle jemmaan, vai puranko i16:sesta keulalta maton pois että saan sen orggispaikkaan.
.. klo 21:44 ..
Vaihtelin M90 vaihdekeppihässäkän paikalleen ja keksin Lucasin boksille oivallisen jemman kojelaudan sisältä. Sopi kuin nakutettu tuohon missä keskuslukon releboksi normaalisti majailee, piti vaan ottaa kl-boksin rauta irti. Sain senkin tungettua samaan lokoseen.. Nyt voi sitten laittaa orggismaton paikalleen.
Ongelmana on nyt käppärin kahva. Sattuisiko kellään olemaan M84-87 etukäppärillisen kahvaa ylimääräisenä 50km säteellä Turusta? Tuo 82-vuotinen ei sovi uudenmallisen keskikonsolin kanssa yhteen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Olipas.. mielenkiintoista.
Pelkääjän lasin leimassa lukee 85, se on siis joskus vaihdettu. Tätä puoltaa myös ikkunakisko, josta puuttuu kokonaan se keskikorvake, joista lasi normaalisti kiinnittyy nostinmekanismiin.
Ai niin ja se ikkunakisko oli sikaflexillä kiinni lasissa. :-(
No, pakko se oli vaihtaa, kun lasi nousi ja laski ihan vinossa, johtuen siitä, että se oli vain yhdestä päädystä ruuvilla kiinni nostimessa..
Ei lähtenyt ihan helpolla irti, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi rälläkkä. Teippailin sanomalehtiä lasin molemmin puolin, 1mm laikka kiinni kulmahiomakoneeseen ja eikun menoksi.
Ohuen ohutta soiroa vetelin kiskon alareunasta ja sitten sain sen osina pois lasin ympäriltä.
Aika jännää oli myös liittää tuota purkuautosta otettua kiskoa siihen lasiin, ensin sai vuolla kilon sikaa pois ja sitten fairyveden kanssa varovasti hivuttelin kiskon ja kumin paikkaansa. Ihan perille en saanut, kun ei ollut semmoista partaterä-lasiraspia, mutta eiköhän tuo pysy. Pitää uusia projekti sen raspin kera, jos joskus taistelun tuoksinassa irtoaa. Kokoajan oli kusi sukassa, että koska painan liikaa ja lasi helähtää sirpaleiksi. :-)
.. 16:15 ..
Kiitokset Carimatille käppärikahvasta ja monesta muustakin hyvästä osasta!
Näemmä sen saa sopimaan ihan "heittämällä", pitää vaan kaventaa tuota holkkia, jossa entinen kahva oli kiinni, mutta muuten samanlainen konstruktio.
.. 17:04 ..
Kolme paineilmasahan terää loppuunkulutettuna ja yksi vingun terä edelleen ihan hapessa ja kas, uusi käppärikahva ON bolt on. ;-)
.. 19:47 ..
Miehet väsyy ja tahti hidastuu.. Säädin uuden vaihdekepin kohdalleen, säädin käppärin välyksen, ahersin etupäähän maton ja kynnyslistat paikalleen, kasasin uuden keskikonsolin. Alkaa pikkuhiljaa näyttää autolta.
Kohta kojelaudan kimppuun.
Pelkääjän lasin leimassa lukee 85, se on siis joskus vaihdettu. Tätä puoltaa myös ikkunakisko, josta puuttuu kokonaan se keskikorvake, joista lasi normaalisti kiinnittyy nostinmekanismiin.
Ai niin ja se ikkunakisko oli sikaflexillä kiinni lasissa. :-(
No, pakko se oli vaihtaa, kun lasi nousi ja laski ihan vinossa, johtuen siitä, että se oli vain yhdestä päädystä ruuvilla kiinni nostimessa..
Ei lähtenyt ihan helpolla irti, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi rälläkkä. Teippailin sanomalehtiä lasin molemmin puolin, 1mm laikka kiinni kulmahiomakoneeseen ja eikun menoksi.
Ohuen ohutta soiroa vetelin kiskon alareunasta ja sitten sain sen osina pois lasin ympäriltä.
Aika jännää oli myös liittää tuota purkuautosta otettua kiskoa siihen lasiin, ensin sai vuolla kilon sikaa pois ja sitten fairyveden kanssa varovasti hivuttelin kiskon ja kumin paikkaansa. Ihan perille en saanut, kun ei ollut semmoista partaterä-lasiraspia, mutta eiköhän tuo pysy. Pitää uusia projekti sen raspin kera, jos joskus taistelun tuoksinassa irtoaa. Kokoajan oli kusi sukassa, että koska painan liikaa ja lasi helähtää sirpaleiksi. :-)
.. 16:15 ..
Kiitokset Carimatille käppärikahvasta ja monesta muustakin hyvästä osasta!
Näemmä sen saa sopimaan ihan "heittämällä", pitää vaan kaventaa tuota holkkia, jossa entinen kahva oli kiinni, mutta muuten samanlainen konstruktio.
.. 17:04 ..
Kolme paineilmasahan terää loppuunkulutettuna ja yksi vingun terä edelleen ihan hapessa ja kas, uusi käppärikahva ON bolt on. ;-)
.. 19:47 ..
Miehet väsyy ja tahti hidastuu.. Säädin uuden vaihdekepin kohdalleen, säädin käppärin välyksen, ahersin etupäähän maton ja kynnyslistat paikalleen, kasasin uuden keskikonsolin. Alkaa pikkuhiljaa näyttää autolta.
Kohta kojelaudan kimppuun.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)