Project: Finlandia
Re: Project: Finlandia
Ohjaamon puoli on nyt kasassa, sitten pitäisi kikkailla ohjaustehostin kuntoon.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Mitä siinä... senkun laitat sen vaan! Tiiät kyllä.
Re: Project: Finlandia
Joo, helppoa! Ei siinä ollu muuta ku hihna laittaa ja ruuvit kiristää!
Hylsy tuli!
hylätty:
- hammastangon sisäpäät paskana
- käppäri puoltaa
- puutteelliset asiapaperit
Pitää vähän hoitaa paperisotaa tuon t16-tekniikan vuoksi, lisäksi halus että käydään rullilla. :-P
Hylsy tuli!
hylätty:
- hammastangon sisäpäät paskana
- käppäri puoltaa
- puutteelliset asiapaperit
Pitää vähän hoitaa paperisotaa tuon t16-tekniikan vuoksi, lisäksi halus että käydään rullilla. :-P
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
KYPSYYS!
No raidetankoja löytyy hyllystä. Pese ennen kuin laitat paikoilleen.
Jätkällä on uudet satulat ja puoltaa, miksi teit niin?
Ja paskaa noiden asiapapereiden kanssa. Missä kävit? Rullilla ei tarvii käydä eikä päästöjä tarvitse todistella. Väärä konttori siis. Lauste? Vai sama kaarinan konttori missä mä omat paperini aikoinaan tein?
No raidetankoja löytyy hyllystä. Pese ennen kuin laitat paikoilleen.
Jätkällä on uudet satulat ja puoltaa, miksi teit niin?
Ja paskaa noiden asiapapereiden kanssa. Missä kävit? Rullilla ei tarvii käydä eikä päästöjä tarvitse todistella. Väärä konttori siis. Lauste? Vai sama kaarinan konttori missä mä omat paperini aikoinaan tein?
Re: Project: Finlandia
Noniin, se siitä avautumisesta.
Alkaa sotasuunnitelma hahmottumaan, ajelen auton pk-seudulle huomenna puuhakilvillä ja katson siellä pompun aiheuttaneet mekaaniset jutut kuntoon.. Meni nuo yhdet katsastusrahat nyt sitten täysin hukkaan, mutta ei mitään järkeä jatkaa täällä Varsinais-Suomessa, kun lomakin loppuu ihan just.
Nyt onkin (ainakin minusta, tsori ei kuvia taaskaan) mielenkiintoinen tilanne tehdä vertailua, kun on kattiauton ruisku, mutta ei kattia.
Finkun päästöt lämpimällä koneella:
Menee melkein kattiauton rajoihin, joissa CO 0.5% ja HC ppm 100 .. Inssi oli vähän äimänä leimalla.
Melkoinen ekoauto siis! Älä vaihda vanhaa pommia pois, laita siihen sähköruisku. :-)
Aika horona saa se katti olla, että pompsahtaa, jos kerran toimivalla ruiskulla on noin suuri merkitys.
Alkaa sotasuunnitelma hahmottumaan, ajelen auton pk-seudulle huomenna puuhakilvillä ja katson siellä pompun aiheuttaneet mekaaniset jutut kuntoon.. Meni nuo yhdet katsastusrahat nyt sitten täysin hukkaan, mutta ei mitään järkeä jatkaa täällä Varsinais-Suomessa, kun lomakin loppuu ihan just.
Nyt onkin (ainakin minusta, tsori ei kuvia taaskaan) mielenkiintoinen tilanne tehdä vertailua, kun on kattiauton ruisku, mutta ei kattia.
Finkun päästöt lämpimällä koneella:
Koodi: Valitse kaikki
CO: 0,59%
CO2: 12,4
HC ppm: 168
O2: 3,5
Melkoinen ekoauto siis! Älä vaihda vanhaa pommia pois, laita siihen sähköruisku. :-)
Aika horona saa se katti olla, että pompsahtaa, jos kerran toimivalla ruiskulla on noin suuri merkitys.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Jaaha, päivä valkenee vähän optimistisempana.
Kävin konttorilla uudestaan osaluettelon ja sos.netistä haetun yleistodistuksen kera.
Esitin keissini vähän huonosti kun en muistanut, että prosenttimääräykset oli muuttuneet.. Kertoilin vaan että kansi vaihdettu ja inssi lähti sitten sen vuoksi sille linjalle, että tehomittaus jne.
Otin purkuautosta VIN-koodin ja merkkailin sen moottorin kohdalle osaluetteloon, eli ilmeisesti 14% auto olis tulossa jos toi menee läpi.
Hain uuden jarrusatulan pelkääjän puolelle, vanhasta satulasta kuitti sittenki hukassa. Jos vaihtelis nyt edes sen paikalleen ja sitten puuhakilvillä helsinkiin.. Hammastangon sisäpäät saa vaihtaa joku muu, vai onko tohon vinkkejä miten ne kandee vaihtaa jos kone ja ohjausvaihde on paikallaan? En nyt sano että laiskottaa, mutta eipähän nappaa pätkän vertaa kyseinen suorite.
Kävin konttorilla uudestaan osaluettelon ja sos.netistä haetun yleistodistuksen kera.
Esitin keissini vähän huonosti kun en muistanut, että prosenttimääräykset oli muuttuneet.. Kertoilin vaan että kansi vaihdettu ja inssi lähti sitten sen vuoksi sille linjalle, että tehomittaus jne.
Otin purkuautosta VIN-koodin ja merkkailin sen moottorin kohdalle osaluetteloon, eli ilmeisesti 14% auto olis tulossa jos toi menee läpi.
Hain uuden jarrusatulan pelkääjän puolelle, vanhasta satulasta kuitti sittenki hukassa. Jos vaihtelis nyt edes sen paikalleen ja sitten puuhakilvillä helsinkiin.. Hammastangon sisäpäät saa vaihtaa joku muu, vai onko tohon vinkkejä miten ne kandee vaihtaa jos kone ja ohjausvaihde on paikallaan? En nyt sano että laiskottaa, mutta eipähän nappaa pätkän vertaa kyseinen suorite.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Korjataas kuvan puute, pitkä kaartaa...
Oli se taas mukavaa nähdä pitkä saba liikenteessä.
Pari lähikuvaaki kuskin kera olis että jos kuskil sopii niin voin neki lisätä.
Oli se taas mukavaa nähdä pitkä saba liikenteessä.
Pari lähikuvaaki kuskin kera olis että jos kuskil sopii niin voin neki lisätä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Project: Finlandia
Joo pistä vaa. :-)tetammi kirjoitti:Pari lähikuvaaki kuskin kera olis että jos kuskil sopii niin voin neki lisätä. :roll:
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Project: Finlandia
Suorakylkinen ja siisti näyttää olevan, kelpaa ajella tuolla!
900S(T5.5) M1991(KR)
Re: Project: Finlandia
Pieni update, ei riitä paperit vieläkään K1-Katsastajien Lausteen konttorille, edelleen pitäis käydä dynossa tuon kanssa.. Eh. Auto on täällä pk-seudulla hammastangon sisäpäiden vaihdossa, en jaksanut alkaa itse punnertamaan niitä.
Pitääpä käydä keskustelemassa muutoskatsastuksesta Konalassa Raimo Suurosen kanssa, joskos hällä olisi Saabit vähän paremmin hanskassa.
Pitääpä käydä keskustelemassa muutoskatsastuksesta Konalassa Raimo Suurosen kanssa, joskos hällä olisi Saabit vähän paremmin hanskassa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2008 22:37
Re: Project: Finlandia
On se kaunis.
Konalan autokatsastuksesta on itselläni erittäin hyviä kokemuksia monen vuoden ajalta milloin minkäkin harrastelaitteen kanssa, suosittelen.
Konalan autokatsastuksesta on itselläni erittäin hyviä kokemuksia monen vuoden ajalta milloin minkäkin harrastelaitteen kanssa, suosittelen.
_________________________
Audi A2 1.4 TDI 2001
Rambler American 1959
Audi A2 1.4 TDI 2001
Rambler American 1959
Re: Project: Finlandia
Noniin, leima on muttei vielä muutoskatsastusta.
Kotimatkalla tipahti yksi konehuoneen johtosarjoista pois pidikkeestään ohjaustehostimen hihnapyörälle. Sinivalkoinen ja vihervalkoinen hiertyi paljaaksi, otti maihin ja moottori sammui.
Kaitpa tuon vois nyt paalata sitten viimein.
Kotimatkalla tipahti yksi konehuoneen johtosarjoista pois pidikkeestään ohjaustehostimen hihnapyörälle. Sinivalkoinen ja vihervalkoinen hiertyi paljaaksi, otti maihin ja moottori sammui.
Kaitpa tuon vois nyt paalata sitten viimein.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Project: Finlandia
Onko kellään pk-seudulla ylimääräistä CU14-boksia releineen lainaksi? Pitää tutkia vähän skemoja, että mitä noiden johtojen varrella on..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)