Project: Finlandia
Lähetetty: Ti Touko 24, 2005 16:43
Jaha, kun kerran muutkin, niin kai sitten minäkin.
Ajattelin horista täällä vähän tuosta projektistani, eli 1982-vuosimallin T8 Finlandiasta ja sen käyttökunnostuksesta.
Jos sen näin julkistan, niin ehkä koen painetta edistää sitä useammin, eikä projekti jää ikuisuus-moodiin pukkien päälle mätänemään.. Olen nimittäin peruslaiska. (moni voi kuvitella olevansa, mutta minä olen ihan oikeasti)
Mitä on tehty:
- ovien ruosteet + kaaret + kuskin a-pilari hitsattu peltisepällä, nyt kestää katseen.
- sähköongelmia selvitetty
- taakse uudet levyt, palat ja satulat, toinen vanha satula hirtti, enkä jaksanut alkaa hiekkapaperilla hinkkaamaan männistä ruostetta pois vuodeksi kerrallaan.
- tuulihaka vaihdettu konepeltiin, ettei ripamaski<3 murene enempää. ;-)
- vilkkuviiksi vaihdettu
- tihkurele vaihdettu
- kirkkauspotikka ohitettu mittaristosta
- kojelaudan polttimot vaihdettu
Tämän projektin skooppi:
- joka pyöräkotelo on enemmän tai vähemmän porsinut, viat about samaa luokkaa, kuin useissa täälläkin paaliin menneissä Luxeissa. (mutta minäpä en aio tämän kanssa luovuttaa, hähhäh)
- vetaritunnelit ruosteessa
- koneen läpikäynti, pakosarjan vaihto (ehjä p-satsi hankittu)
- vaihdelaatikko kusee alleen, sitä tutkittaessa yksi öljypohjan pulteista katkesi laatikon runkoon, uusi loota hankittu
- etupään ikkunamoottorien status tuntematon, johdot ostettaessa irti
- keskuslukko pätkii pelkääjän puolen ovissa (tässä vuosimallissa ei ole keskuslukituksen boksia)
- cruisen asennus (hankittu)
- ilmastoinnin korjaaminen/korjauttaminen (kompura ainakin jumissa, ollut vuosia tyhjänä)
- lämmitettävien sivupeilien asentaminen (hankittu)
- korin maalaus sen jälkeen, kun auto on taas ajo/katsastuskunnossa
- radion sähköt ja kattovalo pätkivät (samaan aikaan vieläpä, yv:ssä voitte antaa vinkkejä. Muistakaahan vinkatessanne, että tässä on eri sähköt kuin esim 84-vuoden satkussa, kaikki neuvot eivät päde..)
- kunnostetut etusatulat (vanhat palat + levyt) + uudet jarruputket ja letkut, pääsylkyn tarkastus
- uudet iskarit + jouset + pallonivelet
- alustan puslat uusiksi
- tukivarsien ja taka-akselin kunnostus / uusinta
- uusi kaasupoljin :-)
- uusi (!) mittariston kirkkauspotikka :-)
- ööh.. editoin tänne vaikka lisää jos / kun keksin / muistan.
Käytännössä autolle ei ole mitään budjettia olemassa, laitan siihen niin paljon rahaa kuin tarvii ja kun on varaa. En aio myöskään laskea käytettyä rahamäärää. Tulee varmasti kallis Finlandia. Toivottavasti en joudu sitä koskaan myymään, ainakaan lahjoitushintaan. :-)
---
Heh, jonkin verran on alkusanoista projekti muuttunut.
No, niin siinä aina käy, että pakko alkaa tinkimään tavoitteista, kun projekti on vaarassa mennä ikuisuusmoodiin.
Ajattelin horista täällä vähän tuosta projektistani, eli 1982-vuosimallin T8 Finlandiasta ja sen käyttökunnostuksesta.
Jos sen näin julkistan, niin ehkä koen painetta edistää sitä useammin, eikä projekti jää ikuisuus-moodiin pukkien päälle mätänemään.. Olen nimittäin peruslaiska. (moni voi kuvitella olevansa, mutta minä olen ihan oikeasti)
Mitä on tehty:
- ovien ruosteet + kaaret + kuskin a-pilari hitsattu peltisepällä, nyt kestää katseen.
- sähköongelmia selvitetty
- taakse uudet levyt, palat ja satulat, toinen vanha satula hirtti, enkä jaksanut alkaa hiekkapaperilla hinkkaamaan männistä ruostetta pois vuodeksi kerrallaan.
- tuulihaka vaihdettu konepeltiin, ettei ripamaski<3 murene enempää. ;-)
- vilkkuviiksi vaihdettu
- tihkurele vaihdettu
- kirkkauspotikka ohitettu mittaristosta
- kojelaudan polttimot vaihdettu
Tämän projektin skooppi:
- joka pyöräkotelo on enemmän tai vähemmän porsinut, viat about samaa luokkaa, kuin useissa täälläkin paaliin menneissä Luxeissa. (mutta minäpä en aio tämän kanssa luovuttaa, hähhäh)
- vetaritunnelit ruosteessa
- koneen läpikäynti, pakosarjan vaihto (ehjä p-satsi hankittu)
- vaihdelaatikko kusee alleen, sitä tutkittaessa yksi öljypohjan pulteista katkesi laatikon runkoon, uusi loota hankittu
- etupään ikkunamoottorien status tuntematon, johdot ostettaessa irti
- keskuslukko pätkii pelkääjän puolen ovissa (tässä vuosimallissa ei ole keskuslukituksen boksia)
- cruisen asennus (hankittu)
- ilmastoinnin korjaaminen/korjauttaminen (kompura ainakin jumissa, ollut vuosia tyhjänä)
- lämmitettävien sivupeilien asentaminen (hankittu)
- korin maalaus sen jälkeen, kun auto on taas ajo/katsastuskunnossa
- radion sähköt ja kattovalo pätkivät (samaan aikaan vieläpä, yv:ssä voitte antaa vinkkejä. Muistakaahan vinkatessanne, että tässä on eri sähköt kuin esim 84-vuoden satkussa, kaikki neuvot eivät päde..)
- kunnostetut etusatulat (vanhat palat + levyt) + uudet jarruputket ja letkut, pääsylkyn tarkastus
- uudet iskarit + jouset + pallonivelet
- alustan puslat uusiksi
- tukivarsien ja taka-akselin kunnostus / uusinta
- uusi kaasupoljin :-)
- uusi (!) mittariston kirkkauspotikka :-)
- ööh.. editoin tänne vaikka lisää jos / kun keksin / muistan.
Käytännössä autolle ei ole mitään budjettia olemassa, laitan siihen niin paljon rahaa kuin tarvii ja kun on varaa. En aio myöskään laskea käytettyä rahamäärää. Tulee varmasti kallis Finlandia. Toivottavasti en joudu sitä koskaan myymään, ainakaan lahjoitushintaan. :-)
---
Heh, jonkin verran on alkusanoista projekti muuttunut.
No, niin siinä aina käy, että pakko alkaa tinkimään tavoitteista, kun projekti on vaarassa mennä ikuisuusmoodiin.