Lisävaloprojekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Lisävaloprojekti

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Eli nyt ois suunnitelmissa tuommonen pieni lisävaloprojekti. Mikään hirveä hommahan se ei ole, kun nyt suunnitelmissa ei ole käyttää lasikuitua tms... Tarkotuksena ois kuitenkin tonnarin keulalle istuttaa 4kpl lisäpitkiä, Hellan Rallye 3000:a aiemman kahden suunnitellun sijasta.
Kuva
Eli tuossa ois kohde... ja siitä pitäis edetä. Asian kanssa nyt en mitään hirveetä kiirettä pidä, katsellaan hieman tuota budjettia ensiksi, ja kysellään hieman AKElta varmistuksia.
Eli tarkoituksena olisi laittaa 4kpl lisäpitkiä, joista keskelle laitettaisiin 2kpl ref 17,5, sekä sivuille hieman alemmas 2kpl ref 37,5. Auton omat pitkät kytketään pois toiminnasta, ja lisävalot asennetaan vaihtokytkimellä, pitäisi siis miellyttää myös katsastusmiestä. Hieman vielä mietityttää rekisterin sekä valojen mahtuminen samaan keulaan, mutta eiköhän tuo saada järjestymään. :D Laittelen kuvia kun "projekti" valmis.
-"Valoa kansalle!"
Viimeksi muokannut Money For Nothing, Su Heinä 03, 2005 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Laita vasta syksyllä, älä pilaa CS:n hienoa keulaa lisävaloilla! :lol: En ole vielä nähnyt ainuttakaan autoa, johon sopisi HIENOSTI lisävalot... Tietenkin tämä on vain yksi mielipide muiden joukossa, mutta oman CS:n keula pysyy "orkkiksena".
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Mä oon lisävalofriikki... eli on tulossa, mutta se voi tosiaan olla että menee jopa tonne syksylle, kaikennäköstä ois kuitenkin tässä vielä investoitavana, autoon sekä hieman muuallekin. Mutta sen neljä mä aion siihen laittaa. Toyotassa jo oli joskus neljä, ja tohonkin tulee :wink:
Tarkoitus olisi kuitenki hieman miettiä miten ne siihen asentaa, liian korkealle en halua niitä tuoda, se tekee siitä sangen typerän näköisen, mutta ei niitä maantasallekaan viedä.
Kaveri lupautunut auttaan telineen teossa. hänellä itsellään on itsetehty teline kahdelle valolle, sangen asiallinen sellainen. telineeseen tulee sitten varmasti paikka myös rekisterille, tarkoituksena säilyttää se kuitenkin mahdollisimman alkuperäisellä korkeudella.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Don't do it. :-(

Airon sulavat linjat rikkoutuu.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7343
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Lisävaloprojekti

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Money For Nothing kirjoitti:Eli tarkoituksena olisi laittaa 4kpl lisäpitkiä, joista keskelle laitettaisiin 2kpl ref 17,5, sekä sivuille hieman alemmas 2kpl ref 37,5. Auton omat pitkät kytketään pois toiminnasta, ja lisävalot asennetaan vaihtokytkimellä, pitäisi siis miellyttää myös katsastusmiestä.
Valoahan ei ole koskaan liikaa mutta jos tuossa on tarkoitus pysytellä lain pykälissä niin mä en oikein tuota järjestelyä ymmärrä.

Ulkonäköön en ota kantaa koska jokainen tehköön omaan autoonsa mitä haluaa.

Mutta jos alkuperäiset pitkät poistetaan käytöstä, vaatii johtojen poiston kaiketi ja tilalle tulee noi toiset joissa ref 37.5 jolloin maksimimäärä pitkiä on jo käytössä niin mihin ihmeessä tarvitaan noita pienemmän reffin omaamivia lisäpitkiä jossei noita kerta koskaan voi polttaa samaan aikaan???

Jos tarkoituksena on vaihtaa pitkiä pykäleittän himmeämmiksi auton vastaantullessa niin miksi ei CS:n omat pitkät riitä?
Olen tosin vaan ollu moisessa kyydissä ja lukenut testejä mutta tuossahan pitäis olla tosi hyvät pitkät alunperin joten ero pienen reffin lisäpitkiin taitaa olla mitätön.

Jäikö mulla tästä joku pointti huomaamatta mitä mahdollisesti voisi itsekin hyödyntää pimeiden koittaessa?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Johdot ja polttimot omista pois... neljä on sallittu määrä lisäpitkiä, eli noi 4kpl onnistuu laillisesti asentaa, kun omat poissa... referenssit taas menee yli, eli siksi vaihtokytkin. Saadaan inssikin tykkäämään kytkennöistä. kyllä sinne piilotetaan myös se yksi lisäkytkin... Valokuviohan noissa ref 37,5 on aivan erilainen kun noissa 17,5... eli haen sitä täyttä valotehoa sekä kuviota. Eikä nyt oikestaan ole tarkotus niitä pykälittäin himmentää (menee jo pian hankalaksi), sen myötä tietysti myönnetään että tuleehan siihen aika iso ero lyhyiden sekä pitkien välille, mutta kun ei niitä lähivalojakaan saa kahdentaa ... :evil: Mutta, jää sitten hieman tuota "leikkimisvaraa", tyhjällä tiellä voi poltella sitä kaikkea mitä löytyy, ja jos nyt sattuu ruuhkasempaa aikaa, niin pystyy sitten käyttään esim vain 17,5 valoja
Vaikka airossa on ref 25 omat valot, niin ei niitä pysty vertaamaan hellan ref 17,5:iin... niihin jää silti iso ero. Ja valotehoa mä viimekädessä tohon autoon haluan, joten siksi nuo neljä. Kuten kaveri totesi, "mopo keulii" :twisted:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Siis hä? Mitä eikö lähivaloja saa kahdentaa :?: 8O :lol:
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

tema kirjoitti:Siis hä? Mitä eikö lähivaloja saa kahdentaa :?: 8O :lol:
Niimpä :lol:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Lähivalojen kahdentaminen onnistuu vain ennen 1980 rekisteröidyissä. Arvatkaas mimmoset valot tulee meikäläisen tulevaan kakkosautoon, joka on vm-78? 4 x H4 tietysti :D
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Mertmi kirjoitti:Lähivalojen kahdentaminen onnistuu vain ennen 1980 rekisteröidyissä. Arvatkaas mimmoset valot tulee meikäläisen tulevaan kakkosautoon, joka on vm-78? 4 x H4 tietysti :D
Ei niitä inssille tartte näyttääkääm ja oikein suunnattuna lisä säikäisy on siedettettävää vrt. mitkä tahansa väärin suunnatut valot. Tutkijalautakunta ei ole viimevuosina (jos aikaisemminkaan) löytänyt yhtään onnettomuutta jossa vastaantulijs olsdi häiläissyt. Sen sijaaan heikosta näkyvyydestä johtuvia kolareita on vaikka kuinka paljon.

nimim. hyvällä omallatunnolla vähin häiriöin. Eli 4xHella H4
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Mertmi kirjoitti:Lähivalojen kahdentaminen onnistuu vain ennen 1980 rekisteröidyissä. Arvatkaas mimmoset valot tulee meikäläisen tulevaan kakkosautoon, joka on vm-78? 4 x H4 tietysti :D
Olikos tuossa mahdollista lyödä yhdet pitkätkin vielä lisäksi... jotenkin muistaisin kuulleeni sen tapaista... eli olis kahdennetut lähi/kaukovalot, sekä lisäpitkät... vai olenko jo metsässä? Ja tietysti sulla on vielä se ref100 rajana :D :D
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllä on mahdollista lisätä vielä lisäpitkät. Lisäksi lisäpitkät saa myöskin kahdentaa. Tämä siis ennen 1980.

Tosta maksimiarsenaalista tulisi jo aika härski valopatteri, jolla se referenssi 100 varmasti tulee täyteen. Laturi kyllä pitää jo päivittää tommosen valaistuksen kera...

http://www.ake.fi/pdf/79-208-2004.pdf
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin