9000 trolli

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

9000 trolli

Viesti Kirjoittaja Japso »

Tuli viime syksynä hankittua "uusi" rakentelukohde. Alkuun oli tarkoitus pitää auto kutakuinkin sellaisenaan (oli jo valmiina isompi turbo, suuttimet, ohjelma, 2.5" ahtoputkisto, 3" pakoputkisto ja APC vain nakuvaloa välkyttämässä), mutta myöhemmin alkoi mopo keulimaan :oops: .

Melko nopeasti tuli asennettua tallin perukoilta löytynyt AMW:n suht kookas välijäähdytin ja kaverilta hommattu Schwitzerin s200 ahdin 55/56mm siivin, avattavalla hukkaportin kellolla. Edellisen omistajan jäljiltä ahtoputkistossa ei ollut minkäänlaista paineenpoistoventtiiliä, joten Paten dumppi löysi tiensä pellin alle. Keväällä kasasin putkiston uusiksi downpipeä myöten, kahdella vaimentimella. Bensansyötöstä vastaa (päin persettä)säädetty LH-Jetronic 465cc/min @ 3.8bar suuttimilla. Megasquirt tai KMS vaihtunee tilalle piakkoin.


Nyt on työn alla uuden koneen kasaus, tähän mennessä haalittu mm. 2.5-litraiseksi porattu alakerta (aj. n. 130tkm), 2.0 kansi (portattu suht rajulla kädellä, kiitokset eräälle foorumilaiselle), 2.3 imusarja ja 2.3 vauhtipyörä + kytkinpaketti.


Korin kallistelusta huolehtii tällä hetkellä Monroen Gas-a-maticit ja Eliten -40mm jouset. Eteen on rakenteilla poikkituki, myös taakse rengaskoteloiden väliin on tarkoitus kyhätä jonkinlainen kapula. Helmakoteloihin korin sisäpuolelle ajattelin hitsata tuplasaumat ja pohjaan jokusen poikkiraudan vahvikkeeksi.


Jarruosasto on menossa vaihtoon heti juhannuksen jälkeen. Tuolloin vaihtuu eteen -96 tonnarin jarrusatulat, Brembon 25mm paksut levyt, EBC:n Redstuff palat ja EBC:n 307 astetta kestävät litkut. Paloi käpy alkuperäisiin rimpuloihin viimeisimmällä Motoparkin reissulla, kun jarrut katosivat täysin jo viiden ajetun kierroksen jälkeen :twisted: .


Joitakin kuvia matkan varrelta:

http://www.garaget.org/?car=6186

Auto valmistunee joskus hamassa tulevaisuudessa, jos sittenkään, kun ei tunnu olevan noilla äly(ttömillä)väläyksillä rajaa :roll: .
Foxbody turbo
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

jarruissa kannatta satsata isompiin satuloihin... :wink:
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

On ollut kiikarissa 200-sarjalaisen Vollen satulat, ovat muistaakseni 4-mäntäiset. Hinta uutenakaan ei päätä hirvitä, alta satasen kipale. Sovituksessa voi olla oma hommansa :) .
Foxbody turbo
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

No siinäpä vasta kunnon menopeli :D. Itellänikin on turbolla varustettu tonnari cd. Ulkopuolelta on vähä laitettu (listat pois, merkit pois, uus maali), mutta konehuoneen puolelta vakio ja pölynen :(. Tarkotus olis nyt ens kesänä kattella pellin allekki jotain maustetta :D. Just tänään maalattiin ja hyvä tuli.. :D
curry
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Tuli vaihettua nuo uudemman tonnarin satulat, Brembon vakio-levyt ja EBC:n Redstuffit. Ensituntumat ovat erittäin positiiviset, niska tuli kipeeks jo ekalla lenkillä ja pysäytysteho eikun paranee jarrujen lämmetessä :P . Jokunen kuvatus:

http://img215.echo.cx/img215/7903/sekalaisia0088ld.jpg

http://img215.echo.cx/img215/5792/sekalaisia0072wz.jpg

http://img287.echo.cx/img287/8140/sekalaisia0096jv.jpg
Foxbody turbo
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Mikä kytkin sulla nyt on paikallaan? Kiinnostaapi että missä kohtaa tuo vakiokytkin alkaa lipsumaan.... :roll:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Vielä on toistaiseksi vakio..tai ainakin luulen niin, täyttä varmuutta ei tosin ole, kun en ole irrottanut lootaa vielä. Muutaman kerran on lipsunut ja pahasti tuo kykä, ihme kun pelittää vielä suht normaalisti :oops: . Aeron 240mm kytkin/vauhtipyöräpaketti oottelee jo asennusta :) .
Foxbody turbo
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

2.5 litrainen? Paljonkos sitä on pitänyt porauttaa isommaksi, ja mistäs niin isot männät löytyi? Lähtökohtana on ollut varmaan 2.3 -alakerta? Kun ei kuvissa nuo sun männät näytä juurikaan isommilta kuin tuossa mun vakio 2.3:ssa mutta kuvassa voivat mittasuhteet vääristyä.
Varmaan ihan hätänen peli joka tapauksessa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Se on Koppsan entinen alakerta. Reiluun ylikokoon porattu b234 Saabin omilla ylikoon männillä. Tiedä tuosta liikkumisesta, alkaa taas tuntumaan tulpattomalta mopolta. Jos sitä veivais ahtoja taas lisää :) .
Foxbody turbo
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Luulisi tuolla nyt jo johonkin ehtivän :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Nyt on tontun pohjasta ja kuskinpuolen rengaskotelosta tukittu metalliliimalla ylimääräiset koloset ja hitsattu samalla jokunen huonekaluprofiili ristikkäin pohjaan vahvikkeeksi. Takana jalkatila kohoaa vajaalla parilla sentillä, mutta jää tuota vielä ihan riittävästi. Värivaihtoehdot oli aika vähissä :oops: . Taakse rakennellaan kaverin kanssa zetan muotoinen poikkituki pikakiinnityksellä, kunhan taas löytyy ylimääräistä aikaa.

http://img349.imageshack.us/img349/690/pohjatuet4ci.jpg
Foxbody turbo
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Poikkitukien väsäily on jäänyt muiden kiireiden takia, tarkoitus olisi väsätä ainakin taakse ennen syyskokousta. LH:n lastua on tullut muokattua useampaankin kertaan, täytyy myöntää että on työlästä hommaa..onneksi pian tulee megasquirtin osat ja Edis-4 suorasytytys :P .

Tänään sain paikalleen isomman soppapumpun, kokoeroa on senverta paljon, että ei ollut ihan bolt-on urakka:

http://img370.imageshack.us/img370/642/ ... 0375ji.jpg

Seokset meni dynossa melko laihalle 5500rpm jälkeen, epäilin että pumpun tuotto loppui kesken. Nyt näyttäisi kuitenkin siltä, että Malpassin kolmikalvoinen b-paineensäädin ei toimi niinkuin pitäisi - yllätys sinänsä. Peruspaineet on 3.2bar ja 1.4bar ahdoilla paineet nousee vain 4bar saakka. Ei ihmekkään, jos menee laihalle. Sytkän ajoittaisen pätkimisen sain sentään poistettua pienentämällä tulppien kärkivälin 0.7mm:iin.
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin