Sivu 1/1

9000 trolli

Lähetetty: To Kesä 23, 2005 21:52
Kirjoittaja Japso
Tuli viime syksynä hankittua "uusi" rakentelukohde. Alkuun oli tarkoitus pitää auto kutakuinkin sellaisenaan (oli jo valmiina isompi turbo, suuttimet, ohjelma, 2.5" ahtoputkisto, 3" pakoputkisto ja APC vain nakuvaloa välkyttämässä), mutta myöhemmin alkoi mopo keulimaan :oops: .

Melko nopeasti tuli asennettua tallin perukoilta löytynyt AMW:n suht kookas välijäähdytin ja kaverilta hommattu Schwitzerin s200 ahdin 55/56mm siivin, avattavalla hukkaportin kellolla. Edellisen omistajan jäljiltä ahtoputkistossa ei ollut minkäänlaista paineenpoistoventtiiliä, joten Paten dumppi löysi tiensä pellin alle. Keväällä kasasin putkiston uusiksi downpipeä myöten, kahdella vaimentimella. Bensansyötöstä vastaa (päin persettä)säädetty LH-Jetronic 465cc/min @ 3.8bar suuttimilla. Megasquirt tai KMS vaihtunee tilalle piakkoin.


Nyt on työn alla uuden koneen kasaus, tähän mennessä haalittu mm. 2.5-litraiseksi porattu alakerta (aj. n. 130tkm), 2.0 kansi (portattu suht rajulla kädellä, kiitokset eräälle foorumilaiselle), 2.3 imusarja ja 2.3 vauhtipyörä + kytkinpaketti.


Korin kallistelusta huolehtii tällä hetkellä Monroen Gas-a-maticit ja Eliten -40mm jouset. Eteen on rakenteilla poikkituki, myös taakse rengaskoteloiden väliin on tarkoitus kyhätä jonkinlainen kapula. Helmakoteloihin korin sisäpuolelle ajattelin hitsata tuplasaumat ja pohjaan jokusen poikkiraudan vahvikkeeksi.


Jarruosasto on menossa vaihtoon heti juhannuksen jälkeen. Tuolloin vaihtuu eteen -96 tonnarin jarrusatulat, Brembon 25mm paksut levyt, EBC:n Redstuff palat ja EBC:n 307 astetta kestävät litkut. Paloi käpy alkuperäisiin rimpuloihin viimeisimmällä Motoparkin reissulla, kun jarrut katosivat täysin jo viiden ajetun kierroksen jälkeen :twisted: .


Joitakin kuvia matkan varrelta:

http://www.garaget.org/?car=6186

Auto valmistunee joskus hamassa tulevaisuudessa, jos sittenkään, kun ei tunnu olevan noilla äly(ttömillä)väläyksillä rajaa :roll: .

Lähetetty: Pe Kesä 24, 2005 09:15
Kirjoittaja saabracing
jarruissa kannatta satsata isompiin satuloihin... :wink:

Lähetetty: La Kesä 25, 2005 20:53
Kirjoittaja Japso
On ollut kiikarissa 200-sarjalaisen Vollen satulat, ovat muistaakseni 4-mäntäiset. Hinta uutenakaan ei päätä hirvitä, alta satasen kipale. Sovituksessa voi olla oma hommansa :) .

Lähetetty: La Kesä 25, 2005 21:08
Kirjoittaja Stene
No siinäpä vasta kunnon menopeli :D. Itellänikin on turbolla varustettu tonnari cd. Ulkopuolelta on vähä laitettu (listat pois, merkit pois, uus maali), mutta konehuoneen puolelta vakio ja pölynen :(. Tarkotus olis nyt ens kesänä kattella pellin allekki jotain maustetta :D. Just tänään maalattiin ja hyvä tuli.. :D

Lähetetty: Ti Kesä 28, 2005 19:28
Kirjoittaja Japso
Tuli vaihettua nuo uudemman tonnarin satulat, Brembon vakio-levyt ja EBC:n Redstuffit. Ensituntumat ovat erittäin positiiviset, niska tuli kipeeks jo ekalla lenkillä ja pysäytysteho eikun paranee jarrujen lämmetessä :P . Jokunen kuvatus:

http://img215.echo.cx/img215/7903/sekalaisia0088ld.jpg

http://img215.echo.cx/img215/5792/sekalaisia0072wz.jpg

http://img287.echo.cx/img287/8140/sekalaisia0096jv.jpg

Lähetetty: Ti Kesä 28, 2005 21:04
Kirjoittaja jarska
Mikä kytkin sulla nyt on paikallaan? Kiinnostaapi että missä kohtaa tuo vakiokytkin alkaa lipsumaan.... :roll:

Lähetetty: Ti Kesä 28, 2005 21:53
Kirjoittaja Japso
Vielä on toistaiseksi vakio..tai ainakin luulen niin, täyttä varmuutta ei tosin ole, kun en ole irrottanut lootaa vielä. Muutaman kerran on lipsunut ja pahasti tuo kykä, ihme kun pelittää vielä suht normaalisti :oops: . Aeron 240mm kytkin/vauhtipyöräpaketti oottelee jo asennusta :) .

Lähetetty: Ti Kesä 28, 2005 23:08
Kirjoittaja ng900aero
2.5 litrainen? Paljonkos sitä on pitänyt porauttaa isommaksi, ja mistäs niin isot männät löytyi? Lähtökohtana on ollut varmaan 2.3 -alakerta? Kun ei kuvissa nuo sun männät näytä juurikaan isommilta kuin tuossa mun vakio 2.3:ssa mutta kuvassa voivat mittasuhteet vääristyä.
Varmaan ihan hätänen peli joka tapauksessa.

Lähetetty: Ti Kesä 28, 2005 23:31
Kirjoittaja Japso
Se on Koppsan entinen alakerta. Reiluun ylikokoon porattu b234 Saabin omilla ylikoon männillä. Tiedä tuosta liikkumisesta, alkaa taas tuntumaan tulpattomalta mopolta. Jos sitä veivais ahtoja taas lisää :) .

Lähetetty: Ti Kesä 28, 2005 23:49
Kirjoittaja ng900aero
Luulisi tuolla nyt jo johonkin ehtivän :D

Lähetetty: To Heinä 14, 2005 18:33
Kirjoittaja Japso
Nyt on tontun pohjasta ja kuskinpuolen rengaskotelosta tukittu metalliliimalla ylimääräiset koloset ja hitsattu samalla jokunen huonekaluprofiili ristikkäin pohjaan vahvikkeeksi. Takana jalkatila kohoaa vajaalla parilla sentillä, mutta jää tuota vielä ihan riittävästi. Värivaihtoehdot oli aika vähissä :oops: . Taakse rakennellaan kaverin kanssa zetan muotoinen poikkituki pikakiinnityksellä, kunhan taas löytyy ylimääräistä aikaa.

http://img349.imageshack.us/img349/690/pohjatuet4ci.jpg

Lähetetty: Ke Elo 24, 2005 18:45
Kirjoittaja Japso
Poikkitukien väsäily on jäänyt muiden kiireiden takia, tarkoitus olisi väsätä ainakin taakse ennen syyskokousta. LH:n lastua on tullut muokattua useampaankin kertaan, täytyy myöntää että on työlästä hommaa..onneksi pian tulee megasquirtin osat ja Edis-4 suorasytytys :P .

Tänään sain paikalleen isomman soppapumpun, kokoeroa on senverta paljon, että ei ollut ihan bolt-on urakka:

http://img370.imageshack.us/img370/642/ ... 0375ji.jpg

Seokset meni dynossa melko laihalle 5500rpm jälkeen, epäilin että pumpun tuotto loppui kesken. Nyt näyttäisi kuitenkin siltä, että Malpassin kolmikalvoinen b-paineensäädin ei toimi niinkuin pitäisi - yllätys sinänsä. Peruspaineet on 3.2bar ja 1.4bar ahdoilla paineet nousee vain 4bar saakka. Ei ihmekkään, jos menee laihalle. Sytkän ajoittaisen pätkimisen sain sentään poistettua pienentämällä tulppien kärkivälin 0.7mm:iin.