Luottopelin peruskunnostus
Luottopelin peruskunnostus
Noniin, elikäs tuohon kirottuun jouluaattoon asti (ja pari kk sen jälkeenkin) hienosti pelannut luottopelini on nyt väsynyt joka suhteessa, ja jos vain saan uutta rautaa alle itseni liikuttamiseksi, menee tämä auto työn alle.
Havaittua vikaa autossa :
-Takaiskarien kiinnitykset (toinen jo läpi)
-Takapyöränkotelossa reikä
-Etulokasuojat kaaresta pintaruosteessa ja etukulmassa reikä
-Rummuttava ääni alustassa kaartaessa
-Koneesta puhti täysin poissa (tuntuu 1.1 fiestakin haasteelta ohittaa)
-Latauksen merkkivalo palaa kunnes kierrokset nousee yli 1500-1700rpm
-Jarrunesteet vuotavat etusatulalta ulos
-Etujarrulevyt vaihdettava (uudet odottavat)
-Konehuoneen saumoissa pintaruostetta
-Kytkin luistaa rajussa kiihdytyksessä
-Kytkin ylhäällä kova meteli
-Venakopan sisältä kuuluu naputusta
-Puhallus/lämmitysteho erittäin heikko
-Tuulilasi kuin hiekkapuhallettu (uusi löytyy)
-Konepelti etureunastaan mätä
-Polttoainemittari näyttää ylitäyttä heti kun virran kytkee, valo toimii.
Tässäpä nämä tärkeimmät pikkuviat(ko), ajattelin että nyt voisi olla aika jättää tämä telakalle, mutta tunnesyistä en voi autosta luopuakaan.
Ajatuksena korjailla rauhassa, kunhan toinen peli on alla, toivottavasti tämän kesän aikana saan kuntoon. Vinkkejä varsinkin moottori/lämmitys/bensamittariasiaan kaipaan ja kyselen varmasti lähitulevaisuudessa.
Mitäs mieltä, pitäisikö suosiolla heittää tuo vanha tekniikka tallin perälle ja etsiä jostain parempi, kun öljynsyöntiäkin tuo harrastaa jonkin verran tätä nykyä, lisäillä täytyy aina 1000km välein mittatikussa sentistä kolmeen. 5-vaihteinen laatikkokin voisi olla matka-ajoa ajatellen kiva.
Mutta joo.. tässäpä tämän auringonpistoksen aikaansaamat höpötykset, tehkääs urotyö ja kaupatkaa mulle nyt hyvä noppa tai satku, jotta voin aloittaa.
Havaittua vikaa autossa :
-Takaiskarien kiinnitykset (toinen jo läpi)
-Takapyöränkotelossa reikä
-Etulokasuojat kaaresta pintaruosteessa ja etukulmassa reikä
-Rummuttava ääni alustassa kaartaessa
-Koneesta puhti täysin poissa (tuntuu 1.1 fiestakin haasteelta ohittaa)
-Latauksen merkkivalo palaa kunnes kierrokset nousee yli 1500-1700rpm
-Jarrunesteet vuotavat etusatulalta ulos
-Etujarrulevyt vaihdettava (uudet odottavat)
-Konehuoneen saumoissa pintaruostetta
-Kytkin luistaa rajussa kiihdytyksessä
-Kytkin ylhäällä kova meteli
-Venakopan sisältä kuuluu naputusta
-Puhallus/lämmitysteho erittäin heikko
-Tuulilasi kuin hiekkapuhallettu (uusi löytyy)
-Konepelti etureunastaan mätä
-Polttoainemittari näyttää ylitäyttä heti kun virran kytkee, valo toimii.
Tässäpä nämä tärkeimmät pikkuviat(ko), ajattelin että nyt voisi olla aika jättää tämä telakalle, mutta tunnesyistä en voi autosta luopuakaan.
Ajatuksena korjailla rauhassa, kunhan toinen peli on alla, toivottavasti tämän kesän aikana saan kuntoon. Vinkkejä varsinkin moottori/lämmitys/bensamittariasiaan kaipaan ja kyselen varmasti lähitulevaisuudessa.
Mitäs mieltä, pitäisikö suosiolla heittää tuo vanha tekniikka tallin perälle ja etsiä jostain parempi, kun öljynsyöntiäkin tuo harrastaa jonkin verran tätä nykyä, lisäillä täytyy aina 1000km välein mittatikussa sentistä kolmeen. 5-vaihteinen laatikkokin voisi olla matka-ajoa ajatellen kiva.
Mutta joo.. tässäpä tämän auringonpistoksen aikaansaamat höpötykset, tehkääs urotyö ja kaupatkaa mulle nyt hyvä noppa tai satku, jotta voin aloittaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
satku
Itsellä olisi yksi satku ylimääräisenä 900i kat 90. Auto toimii ja kukkii jopa keskimääräistä vähemmän. Viime vuonna hitsattu vetoakselin tunnelit ja kuskin oveen kulmapala sisäpuolelle (ei pohja) Valitettavasti auto on saatavilla vasta 20.7 eteenpäin (palaan Kiinasta), mutta on toimitettavissa Vammalaan. Kannettavaankin vaihto on mahdollinen, joten pistä tietoja jos kiinnostaa. Täydellisessä kunnossa auto ei ole, mutta itsellä se on toiminut tielle jättämättä ja hintakaan ei ole täydellisyyttä vastaava, joten saattaisit saada jopa kunnostus rahaa vaihdossa kannettavaan.
PS:Muutama kuvakin saattaa löytyä...
PS:Muutama kuvakin saattaa löytyä...
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
No jopas kesti projektin aloitus, eilisiltainen etuspoilerin sovittelu ja mallailu antoi uutta kipinään.
Kävin äsken hakemassa uudet etujarruletkut ja takaiskareiden kiinnikkeiden korjauspalat, sekä projektin venymisuhan takia halogeenivalaisimiin uudet polttimot
Kyllä se tästä, oluttakin on, joten pitäisi onnistua
Kävin äsken hakemassa uudet etujarruletkut ja takaiskareiden kiinnikkeiden korjauspalat, sekä projektin venymisuhan takia halogeenivalaisimiin uudet polttimot
Kyllä se tästä, oluttakin on, joten pitäisi onnistua
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Pitäsi ja pitäisi... taas se nähtiin
Into oli kova, kun kävin auton kimppuun, noh.. vanhat hätähitsaukset tieltä pois, jotta voi uutta "korjauspalaa" laittaa tilalle ja hupsis, kumpikaan motonetin "korjauspaloista" ei näytä kovinkaan sopivilta, oikea osanumero ja varmasti saabiin tarkoitettu, mutta ei kyllä istu millään tavalla, no voihan tuota takoa, ajattelin...
Siispä parilla pisteellä kiinni ja takomaan, mutta eihän tuo helvetin paksu pelti taivu edes lekalla, lopputulos työkalut pitkinpoikin pihamaata, irti revityt korjauspalat puutarhassa ja vittuuntunut saabisti läppärin ääressä juomassa kaljaa.
Taidan painua pehkuihin, mennä töihin ja yrittää uudestaan huomenna, jos ei näy toivoa, niin puran osiksi koko romun.
Into oli kova, kun kävin auton kimppuun, noh.. vanhat hätähitsaukset tieltä pois, jotta voi uutta "korjauspalaa" laittaa tilalle ja hupsis, kumpikaan motonetin "korjauspaloista" ei näytä kovinkaan sopivilta, oikea osanumero ja varmasti saabiin tarkoitettu, mutta ei kyllä istu millään tavalla, no voihan tuota takoa, ajattelin...
Siispä parilla pisteellä kiinni ja takomaan, mutta eihän tuo helvetin paksu pelti taivu edes lekalla, lopputulos työkalut pitkinpoikin pihamaata, irti revityt korjauspalat puutarhassa ja vittuuntunut saabisti läppärin ääressä juomassa kaljaa.
Taidan painua pehkuihin, mennä töihin ja yrittää uudestaan huomenna, jos ei näy toivoa, niin puran osiksi koko romun.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Noniin, oman temperamenttini ja yllättäen hetkellisesti parantuneen rahatilanteen ansiosta hain satkulla laatikollisen varaosia, ja ojensin ne, sekä tukun rahaa remonttimiehelle, joka tämän kunnostaa, kun oma kärsivällisyys ei riitä.
Saapahan ainakin kunnon tupliksen talveksi alle
Saapahan ainakin kunnon tupliksen talveksi alle
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI