Nahkat plyysiverhoilun tilalle
Nahkat plyysiverhoilun tilalle
Tässä pientä tarinointia oman 9-3:n nahkoittamisesta.
Ensiksi on pakko sanoa ,ettei tätä pitänyt koskaan tapahtua.
Mutta........... kun alkukesän klubireissulla Trollhättaniin törmäsin SDCC:llä uskomattoman alehintaisiin nahkasarjoihin, ei voinut kuin ottaa paketti kantoon ja kassalle. "1700 kronor tack." OVH:n ollessa n.26000 kruunua Toki kerkesin sitä ennen yön yli miettiä ja jopa toivoa , että ne olisi loppuunmyyty .
Reissusta kotiin päästyäni aloin tutkimaan miten verhoilun vaihto kotikonstein voi onnistua. Apuna oli/on käytössä WIS. Se osoittautui "jälleen kerran" korvaamattomaksi tiedonlähteeksi havainnollisten kuvien kera.
Vaihdon ajankohdaksi otin heinäkuun kesäloman. Eihän sitä ihan loman alkajaisiksi viitsinyt projektia aloittaa. Viikon huilailun jälkeen aloin tarkemmin tutkimaan mitä kaikkea tuohon vaihtoon tarvitaan. Jälleen kerran WIS auki. Asennussarjasta oli mainintaa ja numerokin sieltä löytyi.
Puhelinsoitto maanantaina J:kylän Laakkoselle ja sarja tilaukseen. Saman viikon torstaina sain noutaa paketin. Asennussarja (n.30 kiinnitintä "rautalanganpätkiä" ja erikoispihdit) maksoi 73 eur.
Nahkapaketista löytyi uudet etuniskatuet -mallia plug&play. Takaniskatuet ei oikeastaan olleet sen vaikeammat vaihtaa. Vetoketju vanhoista auki ja kankaat pois ,sitten nahkat tilalle ja vetoketju kiinni. Aikaa meni 15min.
Seuraavaksi oli vuorossa takapenkin istuinosat. Ohjeiden mukaan saranatapit irti ja osat kainalossa sisälle (5min). Vanha verhoilu oli nopea kuoria aina kiristystankoihin asti. Sivuleikkurit esille 'naps' ja kiinnikkeet poikki joilla verhoilu oli kiinni istuimen pehmusteissa. Paketissa tuli mukana uudet kiskot ,jotka pujotetaan verhoilun ommeltuihin pusseihin. En kuitenkaan käyttänyt niitä, vaan käytin vanhoja. Eipä tarvinnut miettiä mihin mikäkin tanko käy ja kuuluu. Kun nahkakuoria laitoin paikoilleen tuli asennussarjan tarvikeita käyttäessä mieleen ,että sarjan voisi mahdollisesti korvata nippusiteillä. Kätevät on tosin käyttään noi pihdit ja kiinnikkeet.
2½ tunnin äherryksen jälkeen oli kummatkin istuinpuolikkaat valmiit ja autossa paikoillaan. Seuraavaksi onkin vuorossa takaistuinten selkänojat ,mutta niistä tarinaa myöhemmin.
Ensiksi on pakko sanoa ,ettei tätä pitänyt koskaan tapahtua.
Mutta........... kun alkukesän klubireissulla Trollhättaniin törmäsin SDCC:llä uskomattoman alehintaisiin nahkasarjoihin, ei voinut kuin ottaa paketti kantoon ja kassalle. "1700 kronor tack." OVH:n ollessa n.26000 kruunua Toki kerkesin sitä ennen yön yli miettiä ja jopa toivoa , että ne olisi loppuunmyyty .
Reissusta kotiin päästyäni aloin tutkimaan miten verhoilun vaihto kotikonstein voi onnistua. Apuna oli/on käytössä WIS. Se osoittautui "jälleen kerran" korvaamattomaksi tiedonlähteeksi havainnollisten kuvien kera.
Vaihdon ajankohdaksi otin heinäkuun kesäloman. Eihän sitä ihan loman alkajaisiksi viitsinyt projektia aloittaa. Viikon huilailun jälkeen aloin tarkemmin tutkimaan mitä kaikkea tuohon vaihtoon tarvitaan. Jälleen kerran WIS auki. Asennussarjasta oli mainintaa ja numerokin sieltä löytyi.
Puhelinsoitto maanantaina J:kylän Laakkoselle ja sarja tilaukseen. Saman viikon torstaina sain noutaa paketin. Asennussarja (n.30 kiinnitintä "rautalanganpätkiä" ja erikoispihdit) maksoi 73 eur.
Nahkapaketista löytyi uudet etuniskatuet -mallia plug&play. Takaniskatuet ei oikeastaan olleet sen vaikeammat vaihtaa. Vetoketju vanhoista auki ja kankaat pois ,sitten nahkat tilalle ja vetoketju kiinni. Aikaa meni 15min.
Seuraavaksi oli vuorossa takapenkin istuinosat. Ohjeiden mukaan saranatapit irti ja osat kainalossa sisälle (5min). Vanha verhoilu oli nopea kuoria aina kiristystankoihin asti. Sivuleikkurit esille 'naps' ja kiinnikkeet poikki joilla verhoilu oli kiinni istuimen pehmusteissa. Paketissa tuli mukana uudet kiskot ,jotka pujotetaan verhoilun ommeltuihin pusseihin. En kuitenkaan käyttänyt niitä, vaan käytin vanhoja. Eipä tarvinnut miettiä mihin mikäkin tanko käy ja kuuluu. Kun nahkakuoria laitoin paikoilleen tuli asennussarjan tarvikeita käyttäessä mieleen ,että sarjan voisi mahdollisesti korvata nippusiteillä. Kätevät on tosin käyttään noi pihdit ja kiinnikkeet.
2½ tunnin äherryksen jälkeen oli kummatkin istuinpuolikkaat valmiit ja autossa paikoillaan. Seuraavaksi onkin vuorossa takaistuinten selkänojat ,mutta niistä tarinaa myöhemmin.
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Noniin. Nyt on projekti lähes valmis. Ainoastaan kuljettajan kyynärnojasta puuttuu nahka ,kun ei sitä paketiin kuulunut.
Nuo etupenkit sitten vaatikin enemmän työtä ,että ne sai vaihdetuksi. Penkit oli sinällään helppo irroittaa mutta johtojen ja penkin osiksi irroitus veikin enemmän aikaa. Kuljettajan puolella olevan kyynärnojan irroitukseen jouduin soittamaan apua Järvikallion Raunolta, usko näet loppui. Muttei se oikeesti ollutkaan niin vaikea kuin ensiksi näytti.
Kokonaiset 4pv tähän tuhrautui mutta välissä toki huilattiin enkä ympäripyöreitä päiviä sentään tehnyt.
Täytyy täydentää kuvilla kun löytyy aikaa ja viitseliäisyyttä.
Ps. Ei kukaan tarttis plyysisisustaa 5ov 9-3:n. Ois oikein se laadukkaampi verhoilumateriaali. Väri tummanharmaa. Pientä korvausta vastaan ja pihdit saa lainaksi
Nuo etupenkit sitten vaatikin enemmän työtä ,että ne sai vaihdetuksi. Penkit oli sinällään helppo irroittaa mutta johtojen ja penkin osiksi irroitus veikin enemmän aikaa. Kuljettajan puolella olevan kyynärnojan irroitukseen jouduin soittamaan apua Järvikallion Raunolta, usko näet loppui. Muttei se oikeesti ollutkaan niin vaikea kuin ensiksi näytti.
Kokonaiset 4pv tähän tuhrautui mutta välissä toki huilattiin enkä ympäripyöreitä päiviä sentään tehnyt.
Täytyy täydentää kuvilla kun löytyy aikaa ja viitseliäisyyttä.
Ps. Ei kukaan tarttis plyysisisustaa 5ov 9-3:n. Ois oikein se laadukkaampi verhoilumateriaali. Väri tummanharmaa. Pientä korvausta vastaan ja pihdit saa lainaksi
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Onneksi olkoon, laitahan tosiaan kuvia kehiin, koetan kanssa etsiä etupenkkien nahat ja vaihtaa.NEO9-3 kirjoitti:Noniin. Nyt on projekti lähes valmis. Ainoastaan kuljettajan kyynärnojasta puuttuu nahka ,kun ei sitä paketiin kuulunut.
Nuo etupenkit sitten vaatikin enemmän työtä ,että ne sai vaihdetuksi. Penkit oli sinällään helppo irroittaa mutta johtojen ja penkin osiksi irroitus veikin enemmän aikaa. Kuljettajan puolella olevan kyynärnojan irroitukseen jouduin soittamaan apua Järvikallion Raunolta, usko näet loppui. Muttei se oikeesti ollutkaan niin vaikea kuin ensiksi näytti.
Kokonaiset 4pv tähän tuhrautui mutta välissä toki huilattiin enkä ympäripyöreitä päiviä sentään tehnyt.
Täytyy täydentää kuvilla kun löytyy aikaa ja viitseliäisyyttä.
Ps. Ei kukaan tarttis plyysisisustaa 5ov 9-3:n. Ois oikein se laadukkaampi verhoilumateriaali. Väri tummanharmaa. Pientä korvausta vastaan ja pihdit saa lainaksi
Pistä vaan rasseliksi ne kankaat
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98