Projekti TeeCeeäsS kuriin..
Lähetetty: Ti Heinä 26, 2005 22:54
Okei, "myyntitonnarin" tarina jatkuu, joten päätin tehdä uuden aiheen asiasta tänne. Kiinnostunut ostaja (no, ainakin yksi..), on jo löytynyt, mutta yllätys-yllätys, eihän sitä niin vaan ota Saabista eroa.
Kukas muu kuin mr.TCS puuttui peliin, pitkän seisonnan jälkeen, ja rupesi tekemään temppuja koeajolenkillä. No, TOSIAAN parempi niin, kuin että heti kaupanteon jälkeen. Koko myynti-vaiko-ei taitaa tällä hetkellä riippua tulevista korjauskustannuksista, koska "puolikuntoisena" en sitä myy, ja tuskinpa voin nyt enää hintaa korottaakaan, joten..
(Teen tämän myös siinä mielessä että mahdollinen ostaja saa seurata näitä "vaiheita", koska kiinnostusta kuulemma löytyy edelleen, mikäli auto tulee kuntoon)
Rupesi siis lyömään limp-homen päälle, mutta vasta kunnon lämmittelyajon jälkeen, heti kun pienemmillä vaihteilla antaa kaasua edes vähän runsaammin.
- LHM venttiilit ristiin = ei auttanut.
- Letkuremppaa..(kaikki konehuoneen puolen alipaineletkut uusiksi) Kaikki oli alkuperäistä, ja sen mukaan käsiin murenevia. Luulin jo silloin vian löytyneen. Monet letkuista oli huonoja, pahin oli bypassia ohjaavan LHM:n ja läppäkotelon(alle) välinen. Katkesi heti käsiin. Ajettiin veljen kanssa tunnin verran, ja tehtiin kaikkia mahdollisia kokeiluja, mutta ei saatu vikaa enää esiin. Akku välillä ollut irti joten CE:n virhekooditkin nollattu pois. Sitten 5min. seisonnan jälkeen->kuumakäynnistys ja lähtö maantielle, normaali kiihdytys ja HETI hyppäs limp-homeen. Uudelleenkäynnistys->lähtö-> kaasua vähän taas ja sama juttu.
Siinä ollaan nyt. Huomenna uusin vielä ohjaamoon menevä alipaineletku (Y-kappaleesta), koitan LHM-venttiilejä lämmitellä ja mittaan vastuksen niissä. Uusin ne sitten jos vikaa niissä ilmenee. Haen uuden akun.
Erittäin mielenkiintoista..!
edit: Vihreä kuuluu kesään, on kuulemma hyvääkin.


(Teen tämän myös siinä mielessä että mahdollinen ostaja saa seurata näitä "vaiheita", koska kiinnostusta kuulemma löytyy edelleen, mikäli auto tulee kuntoon)
Rupesi siis lyömään limp-homen päälle, mutta vasta kunnon lämmittelyajon jälkeen, heti kun pienemmillä vaihteilla antaa kaasua edes vähän runsaammin.
- LHM venttiilit ristiin = ei auttanut.
- Letkuremppaa..(kaikki konehuoneen puolen alipaineletkut uusiksi) Kaikki oli alkuperäistä, ja sen mukaan käsiin murenevia. Luulin jo silloin vian löytyneen. Monet letkuista oli huonoja, pahin oli bypassia ohjaavan LHM:n ja läppäkotelon(alle) välinen. Katkesi heti käsiin. Ajettiin veljen kanssa tunnin verran, ja tehtiin kaikkia mahdollisia kokeiluja, mutta ei saatu vikaa enää esiin. Akku välillä ollut irti joten CE:n virhekooditkin nollattu pois. Sitten 5min. seisonnan jälkeen->kuumakäynnistys ja lähtö maantielle, normaali kiihdytys ja HETI hyppäs limp-homeen. Uudelleenkäynnistys->lähtö-> kaasua vähän taas ja sama juttu.
Siinä ollaan nyt. Huomenna uusin vielä ohjaamoon menevä alipaineletku (Y-kappaleesta), koitan LHM-venttiilejä lämmitellä ja mittaan vastuksen niissä. Uusin ne sitten jos vikaa niissä ilmenee. Haen uuden akun.
Erittäin mielenkiintoista..!

edit: Vihreä kuuluu kesään, on kuulemma hyvääkin.

