9000 T16 CC Modifiointia

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

9000 T16 CC Modifiointia

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Joo, eli tarkoitus olisi nyt kunnostaa ja hitsailla juuri hommatun 9000i '86:n kori ja laittaa siihen oman turbon tekniikka ja sisusta.

Koriin tietysti tehdään parit muutokset matkalla :wink:

Kuvia laittelen kun niihin on aihetta... eli homma on edennyt purkua pitemmälle...
Viimeksi muokannut RapidBoost, Ti Syys 12, 2006 07:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Minkäslaista korimuutosta aijot? Armottomat tuning puskurit ja helmat vai hillityt? :wink:
curry
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

No nyt alkuun kaarien levitys. Sitten ruvetaan katselemaan noita puskureita, ainakin olis varastossa yks aito talladegan etupuskuri ...tietenkin sitä pitää vahän muokata :wink:

Edit: Tosiaan saa tarjota takapuskuria ja helmoja ...halavalla :!:
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Noniin, nyt on hommattuna kaaret ja uusi polttoainesäiliön luukku 8) . Katsotaan jos pääsisi jo viikonloppuna autoa hitsailemaan.

Kaaret on mk1 Golffista ja luukku Honda CBR 1000:sta, koittelen saada parit kuvat kunhan saan aikaiseksi :oops:
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Jaaha rojekti on nyt ollu jo "jonkin" aikaa täysin jäissä opintojen takia... Mutta jospa se sitten kesällä jatkuisi =).
Joo eli tarkoitus olisi nyt aluksi laittaa siihen vakio airflow / aero puskurit + helmat, kunhan löydän helmat ja takapuskurin. Kaaret levitetään, tai no tulee kokonaan eri autosta, ruosteet poistetaan kokonaan, kallistuksen vakaajat ja täysin uusi maalipinta & värin vaihdos.



Katsellaan myöhemmin lisää...
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Rojektissa tapahtunut jopa jotain edistystä, eli autoon tehty seuraavaa:

- Kytkin vaihdettu
- Moottorin tukikumit vaihdettu ( kumipuslat uretaanisiin )
- Ovien ruosteet korjattu ja listat poistettu
- Kaaria aloiteltu korjaamaan / levittämään
- Hommattu talladegan etupuskuri ja takapuskuri ( helmat puuttuu )
- jne.

kuva etukaaresta
Kuva

toinen
Kuva

edestä
Kuva

takaa
Kuva

Noihin kaariin jää tuollaiset pikku lovet, jotka pitänee ensi vuonna vetää umpeen lasikuidulla puskuria muokkaamalla. Auto menee maalarille kunhan kaaret saadaan valmiiksi ja väriksi olen suunnitellut yhtä bmw:n mustaa helmiäistä.

Joo ja sellainen "pikku" muutos tuli projektiin että päätettiinkin korjata tuo turbo, kun turbottoman kori oli aiiivan liian laho, vaikka onkin vuotta nuorempi.
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Aika makeen näköset nuo kolopallon kaaret, laitas kuvia sitten takakaaristakin, kun valmistuu.
Foxbody turbo
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Eipä noissa takakaarissakaan ole muuta hankaluutta kuin että pitää ne sisäkaaret tehdä, muutoin menee paikalleen suht helpolla :P

Joo ja projekti hidastu aikalailla vaihteeksi nyt koulun takia, ei pääse laittamaan autoa muuta kuin viikonloppuisin (auto Jyväskylässä ja koulu Kuopiossa ). Mutta kyllä se tarkoitus olisi valmiiksi saada talveen mennessä, siis ainakin siihen vaiheeseen, että voi sysätä vastuun maalarille :D.
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Puuh!... Auton laitto hidastui taas parilla vkl kun haetaan pieni Chihuahuan pentu ensi Perjantaina kotiin, eli pääsen vasta 29 päivä auton kimppuun ja projektia edistymään. Katsellaan josko silloin saisi uusia kuvia, riippuen siitä edistyykö auto tarpeeksi.

...Alkaa jo kyllästyttää tuolla turbottomalla ajaminen, vaikka suomalainen saappi luultavasti onkin . :D
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Tuli tässä aamutuimaan sellainen välähdys, tai no oikeastaan miete, että kuinkakohan tuohon 9000:n saisi sopimaan 9-5 Aeron helmat? esimerkiksi onko autojen helmoissa pituus sama? Maalari vain puhui että jos helmat on vain oikean pituiset, niin ei ole homma eikä mikään sovittaa ne paikalleen. Onko kukaan kokeillut vastaavaa, eli onko kokemuksia tai mielipiteitä asiasta . Olisi nimittäin nuo 9-5:n helmat juuri sopivan hillityt meikän projektiin.
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Jaahas. Viikonlopun aikana saatiin korjailtua takaa ruosteita ja tultiin siihen tulokseen, että ensi viikonloppuna saadaan jo toinen takakaari valmiiksi. On se mukavaa kun tuo saappi on kuin kindermuna, aina löytyy lisää yllätyksiä.'
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Onkos rojekti edennyt? Edelleen kiinnostaisi nähdä kuvia Golfin kaaresta sovitettuna pommarin takapäähän :). Ja mitkähän noista kaarista on ne soveliaimmat CC:een taakse?
Takalokasuoja vasen 2-ovinen (ei Cabrio). . . . . . . . . 95-20511 100.58 ???
Takalokasuoja oikea 2-ovinen (ei Cabrio). . . . . . . . . 95-20512 100.58 ???
Takakehä/leveä vasen 2-ovinen. . . . . . . . . . . . . . . 95-20593 33.30 ???
Takakehä/leveä oikea 2-ovinen. . . . . . . . . . . . . . . 95-20594 33.30 ???
Takakehä vasen 2-ovinen. . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-20591 14.50 ???
Takakehä oikea 2-ovinen. . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-20592 14.50 ???
Takalokasuoja vasen 4-ovinen. . . . . . . . . . . . . . . 95-20513 117.40 ???
Takalokasuoja oikea 4-ovinen. . . . . . . . . . . . . . . 95-20514 117.40 ???
Takakehä/leveä vasen 4-ovinen. . . . . . . . . . . . . . . 95-20583 24.22 ???
Takakehä/leveä oikea 4-ovinen. . . . . . . . . . . . . . . 95-20584 24.22 ???
Takakehä vasen 4-ovinen. . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-20581 18.16 ???
Takakehä oikea 4-ovinen. . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-20582 18.16 ???
Foxbody turbo
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Re: 9000 T16 CC Modifiointia

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

joo-o! Tämä projekti pitäisi saada pois nurkista, varsinkin kun nyt tuli hommattua "uusi" käyttöauto (NG900 -94 2.0 vapari). Jos nyt jotain kiinnostaa niin tuon tonnarin saa 400€ hakea pois.

Kyllähän tuo harmittaa, kun joutuu omasta ahdetusta tonnikalasta luopumaan, mutta pakko se on nyt saada pois. :cry:
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Vastaa Viestiin