Black Diamond

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
ICE
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 17:23
Paikkakunta: Vaasa

Black Diamond

Viesti Kirjoittaja ICE »

Täs on vähä kuvia meidän projektistä.......eli auto on 900 AERO -88
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

autos on 3" putki, SP lastu ja 9k:n IC......turbo-ostos on suuniteltu ens kesäks...[/url]
SAAB OG900 T8

Kuva
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Grr... :P
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Sehän näyttää hyvältä 8)

Mistä hommasit noita käyriä, vai duunasitko itte ? rosterilta näyttää ?
ICE
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 17:23
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja ICE »

omas pajas laitettu....broidi oli saanu ne jostain ja sattui niin että ne oli just sopivia tohon...rosteriputket + 80cm letkua ja kiristimet = 80€ mutta kyl ne oli sen arvoset.... :lol:
SAAB OG900 T8

Kuva
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Miten iso homma tuon ic:n laitto oli? Vaatiko muutoksia etupuskuriin tai Aeron etulippaan? Itsellä vastaava projekti edessä.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
99tbo
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 10:11
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja 99tbo »

lyhyesti... U P E A...
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Kyllä on taas kerran hieno auto!
curry
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Huokaus..

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Tälläisiä kuvia katsoessaan tuntee aina tekevänsä syntiä, kun ei vieläkään ole saanut oman Aeronsa moottoritilaa pestyksi.. :roll: Sekä pitkää listaa muita töitä tehtyä. Ainiin, tulihan se virranjakajan O-rengas vaihdettua, osalla hintaa jopa 1,1 €. <- Edistystä :)
ICE
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 17:23
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja ICE »

Jokke A kirjoitti:Miten iso homma tuon ic:n laitto oli? Vaatiko muutoksia etupuskuriin tai Aeron etulippaan? Itsellä vastaava projekti edessä.

Ei se mitään hirvee hankala oo ja se sopii kyl ilman että sun pitää tehdä mitään etupuskurille, paitsi se että sun pitää tehä 2 pientä reikää siinä ritiläs että ne mutkat mahtuu siihen ....eli se mitä sä tarvitset on (CS)9000:sen IC ja sen putket+kaikki kumit ja putket 900:sta TAI sitten ostat vaikka simonsin mutkat ja siitä laitat oma sydeemi(paljon hankalampi) :wink:
sit pitää vielä poista "hinauskiinnitykset" rälläkällä....

Kuva
Kuva

täs on aika hyviä kuvia siitä miten sun pitää asentaa sitä
http://popeye.rty.nu/2002/9000trim.htm
Viimeksi muokannut ICE, To Marras 03, 2005 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB OG900 T8

Kuva
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Mitäs katsastusmiehet ovat tykänneet noista tonnarin coolereista? Eikös kaikki turbomoottoriin tehtävät muutokset rinnasteta moottorin vaihtoon, vai miten se olikaan.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eipä ne ole niitä huomannut, eikä tarvitse asiaa ottaa puheeksi..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Tyylikäs Aero on kuvissa pakko myöntää ja lähteekin varmaan iha kivasti, paljon tehoa? :D
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ja vielä edelliseen lisäyksenä, että jos tehdään muutos ahdettuun moottoriin joka on vähäpäästöinen (saabissa käytännössä '90 tai uudempi), vaatii muutoskatsastus todistuksen päästöistä, esim VTT:ltä. Eli käytännössä ei onnistu ellei halua maksaa itseään kipeäksi.

Onnistuneesti on kuitenkin katsastettu myös vähäpäästöisiä OG900:ia ison coolerin kanssa. Jos kuitenkin katsastusmies alkaisi siitä äkisemään, niin vaihtaisin samantien asemaa. Siihen päästömittauksen hintaan saa kokeilla aika montaa asemaa tai jopa poistaa coolerin leimauksen ajaksi, niin että vielä kannattaa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin