Tervehdys,
Sain viikonloppuna ostettua Saab kuumeeseeni lääkeen, 9000 2.3T vm. 88. Autosta ollaan tällääkin joskus keskusteltu ja levitetty urbaania legendaa että tuo olisi alkuperäinen tehtaan proto, se on ihan höpö höpö puhetta, selvitin AKE:ta ton historian ja sen on vuonna 99 muutettu 2.3T koneelle.
Ostin auton turun kupeesta, itse asun helsingissä, enkä viitsinyt kaverin Saab 9-3:ta kiusata pidemmällä hinausmatkalla kun Paimioon, johon auto hinattiin huoltoon.
Jo tässä vaiheessa pitää kehua Paimion Säätöpistettä, palvelun on todella upeata, soitin sinne torstaina ja kyselin huollon aikatauluja ja kerroin että olen menossa sunnuntaina kauppoja tekemään, sieltä pyydettiin soittamaan sunnutaina kännykkään kun olen autoa katsomassa että voivat neuvoa mitä kannattaa katsoa ja jos otan niin sopii huollon. Eli todella mallikasta toimintaa heiltä tähän mennessä
Tästä olisi sitten tarkoitus aloittaa pienoinen projekti nimeltään 300hv, 2006. Eli ensikesänä olisi sitten tarkoitus penkittää tuosta 300hp:tä.
Aluksi siistin auton korin sekä sisustan, sen jälkeen käydään tekniikan kimppuun.
kuvia auton nykykunnosta löytyy osoitteesta
http://wolf.tollfreepage.com/
Kun projekti etenee niin lisään tuonne sivuille sitten materiaalia.
Olen muutenkin todella postitiivisesti yllättynyt miten miten aktiivisia ja avuliaita Saab harrastajat ovat
Kun saan auton huollosta ja pääsen itse auton kimppuun niin rupean pommittaamaan sitten tuonne tonnari puolelle kysymystä kysymyksen perään kun turbo tekniikka ei ole vielä liian tuttua minulle.
En ole vielä katunut hetkeäkään että vaihdoin Pösön Saabiin vaikka en ole vielä edes auto päässyt ajamaan
T: Ville
Edit: korjattu kirjoitusvirheitä (lukihärä )
Saab 9000 2.3T
Saab 9000 2.3T
Viimeksi muokannut wolf, To Elo 11, 2005 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.