Lyhyesti sanottuna voisin sanoa että ei todellakaan sovi -84 T8:n tilalle -91 T16 milläänlailla heittämällä. Lisäpiuhoja saa vetää että saa boksille kierroslukutiedon, mittaristo ja nopeusmittarin vaijeri tarvii vaihtaa että saa nopeustiedon joka tarvitsee myös käyttöjännitteen. Check Enginenkin kytkin toimintaan perfektionistina.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Apukuskinpuoleinen moottorinkannake vaati yhden reiän poraamisen lisää, etukannake oli S:ssä puslamallinen mutta pohjapalkissa oleva kiinnike on hahlo joten etutuki piti vaihtaa (oli vanha kumi rikki jokatapauksessa joten ei haitannut). Vaihteistoissa oli erikokoiset kupit, mutta uudemmat vetarit sopivat kuitenkin vanhojen tilalle, navoissa oleva t boorit ovat samat.
Kallistuksenvakaajien asentaminen oli yllättävänkin ikävä operaatio, takana ei paha mutta etuvakaajan asentaminen vaati reikien poraamisen ja aikamoisen sujutuksen hammastangon löysäämisen ja sisempien kumien klemmarien avauksen jälkeen. Menihän se sinne lopulta, vaikka ensin sattuikin väärinpäin ja piti vielä kääntää.. Ulommat puslat korjattiin nailonholkeilla, turha ostaa 50e/kpl uusia Saabilta.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pakoputki asettuikin sitten nätisti, samoin tehostimen letkut sopii, mutta johtosarjan ja tehostimen letkujen ujuttaminen läpiviennistä lokarinpuolelta konehuoneeseen on suhteellisen työläs operaatio sekin. Keulacoolerin asennuksen vuoksi joutui vanhanmallisen öljynjäähdyttimen poistamaan ja poraamaan jälleen reiät ja sujuttamaan uudenmallisen jäähdyttimen keulapalkin alapuolelle. Meinasi tuossakin työvaiheessa hermot mennä kun korkkasi ne %#¤%!""@ alumiinikierteet öljyjäähyn päästä irrottaessa, mutta viilaus pelasti kuitenkin tilanteen vielä.
DI suorasytkää varten asensin sitten jo valmiiksi hihnapyörän taakse asentoanturin ja DI:n triggeripyörän EZK-satkusta otettuun hihnapyörään. Hihnapyörää piti sorvissa hiukan koneistaa, että sopi erikokoinen triggerilevy paikoilleen..
Myöskin koneen muu johtosarja (ö-paineanturi, laturi, startin heräte, lämpömittari, virranjakajan hall) vaativat liittimien vaihtoa ja säätöä että menivät paikoilleen pottuilematta. Eli olihan tuossa kaikenlaista pientä ja puolet pääsi varmaan jo unohtumaan.
Pienenä lisädetaljina piti vielä jostain syystä jälkiasennetut kylkivilkut (-84:ssä niitä ei normaalisti vielä ole) vaihtaa orkkiksiin. Tämä vaati hiukan liittimien muuttamista ja kylkivilkkujen reikien viilauksen isommiksi.
Nyt projekti on siinä vaiheessa että kohta menen tallille ja pyörittelen startilla öljynpaineet ylös ja sitten hitsailemaan keulacoolerin kiinnikkeet ja ahtoputkien/keulan palikoiden kasaus niin alkaisi olla valmis..
Kuvia ei valitettavasti tullut otettua, mutta valmiista tuotoksesta voin sitten muutamia ottaa ja muutenkin dokumentoida tarvittavia muutoksia niille jotka jotain vastaavaa aikovat tehdä. 8v->16v konversioita on taidettu aika paljon tehdä, mutta lucaksen siirtoa ei ole taidettu vielä kovin montaa tehdä tai en ainakaan niistä ole lukenut.