loppusuoralla

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
99tbo
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 10:11
Paikkakunta: kempele

loppusuoralla

Viesti Kirjoittaja 99tbo »

vuosi sitten hankin kilvettömän ruostuneen 900t16-84 joka odotti niskalaukausta pihanperällä, hiekkapuhalsin pohjan ja pintapaikoista ruosteet rakensin vetaritunnelit uusiksi hitsasin pohjaan happopeltiä, vaihdoin kaikki ovet ja luukut, maalasin ja puhalsin pohjaan ruosteenestoaineet ja lopuksi tehtiin pohja työt ja maalattiin auto yli. auto alkas oleen kohta katsastusta vaille valmis,vain etuvalot puuttuu...terveisii tornioon :lol: noh ei kiirettä antti :D kunhan kerkeät! tuolla joku kuva loppuvaiheesta
http://groups.msn.com/minunsaabini/shoe ... =1&lc=1035
pahimmasta vaiheesta harmittaa kun ei tullut kuvattua
Viimeksi muokannut 99tbo, Su Loka 30, 2005 08:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Noo, tuota kuvat on jo otettu, mutta en oo saanu aikaseksi lähetellä niitä vielä kun sun osoite on työpaikan konella jne seli seli... Lupaan ryhdistäytyä.

Siistin näköinen peli! Pitääpä joskus tulla tarkastelemaan lähempää.
Viimeksi muokannut anttipa, Pe Syys 23, 2005 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hienolta näyttää, onnittelut!
Viimeinkin projektiraportti jonka läpilukeminen onnistui yhteen menoon :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Nätti! Melkein kuin meikäläisen tämänhetkinen projekti. :) -84 T16 4d myöskin.. Paitsi että mulla oli jo valmiiksi siinämielessä helppo että pellit on hyvässä kunnossa, tekniikka vaan oli 8-tappinen. Nyt on pian valmis T16lucas-koneen siirto pellin alle ison keulacoolerin kera, samalla kallistuksenvakaajien asennus, sivuvilkkujen vaihto orkkiksiin (oli jotkut tarvikevilkut), muuta pientä kuten pakkilukon korjaus, vaihteensiirtimen keskittimen jousen vaihto, kojelaudan etulevy, palaneet polttimot sähkölasien kytkimistä ledeiksi, säädettävä penkinlämppäri kuskinpenkille.. Vielä työlistalla sitten DI:n käyttöönotto (asentoanturi triggerilevyllä varustetulla hihnapyörällä paikoillaan valmiina jo), 3" putkisto ja TD04HL-15G#7 ahdin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Tosi hieno! :D Nyt sit seuraavaks airflow kehiin :twisted:
curry
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: loppusuoralla

Viesti Kirjoittaja V-M »

99tbo kirjoitti: hitsasin pohjaan happopeltiä
Happopeltiä? Mitä tuolla tarkoitat? 8O

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
99tbo
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 10:11
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja 99tbo »

se on sellaista kun happopelti, ei ruostu, linja-autoissa herkäst iruostuvissa paikoissa käytämme ,koostumukseen en ole perehtynyt olen vaan sillänimellä sitä tilannut aina kun on tarvittu.
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
99tbo
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 10:11
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja 99tbo »

Stene kirjoitti:Tosi hieno! :D Nyt sit seuraavaks airflow kehiin :twisted:
kun kehtais muuttaa tuon sarjan 4 oviseen sopivaksi
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

99tbo kirjoitti:se on sellaista kun happopelti, ei ruostu, linja-autoissa herkäst iruostuvissa paikoissa käytämme ,koostumukseen en ole perehtynyt olen vaan sillänimellä sitä tilannut aina kun on tarvittu.
Laitatkos mistä tuollasta saa tilattua? Tuo luultavasti on joku happo maalilla käsitelty normaali teräspelti (eikä toivottavasti happoterästä). Happoteräs nimittäin ei kauaa siellä pohjassa pysyis ellei koko kulkine ole samaa ainetta :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
99tbo
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 10:11
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja 99tbo »

tulee meille ouluun omalta koritehtaalta, voin koittaa selvittää et mistä ne ottaa sen, jos se kovin herkkää ruostumaan olis niin kait nuo linjuribiilit olis haihtunut vuosien saatossa taivaantuuliin.
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
SD-Pekko
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 22:20
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SD-Pekko »

Kyllä rst- ja hst pysyy pohjassa aivan hyvin vaikka koppa muuten onkin tavallista peltiä. Tuo väite ettei pysy on aivan tuulesta temmattu! Vai onko jollakulla jotain näyttöä asiasta....

Mustan ja kirkkaan teräksen liitos hitsaamalla ei ole mitenkään ihmeellinen asia, kaikki laivatkin ovat mustaa rautaa ja esim keittiöt rosteria. Ja hitsaamalla kiinni. Jos oikein tarkkaan tekee musta/hst liitoksen pitäisi käyttää tarkoitukseen tehtyä ns. rajalankaa joka on vielä vahvemmin seostettua kuin haponkestävä teräs. Mutta hyvin/lujasti onnistuu kyllä mustallakin langalla... Tuo kauhukuva että ruostuu nopeemmin liitoksen "vähempiarvoinen" osa pois on sikäli liioiteltua että eihän se mihkään ruostu jos se on suojattu kohta...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: loppusuoralla

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tämä auto haettiin juuri pattijoelta. :) Samaksi tunnistettiin, heti tulikin mieleen että pakko olla ollut jollakin harrastajalla kun oli asiallisesti tehty remppaa. Toinen takakaari hieman kukkii ja etulaakeri huutaa mutta kone käy hienosti ja on muuten siistin oloinen auto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin