Sivu 1/1

loppusuoralla

Lähetetty: Pe Syys 23, 2005 21:37
Kirjoittaja 99tbo
vuosi sitten hankin kilvettömän ruostuneen 900t16-84 joka odotti niskalaukausta pihanperällä, hiekkapuhalsin pohjan ja pintapaikoista ruosteet rakensin vetaritunnelit uusiksi hitsasin pohjaan happopeltiä, vaihdoin kaikki ovet ja luukut, maalasin ja puhalsin pohjaan ruosteenestoaineet ja lopuksi tehtiin pohja työt ja maalattiin auto yli. auto alkas oleen kohta katsastusta vaille valmis,vain etuvalot puuttuu...terveisii tornioon :lol: noh ei kiirettä antti :D kunhan kerkeät! tuolla joku kuva loppuvaiheesta
http://groups.msn.com/minunsaabini/shoe ... =1&lc=1035
pahimmasta vaiheesta harmittaa kun ei tullut kuvattua

Lähetetty: Pe Syys 23, 2005 22:01
Kirjoittaja anttipa
Noo, tuota kuvat on jo otettu, mutta en oo saanu aikaseksi lähetellä niitä vielä kun sun osoite on työpaikan konella jne seli seli... Lupaan ryhdistäytyä.

Siistin näköinen peli! Pitääpä joskus tulla tarkastelemaan lähempää.

Lähetetty: Pe Syys 23, 2005 22:43
Kirjoittaja ng900aero
Hienolta näyttää, onnittelut!
Viimeinkin projektiraportti jonka läpilukeminen onnistui yhteen menoon :D

Lähetetty: Pe Syys 23, 2005 23:15
Kirjoittaja jcarlson
Nätti! Melkein kuin meikäläisen tämänhetkinen projekti. :) -84 T16 4d myöskin.. Paitsi että mulla oli jo valmiiksi siinämielessä helppo että pellit on hyvässä kunnossa, tekniikka vaan oli 8-tappinen. Nyt on pian valmis T16lucas-koneen siirto pellin alle ison keulacoolerin kera, samalla kallistuksenvakaajien asennus, sivuvilkkujen vaihto orkkiksiin (oli jotkut tarvikevilkut), muuta pientä kuten pakkilukon korjaus, vaihteensiirtimen keskittimen jousen vaihto, kojelaudan etulevy, palaneet polttimot sähkölasien kytkimistä ledeiksi, säädettävä penkinlämppäri kuskinpenkille.. Vielä työlistalla sitten DI:n käyttöönotto (asentoanturi triggerilevyllä varustetulla hihnapyörällä paikoillaan valmiina jo), 3" putkisto ja TD04HL-15G#7 ahdin.

Lähetetty: La Syys 24, 2005 08:31
Kirjoittaja Stene
Tosi hieno! :D Nyt sit seuraavaks airflow kehiin :twisted:

Re: loppusuoralla

Lähetetty: La Syys 24, 2005 08:39
Kirjoittaja V-M
99tbo kirjoitti: hitsasin pohjaan happopeltiä
Happopeltiä? Mitä tuolla tarkoitat? 8O

V-M

Lähetetty: La Syys 24, 2005 09:02
Kirjoittaja 99tbo
se on sellaista kun happopelti, ei ruostu, linja-autoissa herkäst iruostuvissa paikoissa käytämme ,koostumukseen en ole perehtynyt olen vaan sillänimellä sitä tilannut aina kun on tarvittu.

Lähetetty: La Syys 24, 2005 09:40
Kirjoittaja 99tbo
Stene kirjoitti:Tosi hieno! :D Nyt sit seuraavaks airflow kehiin :twisted:
kun kehtais muuttaa tuon sarjan 4 oviseen sopivaksi

Lähetetty: La Syys 24, 2005 11:01
Kirjoittaja V-M
99tbo kirjoitti:se on sellaista kun happopelti, ei ruostu, linja-autoissa herkäst iruostuvissa paikoissa käytämme ,koostumukseen en ole perehtynyt olen vaan sillänimellä sitä tilannut aina kun on tarvittu.
Laitatkos mistä tuollasta saa tilattua? Tuo luultavasti on joku happo maalilla käsitelty normaali teräspelti (eikä toivottavasti happoterästä). Happoteräs nimittäin ei kauaa siellä pohjassa pysyis ellei koko kulkine ole samaa ainetta :wink:

V-M

Lähetetty: La Syys 24, 2005 21:32
Kirjoittaja 99tbo
tulee meille ouluun omalta koritehtaalta, voin koittaa selvittää et mistä ne ottaa sen, jos se kovin herkkää ruostumaan olis niin kait nuo linjuribiilit olis haihtunut vuosien saatossa taivaantuuliin.

Lähetetty: La Loka 22, 2005 21:44
Kirjoittaja SD-Pekko
Kyllä rst- ja hst pysyy pohjassa aivan hyvin vaikka koppa muuten onkin tavallista peltiä. Tuo väite ettei pysy on aivan tuulesta temmattu! Vai onko jollakulla jotain näyttöä asiasta....

Mustan ja kirkkaan teräksen liitos hitsaamalla ei ole mitenkään ihmeellinen asia, kaikki laivatkin ovat mustaa rautaa ja esim keittiöt rosteria. Ja hitsaamalla kiinni. Jos oikein tarkkaan tekee musta/hst liitoksen pitäisi käyttää tarkoitukseen tehtyä ns. rajalankaa joka on vielä vahvemmin seostettua kuin haponkestävä teräs. Mutta hyvin/lujasti onnistuu kyllä mustallakin langalla... Tuo kauhukuva että ruostuu nopeemmin liitoksen "vähempiarvoinen" osa pois on sikäli liioiteltua että eihän se mihkään ruostu jos se on suojattu kohta...

Re: loppusuoralla

Lähetetty: La Huhti 26, 2008 23:29
Kirjoittaja jcarlson
Tämä auto haettiin juuri pattijoelta. :) Samaksi tunnistettiin, heti tulikin mieleen että pakko olla ollut jollakin harrastajalla kun oli asiallisesti tehty remppaa. Toinen takakaari hieman kukkii ja etulaakeri huutaa mutta kone käy hienosti ja on muuten siistin oloinen auto.