Sivu 1/7
					
				Eskin Aero-projekti
				Lähetetty: To Marras 10, 2005 19:41
				Kirjoittaja Eski
				Laitetaanpa nyt tänne projekti-osioon tämä minunkin harraste-aero.
Projektin kotisivut löytyvät osoitteesta
http://users.jyu.fi/~esjuny/
(Kotisivun osoite on muuttunut, joten siksi vanhat kuvalinkit foorumilla eivät enää toimi.)
Eski
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: To Marras 10, 2005 22:06
				Kirjoittaja Stene
				Mielenkiintoista luettavaa  
 
Tosi hieno aero sulla!  

 
			 
			
					
				
				Lähetetty: Pe Marras 11, 2005 09:48
				Kirjoittaja Eski
				Jep, suuret kiitokset vielä Mimmille hälyasennuksesta. Pitääkin vielä lisätä kuva tuulilasitarrasta  
 
Innostuin päivittämään sivuja vähän lisää ja paloittelin sen pitkän etusivun kolmeen osaan ja pääsivulta löytyy muutama uusi linkki..
Eski
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: Pe Marras 11, 2005 17:14
				Kirjoittaja Jokke A
				Paljonkohan tuollaiselle Cobran hälylle tulee hintaa? Syynä on ihan varkaiden terveydentilan säilyttäminen, jos joku sattuisi varastamaan/tuhoamaan kuukausia rakennetun auton, saattaisi minussa päästä piru irti.
			 
			
					
				
				Lähetetty: Pe Marras 11, 2005 18:12
				Kirjoittaja juhokare
				Itse asennutin Kajaanissa oman Cobran hälyttimen, ja eipä ole ollut moittimista sen toiminnassa.  

  Mutta kuinka vanha siinä alkaa olemaan tuo muotoilu?  

  Alkaa tuntumaan olemaan aikalailla ajasta jäljessä.
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: Pe Marras 11, 2005 18:46
				Kirjoittaja juhokare
				Onko vuotanut yhtään kuvaa siitä?  

 
			 
			
					
				Re: Eskin Aero-projekti
				Lähetetty: La Marras 12, 2005 22:39
				Kirjoittaja gls
				
hieno Aero! 

  selailin noita sivuja ja ihastuin..
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: La Marras 12, 2005 23:01
				Kirjoittaja potkuhousu
				Ja mä pureskelen kynsiä kun iski 900 aero kuume 

 
			 
			
					
				
				Lähetetty: Ke Marras 23, 2005 10:27
				Kirjoittaja Eski
				Nyt näyttää siltä, että Aeron kansipahvi on vaihdettava, koska öljyt ja nesteet ovat alkaneet sekoittua keskenään... Nyt on jo varattu remonttiin uudet tiivisteet (kansi, pako- ja imusarja, turbo ja venttilinkoppa). Uuden jakoketjun voisi varmaan pujottaa paikalleen samalla, mutta täydellinen jakopääremontti taitaa edellyttää koko koneen nostamista..? No kunhan nyt näkee missä kunnossa palikat on ja mihin budjetti riittää...
Eski
			 
			
					
				
				Lähetetty: Ke Marras 23, 2005 15:28
				Kirjoittaja ng900aero
				Eski kirjoitti:Nyt näyttää siltä, että Aeron kansipahvi on vaihdettava, koska öljyt ja nesteet ovat alkaneet sekoittua keskenään... Nyt on jo varattu remonttiin uudet tiivisteet (kansi, pako- ja imusarja, turbo ja venttilinkoppa). Uuden jakoketjun voisi varmaan pujottaa paikalleen samalla, mutta täydellinen jakopääremontti taitaa edellyttää koko koneen nostamista..? No kunhan nyt näkee missä kunnossa palikat on ja mihin budjetti riittää...
Eski
Jos kerran sekoittuvat keskenään niin olisiko mahdollista löytää jokin "kompromissiseos" joka omaisi riittävät voiteluaineelta ja jäähdytysnesteeltä vaadittavat ominaisuudet?  
 
No joo, kannen poistaessasi pääset näkemään ketjunohjurien kunnon, jos ei ole syviä uria havaittavissa niin ehkäpä ketjunvaihto on riittävä toimenpide. 
Kampiakselin rattaalla ei tuntuisi olevan kovaa kulumistaipumusta, samoin nokka-akselien rattaat näyttävät olevan lähes poikkeuksetta virheettömässä kunnossa.
Täydellinen jakopään remontointi moottori poistettuna johtaa harmillisesti koneremonttiin muiltakin osin, eli suosittelisin pitämään korjaustoimenpiteet mahdollisimman suppeina, mikäli mikään ei viittaa laajemman remontoinnin tarpeellisuuteen 
Edit: erittäin hieno Aero sinulla ja laadukkaasti toteutetut sivut, takuulla suurempienkin ponnisteluiden arvoinen kulkine 

 
			 
			
					
				
				Lähetetty: To Marras 24, 2005 08:42
				Kirjoittaja Eski
				ng900aero kirjoitti:
Edit: erittäin hieno Aero sinulla ja laadukkaasti toteutetut sivut, takuulla suurempienkin ponnisteluiden arvoinen kulkine 

 
Kiitosta vain  

 Eipä tuota nyt vielä kansipahvin takia kannata paaliin työntää  
 
Eski
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: Ti Maalis 07, 2006 08:57
				Kirjoittaja Eski
				Aero-projektissakin tapahtuu jälleen... Nyt on saatu alulle oviremontti ja kuskin ovi on irroitettu. Uusi "halsteri" korjaussarja on jo hankittu penkkiin. Kuskinoven alasarana on kulunut väljäksi, joten jostain pitäisi löytää ehjä sarana...
EDIT: kuvia löytyy osoitteesta 
http://users.jyu.fi/~esjuny/900Aero_oviremontti.htm
Eski
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: Ma Maalis 13, 2006 13:12
				Kirjoittaja Eski
				Kiitosta vain kehuista 
 
Homma on edennyt, kuskinovessa riittää korjaamista...
Kojetauluun asennettiin punaiset kaiutinritilät. A-pilaritolppien muovien vaihtaminen ei taida onnistua ilman kojetaulun irroitusta..? 
Paremmat ovisaranatkin löytyivät ja vieläpä ihan oikean väriset (kiitokset vielä MarkoJ:lle). 
Kuvia: 
http://users.jyu.fi/~esjuny/900Aero_oviremontti.htm
Eski
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: Ma Maalis 13, 2006 13:22
				Kirjoittaja tetammi
				
Kuten kuvasta näkyy, kojetauluun asennettiin punaiset kaiutinritilät. A-pilaritolppien muovien vaihtaminen ei taida onnistua ilman kojetaulun irroitusta..? 
Itse tuossa virittelin mittaritelineen tuohon a-tolppaan kun kojetaulu oli irti.
Kasaamisvaihessa tietenkin huomasin että johdoille piti tehä tilaa. Toi kyllä tulee pois ilman kojetaulun irroitusta, mutta sen verta tiukka oli että hajoomisen vaara oli. Takasin laittoon pienen sovittelu yrityksen jälkeen irroittelin kojetaulun uusiks.
Muistaakseni sitä ei tarvinnu ees paljoa saada taaksepäin joten tuosta vois selvitä ilman "naamataulun" irrotusta.
Hieno on aero ja paremmaksi näyttää tulevan.
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: Pe Maalis 24, 2006 08:26
				Kirjoittaja Eski
				Aeron oviremontti alkaa olla loppusuoralla. Apukuskin ovi olikin huomattavasti paremmassa kunnossa ja pintapelteihin ei tarvinnut tehdä mitään korjauksia, joten säästyttiin myös maalaukselta. Molemmat ovet laitettiin paikalleen "uusilla" saranoilla. 
Edellisen talven maalaushommissa tuli pientä sävyeroa, kun ostin maalin Saabin värikoodin mukaan, mutta auto olikin ylimaalattu joskus hieman eri sävyllä... Nyt sattui sävy paremmin kohdalleen, joten myös kuskinpuolen etulokari ja takaluukku maalattiin uudestaan. 
Eski