Taas yksi 900 Aero -projekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Rean
"Saabisti"
Viestit: 85
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 19:56
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Taas yksi 900 Aero -projekti

Viesti Kirjoittaja Rean »

Taas yksi Aeroprojekti.

Kun nimimerkki Tri-Lo pisti myyntipalstalle ilmoituksen 900 Aerosta, mietin että onpa hienoa omistaa tuollainen. Hetken mietittyäni keksin että hienompaa kun omistaa 900 Aero on omistaa kaksi Aeroa. Neuvottelujen jälkeen Vaasasta hakemaan toinen Aero.

Tässä projektipäiväkirjassa aiheena on 1987 vuosimallin 900 Aero. Ensimmäinen 1988 vuosimallin Aeroni on ulkoa täysin alkuperäisen näköinen, mutta numerot ovat sellaiset jotka saavat minut hymyilemään ja työkavereiden bemarit kateellisiksi. Tässä projektissa puolestaan on tarkoitus pitää tekniikka alkuperäisenä, harkinnassa on uudempien jarrujen rakentaminen. Ajatuksena molempiin Aeroihin sopivat vanteet kuulostaa hyvältä. Pitää vaan selvittää onko i16:sta ja T16:sta jarrut samanlaiset. Tuohon ulkoiseen olemukseen jotain pientä piristystä tulossa. Pari ruostepaikkaa pitää korjata.

Ihan ensiksi ajellaan nyt hetki ja ihmetellään onko tuon rikkinäisen magneettiventtiilin lisäksi jotain muuta mikä vaatii heti huomiota. Tänään hakureissulla tuli ajettua n. 300 kilometriä ilman ongelmia, joten tästä on hyvä jatkaa.
Saab 9-3 2.0T XWD Vector 2009 - käyttöauto
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

samat jarrut on.
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Laita projektin edetessä kuvia liikenteeseen.
#9000 Aero
Rean
"Saabisti"
Viestit: 85
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 19:56
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rean »

saabracing kirjoitti:samat jarrut on.
Ok, hyvä tietää. Nyt nuo jarrut toimivat hyvin, niin katsellaan tuota sitten keväämmällä.
Hietalahti kirjoitti:Laita projektin edetessä kuvia liikenteeseen.
Laitetaan, kun jotain edistystä tapahtuu.

Vaihdoin tänään kitkarenkaiden tilalle nastat ja takaa molempien tunkinkorvakkeiden luota löytyi hitsaamista. Edessä näytti hyvältä, vetarintunneleita on paikattu. Venttiiliennostimet pitävät meteliä varsinkin kylmänä, tiedä sitten pitäisikö koittaa toisella öljyllä. Tasakaasulla nykii välillä, pitää katsoa sytytyspuolta jos sieltä löytyy jotain.

Ilmeisesti muita häiritsee tuo sisusta. Veljenikin sanoi tänään monta kertaa että se pitäisi vaihtaa.

Ehkä tällä hetkellä suurin ongelma on soittimen ja kaiuttimien puute. Kaiuttimet on tiedossa, mutta soitinta täytyy miettiä vielä. Hevillä kun saisi vähän peitettyä tuota venttiilien naputusta.

Hintaansa nähden hauskaa on riittänyt.
Saab 9-3 2.0T XWD Vector 2009 - käyttöauto
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Hauskaa luettavaa.. :)

Tuli tässä mieleen sekin, että sun kannattaisi varmasti hommata se lämpösuoja siihen mikä puuttui sieltä jakajan alta. Jos se ei ole siitä vahingoittunut jo niin se tekee sitä varmasti pidemmän päälle.. :roll:

Onnea projektin kanssa ja seuraan sitä varmuudella! :wink:
Rean
"Saabisti"
Viestit: 85
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 19:56
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rean »

Vaihteeksi vapaapäiviä, niin jotain pientä edistystä odotettavissa.

Tänään askartelin varaosa-autosta kaiuttimet irti ja joitain pieniä sisustan osia. Aeroon en ehtinyt katsella muuta kun miten johdot kulkee kaiuttimille. Kuitenkin sen verran sain aikaiseksi, että nyt kun laittaa turvavyön kiinni niin oikeasta kohti sammuu valoja kojelaudasta. :lol:

Tuota nykimistä tutkiessa vaihdoin varaosa-autosta bougicordit ja samalla katselin virranjakajaa. Pyörijä ja kansi ovat vaihtokunnossa, noita pitää katsella huomenna. Huomasin myös että tuo virranjakajan kylkeen tuleva liitin on irti virranjakajan rungosta. Varmaan tuollakin on tuon nykimisen kanssa jotain tekemistä. Lyhyen lenkin kävin ajamassa, eikä ainakaan huonompaan suuntaan mennyt tulpanjohtojen vaihtamisen jälkeen, joten voin pitää tuota korjausta onnistuneena.

Jatkuu taas.
Saab 9-3 2.0T XWD Vector 2009 - käyttöauto
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Juu silikonijohtoja ei kannata kyllä pitää Saabeissa, siinähän oli tosin sellaiset.. :x :idea:
Rean
"Saabisti"
Viestit: 85
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 19:56
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rean »

Tänään sain etukaiuttimet paikalleen. Taakse ei olekaan ihan niin helppo laittaa kun eteen, täytyy vähän miettiä asennusta.

Tänään ilmestyi myös sellainen vika että kierroslukumittari ei heti toiminut. Pari kertaa teki tuon ja kai tuollakin on jotain tekemistä sen nykimisen kanssa.

Äärimmäisen hauska peli ajaa näin talvellakin.
Saab 9-3 2.0T XWD Vector 2009 - käyttöauto
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
Vastaa Viestiin