9-5:n audiopäivitys
9-5:n audiopäivitys
Eli, nyt on kyllästytty tuohon vakio AS2:n sointiin. Tilalle tulee etupäähän puoliaktiivisena Powersetin 6.3 3-tie sarja. 6.5" midbassoina on DLS MS6:t , keskiääninä Audax:n 3":t ja diskantteina Seas:n 1". Vahvariksi noille on hommattu uusi SPL Dynamicsin 6-kanavainen S-4006 vahvari(4*50W+2*100W). Tuolla vahvarilla saan myös hoidettua jo hattuhyllyllä paikallaan olevan DLS:n B6 erkkasarjan.
eli tuollainen sarja
lisäksi tulee/on myös takaluukkuun 2*10 subarit. Tällä hetkellä on 2* MTX 4000:t, mutta vaihtuu luultavasti DLS,Hertz tai Peerless merkkisiin. Vahnarina noille on tällä hetkellä Next q22 mistä pitäisi noille irrota 2ohmiin n. 700w. vahvari vaihtuu myös luultavasti Spl Dynämicsin S-4002:seen(2 x 200W / 1 x 600W (4 Ohm).
tällä hetkellä takalaatikko tämän näköinen
tuo pieni vahvari saa luvan häipyä ja konkka/t vaihtaa myös paikkaa. Aivan en ole vielä päättänyt mihin nuo vahvari ja subarit sijoitan.
1. vahvarit hattuhyllyn alle ja subarit normaaleihin koteloihin
2. subarit molemmille sivuille lasikuitu koteloihin ja takaluukun pohjaa hieman nostetaan perältä, joten saisi vahvarit pleksin alle näkyviin
Diskantit ovat tulossa tämän näköisiin "kuppeihin" a-pilareihin
6.5" ja 3" elementit sopivat onneksi suoraan orkkispaikkoihin ja orkkisrilöideen alle "piiloon" joten niitä ei tarvitsi enempää suunnitella
Samalla kun ovi pahvit irrotellaan on tarkoitus hieman parantaa äänieristys resonointien vähentämiseksi. tuossa on toinen taka ovi.
tarkoitus on tähän lisäillä kuvia projektin edetessä
eli tuollainen sarja
lisäksi tulee/on myös takaluukkuun 2*10 subarit. Tällä hetkellä on 2* MTX 4000:t, mutta vaihtuu luultavasti DLS,Hertz tai Peerless merkkisiin. Vahnarina noille on tällä hetkellä Next q22 mistä pitäisi noille irrota 2ohmiin n. 700w. vahvari vaihtuu myös luultavasti Spl Dynämicsin S-4002:seen(2 x 200W / 1 x 600W (4 Ohm).
tällä hetkellä takalaatikko tämän näköinen
tuo pieni vahvari saa luvan häipyä ja konkka/t vaihtaa myös paikkaa. Aivan en ole vielä päättänyt mihin nuo vahvari ja subarit sijoitan.
1. vahvarit hattuhyllyn alle ja subarit normaaleihin koteloihin
2. subarit molemmille sivuille lasikuitu koteloihin ja takaluukun pohjaa hieman nostetaan perältä, joten saisi vahvarit pleksin alle näkyviin
Diskantit ovat tulossa tämän näköisiin "kuppeihin" a-pilareihin
6.5" ja 3" elementit sopivat onneksi suoraan orkkispaikkoihin ja orkkisrilöideen alle "piiloon" joten niitä ei tarvitsi enempää suunnitella
Samalla kun ovi pahvit irrotellaan on tarkoitus hieman parantaa äänieristys resonointien vähentämiseksi. tuossa on toinen taka ovi.
tarkoitus on tähän lisäillä kuvia projektin edetessä
Saab 9-3 TTID Vector 2008
En viitsinyt privaviestiä laittaa, kun kevät on audiopäivitysten kulta-aikaa, ja upitus sopisi vuodenaikaan pikkuhiljaa
Sinä kun olet kurkannut ainakin vänkärinpuolen kick-paneelin taakse johtohommia tehdessäsi, niin mitä mieltä olet seuraavasta?
Onko mahdollista värkätä yli 5 litraisia suljettuja koteloita kick-paneeleihin, ilman, että jalkatilaa pitää kaventaa julmetusti?
AS2-vahvari siirtyy arkistoon sieltä paneelin takaa, mutta löytyykö rungosta reikiä, että elementit pääsee hengittämään vaikka helmakoteloihin? Autohan on 9-5 vm. -98.
En noita Seas P17 REX - midejä voi oviinkaan laittaa, jostain edestä on lohkaistava 5-8 litrainen tila suljetuille koteloille.
Taas on pitänyt hamstrata wanhaa tavaraa haaveissa kummittelevaa poppikonesysteemiä varten, nyt ois tarpeeksi palikkaa, mutta asennuksessa ja motivaation metsästyksessä sitten hommaa riittääkin
Kerroppa projektin etenemisestä, niin "joudun" laittamaan vastinetta joskus
Sinä kun olet kurkannut ainakin vänkärinpuolen kick-paneelin taakse johtohommia tehdessäsi, niin mitä mieltä olet seuraavasta?
Onko mahdollista värkätä yli 5 litraisia suljettuja koteloita kick-paneeleihin, ilman, että jalkatilaa pitää kaventaa julmetusti?
AS2-vahvari siirtyy arkistoon sieltä paneelin takaa, mutta löytyykö rungosta reikiä, että elementit pääsee hengittämään vaikka helmakoteloihin? Autohan on 9-5 vm. -98.
En noita Seas P17 REX - midejä voi oviinkaan laittaa, jostain edestä on lohkaistava 5-8 litrainen tila suljetuille koteloille.
Taas on pitänyt hamstrata wanhaa tavaraa haaveissa kummittelevaa poppikonesysteemiä varten, nyt ois tarpeeksi palikkaa, mutta asennuksessa ja motivaation metsästyksessä sitten hommaa riittääkin
Kerroppa projektin etenemisestä, niin "joudun" laittamaan vastinetta joskus
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Apukuskin puollelle voisi juuri juuri saada haskalokeron/kickpaneeliin tehtyä tuon kotelon, mutta kuskinpuolella on kyllä ahdasta, siellä on isorivisto liittimiä ja poljin systeemit
Tällä hetkellä on nuo MS6:t toiminnassa sekä hattuhyllyllä tuo B6 erkkasarja. Vakio AS2 systeemistä ei ole enää jäljellä kuin kojelaudan kaijuttimet ja toivottavasti ei enää nekään kauaa, kunhan hieman vaan ilmat lämpeää
Mutta voin jo nyt sanoa, että on sointi ihan eriplaneetalta, basooakin tulee jo siten ettei subareita välttämättä tarvitsisi Mutta kyllä silti nuo 10" olisi tarkoitus kuitukoteloihin molemmin puolta konttia laittaa
Tällä hetkellä on nuo MS6:t toiminnassa sekä hattuhyllyllä tuo B6 erkkasarja. Vakio AS2 systeemistä ei ole enää jäljellä kuin kojelaudan kaijuttimet ja toivottavasti ei enää nekään kauaa, kunhan hieman vaan ilmat lämpeää
Mutta voin jo nyt sanoa, että on sointi ihan eriplaneetalta, basooakin tulee jo siten ettei subareita välttämättä tarvitsisi Mutta kyllä silti nuo 10" olisi tarkoitus kuitukoteloihin molemmin puolta konttia laittaa
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tuossa kuvia omasta vastaavasta projektista. Ei vielä ihan valmis, mutta kaikki on jo paikallaan eli tuli tehtyä AS 4:nen
http://www.kotikone.fi/pasi.karell/rokk ... oneet.html
http://www.kotikone.fi/pasi.karell/rokk ... oneet.html
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
- Paikkakunta: Wilppula
- Viesti:
Iha hyviä kuvia tuolla! Mistäs muuten hommasit putken..?KARELPA kirjoitti:Tuossa kuvia omasta vastaavasta projektista. Ei vielä ihan valmis, mutta kaikki on jo paikallaan eli tuli tehtyä AS 4:nen
http://www.kotikone.fi/pasi.karell/rokk ... oneet.html
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
- Paikkakunta: Wilppula
- Viesti:
Ei nyt homma etene oikein, muuten kuin mielikuvien kautta
Pakko kait se on midit laittaa free-airina oviin (yök!), kun suljetuille lootille ei kertakaikkiaan ole tilaa missään.
Menee sitten elementitkin uusiksi, ei sulla Frostgrey satu olemaan lisää projektikuvia DLS:n MS6:n asennuksesta? Taidan hommata itsekin kyseiset kajarit.
Paljon ois rompetta tulossa kyytiin, jos meinaan noilla olemassa olevilla wanhoilla ja yksinkertaisilla vehkeillä tulla toimeen
Vasemmalla näkyvä Alpine 3539 + toinen samanlainen (sub ja midit).
Oikealla näkyvä Alpine 3552 (kojelautakajarit).
Tuo Alpine 3339 taajuuskorjain ja Phoenix Gold AX-406A (ei kuvassa) aktiivijakari.
Ja konkka, piuhat yms. sälät.
Ääh, tuli jo hiki, kun näin julkisesti hahmottelin reteoita
Subbarin sijoitus on sentään konkreettisesti selvitetty, josko se tuosta joskus sitten etenee...
35 litran suljetun kopan tuohon tekee helposti, pohja lasikuitua ja reunat tukevaa levyä.
Pakko kait se on midit laittaa free-airina oviin (yök!), kun suljetuille lootille ei kertakaikkiaan ole tilaa missään.
Menee sitten elementitkin uusiksi, ei sulla Frostgrey satu olemaan lisää projektikuvia DLS:n MS6:n asennuksesta? Taidan hommata itsekin kyseiset kajarit.
Paljon ois rompetta tulossa kyytiin, jos meinaan noilla olemassa olevilla wanhoilla ja yksinkertaisilla vehkeillä tulla toimeen
Vasemmalla näkyvä Alpine 3539 + toinen samanlainen (sub ja midit).
Oikealla näkyvä Alpine 3552 (kojelautakajarit).
Tuo Alpine 3339 taajuuskorjain ja Phoenix Gold AX-406A (ei kuvassa) aktiivijakari.
Ja konkka, piuhat yms. sälät.
Ääh, tuli jo hiki, kun näin julkisesti hahmottelin reteoita
Subbarin sijoitus on sentään konkreettisesti selvitetty, josko se tuosta joskus sitten etenee...
35 litran suljetun kopan tuohon tekee helposti, pohja lasikuitua ja reunat tukevaa levyä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Ei tullut oikein otettua mitään kuvia noista MS6 asennettuna. Hommana on aika simppeli, sopii suoraan alkuperäisiin muovikehikoihin, kun hieman näyttää sahaa kehikolle
Sointi on hyvä vaikka ei mitään koteloa tuonne saakaan.
Itsellä on hieman tuo projekti jämähtynyt, eli autossa ei ole vielä muuta kinni kuin B6 erkkasarja hattuhyllyllä ja nuo MS6:t ovissa. Aika hyvin tuntuu nyt jo soivan, mutta toivottavasti yläpään sointi paranee, kun saa nuo loput 3-tie sarjan romut paikoilleen, piuhat olen jo kojetaulun alle valmiiksi vetänyt.
Tuo subarin saa kyllä aika näppärästi tuonne varapyöräkoteloon tilaa säästämällä. Itsellä on tarkoitus tehdä kuskin puolen takanurkkaan kuidusta kotelo mihin pistän jonkun laadukkaan/t 2*8 tai 10" elementin.
Vahvistimet laitan tuonne hattuhyllyn alapuolelle tai tuo 6-kanavainen SPL siellä jo onkin.
Sointi on hyvä vaikka ei mitään koteloa tuonne saakaan.
Itsellä on hieman tuo projekti jämähtynyt, eli autossa ei ole vielä muuta kinni kuin B6 erkkasarja hattuhyllyllä ja nuo MS6:t ovissa. Aika hyvin tuntuu nyt jo soivan, mutta toivottavasti yläpään sointi paranee, kun saa nuo loput 3-tie sarjan romut paikoilleen, piuhat olen jo kojetaulun alle valmiiksi vetänyt.
Tuo subarin saa kyllä aika näppärästi tuonne varapyöräkoteloon tilaa säästämällä. Itsellä on tarkoitus tehdä kuskin puolen takanurkkaan kuidusta kotelo mihin pistän jonkun laadukkaan/t 2*8 tai 10" elementin.
Vahvistimet laitan tuonne hattuhyllyn alapuolelle tai tuo 6-kanavainen SPL siellä jo onkin.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Mites nuo etuovien kaiutinritilät, saako niitä irti ilman ovipahvin irroitusta?
Kokeilin kuskinpuolelta väännellä ritilää irti kohtuullisella voimalla, mutta eipä lähtenyt
EPC näyttää, että ritilässä on joku "lukitusalusta" ovipahvin takana.
Kokeilin kuskinpuolelta väännellä ritilää irti kohtuullisella voimalla, mutta eipä lähtenyt
EPC näyttää, että ritilässä on joku "lukitusalusta" ovipahvin takana.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Kitoos tiedostaFrostgrey kirjoitti:Kyllä ne saa pois ilman ovipahvin poistoa, mutta ei takaisin(kokemusta on takaovista ). Mutta ovipahvin irrottamiseen menee n. 5min
Kojelaudan ritiläthän on kiinni sellaisilla kynsillä, että ne_periaatteessa_irtoo ritilää kampeamalla. Just joo, kyllä se hammastettu rauta nappasi yhden kynnen naps-poikki vänkärinpuolen ritilästä, vaikka kuinka koitin olla varovainen.
Auringonpaahde haurastuttanut muovin tieten
Mutta ihmettelen, että miksi olet audiopäivitykset aloittanut jostain muualta, kuin kojelaudalta?
Eihän ne alkuperäiset 3" pahvikartiokaiuttimet toista korkeita ääniä ollenkaan
Itse laitoin MTX:n 3,5" 2-tie koksut alkuperäisten tilalle, ihan alkuperäisillä piuhoilla jopa
Äänenlaatu parani alkuperäiseen verrattuna niin paljon, että jaksaa vieläkin soitella muuten originaalilla systeemillä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen