Hain kesällä lehti-ilmoituksella uutta projektia ja sainkin useita kiinnostavia tarjouksia. Yksi jäi vain jostain syystä enemmän mieleen...
Puhelimessa se ei kuulostanut miltää huipulta, mutta onneksi eräs tuttavani (Opel Kadet Coupea rakentava) miehulainen sanoi että mennä ny kattomaan, tiä mikä helmi sielä oli...
Paikalle mentiin ja auto paljastui huom paremmaksi kuin minkä kuvaukse puhelimessa olin saanut. Olihan siinä hitsaamista, mutta muuten esim. sisältä erittäin hyvä. Saapi oli ollut uudesta asti samassa perheessä, sillä on ajettu 135tkm ja sitä on viimeiset viisi-kuusi vuotta säilytetty lämpymässä tallissa. (Uusi auto koko tämän ajan pihalla!)Ajosta se oli sinne jätetty, joten kotoa akkua ja bensaa hakemaan ja kokeilemaan josko starttaisi. Hetihän se starttasi ja peli oli selvä. Pikkasen pöyhittiin rahakirstua ja löytiin ukolle rahat kouraan. Itsellä tässä vaiheessa suupielet olivat jo korvissa

Kytkin vain oli jumissa sekä jarrut myös laahasivat. Tilanne todettiin kuitenkin turvalliseksi ja auto hinattiin isännän Transportterilla kämpille.
Lisää bensaa tankkiin, ykköselllä käyntiin ja operaatio kytkimen irroitus alkoi. Velipojan kanssa siinä ajeltiin 20 minuuttia rinkiä pihalla samalla kaasua ja kytkintä pumpaten. Aloin jo luovuttaa, kunnes tuntui rymähdys ja homma oli selvä, kytkin alkoi pelata jälleen

Uusi projekti oli saatu alulle...Sen verran alussa mentiin suupielet vaahdossa etten hoksannut ottaa kuvia ennen kuin lokarit oli jo heivattu mäelle, tämä harmittaakin aikalailla.

Tällä hetkellä auto on purettu atomeiksi, eli korissa on kiinni akselit, moottori sekä koelauta yms jotain pientä.
Ruostekohdat on hiottu pellille ja sisälokareista on massat kaavittu pois. Tällä hetkellä auto on jo saatu tuttavan pajalle missä ruostekohdat hitsataan sekä tehdään pohjat ja maalataan alkuperäiseen väriin..