Saab 96L 1,5 V4 1975
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
Saab 96L 1,5 V4 1975
Eli laitetaanpa tänneki nyjotain näkyville
Hain kesällä lehti-ilmoituksella uutta projektia ja sainkin useita kiinnostavia tarjouksia. Yksi jäi vain jostain syystä enemmän mieleen...
Puhelimessa se ei kuulostanut miltää huipulta, mutta onneksi eräs tuttavani (Opel Kadet Coupea rakentava) miehulainen sanoi että mennä ny kattomaan, tiä mikä helmi sielä oli...
Paikalle mentiin ja auto paljastui huom paremmaksi kuin minkä kuvaukse puhelimessa olin saanut. Olihan siinä hitsaamista, mutta muuten esim. sisältä erittäin hyvä. Saapi oli ollut uudesta asti samassa perheessä, sillä on ajettu 135tkm ja sitä on viimeiset viisi-kuusi vuotta säilytetty lämpymässä tallissa. (Uusi auto koko tämän ajan pihalla!)Ajosta se oli sinne jätetty, joten kotoa akkua ja bensaa hakemaan ja kokeilemaan josko starttaisi. Hetihän se starttasi ja peli oli selvä. Pikkasen pöyhittiin rahakirstua ja löytiin ukolle rahat kouraan. Itsellä tässä vaiheessa suupielet olivat jo korvissa
Kytkin vain oli jumissa sekä jarrut myös laahasivat. Tilanne todettiin kuitenkin turvalliseksi ja auto hinattiin isännän Transportterilla kämpille.
Lisää bensaa tankkiin, ykköselllä käyntiin ja operaatio kytkimen irroitus alkoi. Velipojan kanssa siinä ajeltiin 20 minuuttia rinkiä pihalla samalla kaasua ja kytkintä pumpaten. Aloin jo luovuttaa, kunnes tuntui rymähdys ja homma oli selvä, kytkin alkoi pelata jälleen
Uusi projekti oli saatu alulle...Sen verran alussa mentiin suupielet vaahdossa etten hoksannut ottaa kuvia ennen kuin lokarit oli jo heivattu mäelle, tämä harmittaakin aikalailla.
Tällä hetkellä auto on purettu atomeiksi, eli korissa on kiinni akselit, moottori sekä koelauta yms jotain pientä.
Ruostekohdat on hiottu pellille ja sisälokareista on massat kaavittu pois. Tällä hetkellä auto on jo saatu tuttavan pajalle missä ruostekohdat hitsataan sekä tehdään pohjat ja maalataan alkuperäiseen väriin..
Hain kesällä lehti-ilmoituksella uutta projektia ja sainkin useita kiinnostavia tarjouksia. Yksi jäi vain jostain syystä enemmän mieleen...
Puhelimessa se ei kuulostanut miltää huipulta, mutta onneksi eräs tuttavani (Opel Kadet Coupea rakentava) miehulainen sanoi että mennä ny kattomaan, tiä mikä helmi sielä oli...
Paikalle mentiin ja auto paljastui huom paremmaksi kuin minkä kuvaukse puhelimessa olin saanut. Olihan siinä hitsaamista, mutta muuten esim. sisältä erittäin hyvä. Saapi oli ollut uudesta asti samassa perheessä, sillä on ajettu 135tkm ja sitä on viimeiset viisi-kuusi vuotta säilytetty lämpymässä tallissa. (Uusi auto koko tämän ajan pihalla!)Ajosta se oli sinne jätetty, joten kotoa akkua ja bensaa hakemaan ja kokeilemaan josko starttaisi. Hetihän se starttasi ja peli oli selvä. Pikkasen pöyhittiin rahakirstua ja löytiin ukolle rahat kouraan. Itsellä tässä vaiheessa suupielet olivat jo korvissa
Kytkin vain oli jumissa sekä jarrut myös laahasivat. Tilanne todettiin kuitenkin turvalliseksi ja auto hinattiin isännän Transportterilla kämpille.
Lisää bensaa tankkiin, ykköselllä käyntiin ja operaatio kytkimen irroitus alkoi. Velipojan kanssa siinä ajeltiin 20 minuuttia rinkiä pihalla samalla kaasua ja kytkintä pumpaten. Aloin jo luovuttaa, kunnes tuntui rymähdys ja homma oli selvä, kytkin alkoi pelata jälleen
Uusi projekti oli saatu alulle...Sen verran alussa mentiin suupielet vaahdossa etten hoksannut ottaa kuvia ennen kuin lokarit oli jo heivattu mäelle, tämä harmittaakin aikalailla.
Tällä hetkellä auto on purettu atomeiksi, eli korissa on kiinni akselit, moottori sekä koelauta yms jotain pientä.
Ruostekohdat on hiottu pellille ja sisälokareista on massat kaavittu pois. Tällä hetkellä auto on jo saatu tuttavan pajalle missä ruostekohdat hitsataan sekä tehdään pohjat ja maalataan alkuperäiseen väriin..
Viimeksi muokannut Kaneettikuski, Su Kesä 21, 2009 21:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Saab 96L-75
Kesäajossa.
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
Tuohan näyttää aika samanlaiselta kuin oma porkkanasorvini tällä hetkellä, joskaan en viitsi nypätä ikkunoita irti ja maalauskin tulee ainoastaan ikkunalinjan alapuolellle saakka.
Millä sait ne ovien alasaumat puhtaiksi ruosteesta, avasitko ne ja hiekkapuhalsit voi kuinka?
On tosi paskaista puuhaa, en kaavi itse kuin enimpiä ja helposti irtoavia massoja pois, ja kunnolla kiinni olevan päälle pellavaöljyä pehmentämään sitä, ja sitten uudet massat päälle.
Millä sait ne ovien alasaumat puhtaiksi ruosteesta, avasitko ne ja hiekkapuhalsit voi kuinka?
On tosi paskaista puuhaa, en kaavi itse kuin enimpiä ja helposti irtoavia massoja pois, ja kunnolla kiinni olevan päälle pellavaöljyä pehmentämään sitä, ja sitten uudet massat päälle.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
Hioin oven alareunat semmosella porakoneeseen tulevalla teräharjalla. Sillä kyllä lähtee. Muuten massoja kaavittu kyllä siihen malliin ettei aivan heti samaan moiseen urakkaan viitsi lähteä. Samalla kyllä auton paino keveni huomattavasti joten ens kesänä kiihtyvyydessä tulee olemaan selkeä ero
Itse ajattelin ruutailla noihin jäljelle jääneiden massojen päälle sitä kotelonsuoja ainetta jonka pitäis kans pehmentää tuo vanha massa ja samalla luoda erit hyvä tartuntapinta uudelle. Jostain myös luin että se ryömii myös ruosteiseen metalliin ja pysäyttää korroosion. Näin ajattelin käsitellä myös koko pohjan ja sitten massata tarpeen mukaan.
Onko tuo sun autos saman värinen?Laitappa kuvia johonkin näkyville...
Itse ajattelin ruutailla noihin jäljelle jääneiden massojen päälle sitä kotelonsuoja ainetta jonka pitäis kans pehmentää tuo vanha massa ja samalla luoda erit hyvä tartuntapinta uudelle. Jostain myös luin että se ryömii myös ruosteiseen metalliin ja pysäyttää korroosion. Näin ajattelin käsitellä myös koko pohjan ja sitten massata tarpeen mukaan.
Onko tuo sun autos saman värinen?Laitappa kuvia johonkin näkyville...
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Ruostetta ei pysäytä mikään, mutta mun omassa on aivan ehjää ja ruosteetonta pelliä noiden massojen alla niin en niitä jaksa alkaa kaapimaan irti muualta kuin sieltä mistä lähtevät ja sieltä mistä joutuu korjailla, mitään syytäkään siihen ei ole oman romuni kohdalla.
Tuo minun kulkineeni on sellainen vauvanpaskankeltainen, topaasinvärinen siis.
Edit: eikös ulkona pienellä pakkasellakin voisi ruiskia massa/öljysekoitusta pohjaan, ei kiinnostaisi sotkea tallia perusteellisesti moisella mönjällä? Siis jos lämmittää seosta välillä että jaksaa tulla ulos ruiskusta, ja sumuttaa minuutin- pari kerrallaan?
En kehtaa ottaa kuvia tuosta kajakistani, on niin ruman näköinen, ekat kuvat tulee sitten kun kori on maalattu ja muilta osiltaan myllytetty ja muutenkin kiiltävä
Omastani pitäisi napata seuraavaksi tankki irti jotta pääsisi korjaamaan sen tankin alaisen pohjapellin kulman, hitsaus tankki paikallana ei houkuttele ylettömästi
Mutta raportoi sinä omaa projektiasi, mulla on ihan samansuuntainen homma meneillään, joskaan en tee noin huolellisesti hommia kuin sinä
Tuo minun kulkineeni on sellainen vauvanpaskankeltainen, topaasinvärinen siis.
Edit: eikös ulkona pienellä pakkasellakin voisi ruiskia massa/öljysekoitusta pohjaan, ei kiinnostaisi sotkea tallia perusteellisesti moisella mönjällä? Siis jos lämmittää seosta välillä että jaksaa tulla ulos ruiskusta, ja sumuttaa minuutin- pari kerrallaan?
En kehtaa ottaa kuvia tuosta kajakistani, on niin ruman näköinen, ekat kuvat tulee sitten kun kori on maalattu ja muilta osiltaan myllytetty ja muutenkin kiiltävä
Omastani pitäisi napata seuraavaksi tankki irti jotta pääsisi korjaamaan sen tankin alaisen pohjapellin kulman, hitsaus tankki paikallana ei houkuttele ylettömästi
Mutta raportoi sinä omaa projektiasi, mulla on ihan samansuuntainen homma meneillään, joskaan en tee noin huolellisesti hommia kuin sinä
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Tuttua hommaa. Hieno peli on kuitenkin vaikka vähän töitä joutuu tekemään. Itte kävin läpi -76L:n pari vuotta sitten.
Kajakki projekti juttua
Kajakki projekti juttua
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Sinun kajakissasihan näytti olleen ihmeen paljon hitsattavaa, aika homman teit, itse en olisi jaksanut hitsailla noin perusteellisesti koria läpi.Saab.96 kirjoitti: Tuttua hommaa. Hieno peli on kuitenkin vaikka vähän töitä joutuu tekemään. Itte kävin läpi -76L:n pari vuotta sitten.
Kajakki projekti juttua
Mun omastani ei löytynyt kuin pienet reiät sieltä takakaarien alaosista, jarruputkien luota, lokarit olleet kiinni joka selittää tilanteen. Suosittelen sellaisten asentamista erittäin lämpimästi (etenkin kun olet noin kovat hitsaustyöt tehnyt).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saab 96L 1,5 V4 1976
Kaneettikuski kirjoitti:
..
Onko tuo JohnDeeren lippis mikä sulla on pääsä?
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
Projekti edenny sen verran että uudenvanhat lokarit tuli taakse Treelta, kiitos lähettäjälle, olivat just semmoset kuin niitä puhelimessa kehuita ja hinta varmasti kohillansa.
Tällä hetkellä ne on hiottu pintaruosteista ja odottaa maalia pintaansa. Ajattelin vetästä sisäpuolelle rostexia niihin kohtiin joista hioin pellille.
Etulokarit löyty yhestä varaosa-autosta joka on joskus tullu hankittua. Ne oli luultavimmin hommattu jälkikäteen alkuperäsenä varaosana ku oli vielä lappuki siinä paikallansa. Ei oike ollu hoidettu ruosteensuojausta kunnolla. Onneks oli vaan pintaruosteesa. Ne lähti nohevasti karkeahiomalaikalla joka on tosi hellävaranen pelleille.
Ny pitäs vaan saaha auto pajalle mutta maalausurakka jostain syystä ny venyy...Noh vielä on kesään aikaa...
Tällä hetkellä ne on hiottu pintaruosteista ja odottaa maalia pintaansa. Ajattelin vetästä sisäpuolelle rostexia niihin kohtiin joista hioin pellille.
Etulokarit löyty yhestä varaosa-autosta joka on joskus tullu hankittua. Ne oli luultavimmin hommattu jälkikäteen alkuperäsenä varaosana ku oli vielä lappuki siinä paikallansa. Ei oike ollu hoidettu ruosteensuojausta kunnolla. Onneks oli vaan pintaruosteesa. Ne lähti nohevasti karkeahiomalaikalla joka on tosi hellävaranen pelleille.
Ny pitäs vaan saaha auto pajalle mutta maalausurakka jostain syystä ny venyy...Noh vielä on kesään aikaa...
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Elikkästä kaikki tarvittavat osat on kuitenkin hommattu? Sittenhän kaikki on helpompaan päin,tai ei ehkä olekaan kun nyt pitää kaikille osille keksiä paikka mitä tuli irrotettua . Mullakin jäi Kassusta ylimääräiseksi pieni pahvilaatikollinen ruuveja ym . Mutta hieno saappi on tulossa! Mille kesälle ajoon?
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
Auto on nyttemmin edennyt harppauksin ja tänään kun olin maalarimestariin yhteydessä niin pohjat oli jo tehty ja maalit haettu. Eli saa uuden maalipintansa mitä luultavimmin lähipäivinä. Viikonloppuna meen sitten mahollisesti hakemaan takasin pajalle ja alan tutkimaan miten paketin sais kasattua. Paljo on vielä tekemättä ja varmasti venyy vielä keväällä ku pitää odottaa että kelit lämpenee. Varaosa autosta lähtee tähän ainaki taka-akseli hyvine jarruineen sekä mahollisesti mekaanikon ja ahistus.comin apupoikien avustamana piristetty kone ja laatikko. Muutenkin alustaa täytyy päivitellä ja ainaki pakoputki vaihtaa. Eli työtunteja vielä edessä. Kuitenkin niitä motivoivimpia kun tietää että kesä lähestyy..
Edelleen kesällä 2006 ajoon pitää paikkansa
Edelleen kesällä 2006 ajoon pitää paikkansa
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Saab 96L-75
Kesäajossa.
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
Sain auton haettua viikonloppuna maalauksilta ja hyvältähän se näytti
Valitettavasti oli niin tiukka aikataulu viikonloppuna ettei töiden takia ehtiny mitään kokoamista yms vielä aloittaa vaan ne odottavat vielä ilmojen lämpenemistä ja osien saantia. Lokareista ja maskista hion pintaruosteita pois ja maalasin sisäpuolelta paljaat kohdat rostexilla. Onneks löyty noinkin terveet varaosalokarit. Muuten en siis ehtiny kuin ihmetellä uutta maalipintaa. Mutta menihän se aika siinäkin.
Kuitenkin voi sanoa että kyllä lämmittää mieltä ku tietää kesänkin olevan tulossa...
Ja saapissa on uusi maali...
Kuvia näkyvillä tuolla
Albyymi
Tästä on hyvä jatkaa!!!
Valitettavasti oli niin tiukka aikataulu viikonloppuna ettei töiden takia ehtiny mitään kokoamista yms vielä aloittaa vaan ne odottavat vielä ilmojen lämpenemistä ja osien saantia. Lokareista ja maskista hion pintaruosteita pois ja maalasin sisäpuolelta paljaat kohdat rostexilla. Onneks löyty noinkin terveet varaosalokarit. Muuten en siis ehtiny kuin ihmetellä uutta maalipintaa. Mutta menihän se aika siinäkin.
Kuitenkin voi sanoa että kyllä lämmittää mieltä ku tietää kesänkin olevan tulossa...
Ja saapissa on uusi maali...
Kuvia näkyvillä tuolla
Albyymi
Tästä on hyvä jatkaa!!!
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Saab 96L-75
Kesäajossa.