urpo 96 paalissa
Lähetetty: Ke Maalis 22, 2006 15:49
En tiedä löytyykö tällaisen pommin laitosta kiinnostuneita mutta kirjoitan kun muutakaan tekemistä ei ole.
Elikkä projekti autona on lähes ruosteeton vuosimallin 78 kumihuuli.Ostaessani auton ollessani alle mopokortti ikäinen se oli ''parilla paikalla'' leimalle valmis yksilö.Eli auto oli,tai on osin vielläkin koriltaan taattua 78 laatua.Peltiä tähän mennessä mennyt pitkälti yli neliö,ja lisää on luvassa.Uusiksi on tehty puolet etupäästä,takakontti mukaanlukien sivut ja pohja,osa takalattiaa,ovet pitää tehdä,yms herkut kohteet.Lokasuojat uusitaan ja kun kori on kunnossa joka kohdasta,se maalataan originelli värillään.
Viime kesän loppupuolella päätin,että autosta tulee ympärivuotinen käyttöauto,joten ajattelin järjestää kaasuttimelle kunnon esilämmityksen.
Kaasutin on peräisin ruotsalaisesta ratapölkystä nimeltään Volvo,jolle imusarja väsätty itse.Polttoaineen paineen säädin merkkiä Malpassi,bensapumppu k-jet 900:sesta,riittää yli 300hp(kuulemma),polttoaine linjat tulee 8mm kuparista ja nailon putkesta.
Koneeseen teen peruskunnostuksen johon kuuluu tiivisteiden,kiertokangen laakereiden ja ehkä myös tasapainoakselin laakereiden vaihto.Mäntiin tulee kaksi milliä syvä monttu puristuksien laskemiseksi.Myös hoonautus on käynyt mielessä(vaan onko pahasta kun mäntiin jää vanhat renkaat.?)
Ahdistin on jostain tdi hitlerin kostosta ja on muuttuvasiipinen,pakosarja itse väkerretty joka näkyy kyllä.Paineet pakopuolella tulee tällä satsilla olemaan valtavat,siksi uudesta ahtimesta kaupat sovittu kesäksi jolloin pakosarja tulee uusiksi ja samalla lähtee konehuoneesta tuuletin ja lämpärin kenno.
Akku tulee takakonttiin ja myöhemmässä vaiheessa myös syylari,coolerin viedessä sen paikan keulalta.
Tavoitteena olisi saada auto pyörilleen ja käymään tämän ensimmäisen evo moottorin kanssa kesäksi tai kesällä,vuodesta en lupaa mitään.
Kommentit ja avut enemmän kuin tervetulleita.Lopuksi totean viellä ettei autosta olla tekemässä näyttelytason vehjettä vaan ulkoa rujo pommittaja jonka herkut löytyy pellin alta.
Projektiin liittyvät kuvat löytyy osoitteesta http://photobucket.com/albums/h196/Suppariturbo/
Elikkä projekti autona on lähes ruosteeton vuosimallin 78 kumihuuli.Ostaessani auton ollessani alle mopokortti ikäinen se oli ''parilla paikalla'' leimalle valmis yksilö.Eli auto oli,tai on osin vielläkin koriltaan taattua 78 laatua.Peltiä tähän mennessä mennyt pitkälti yli neliö,ja lisää on luvassa.Uusiksi on tehty puolet etupäästä,takakontti mukaanlukien sivut ja pohja,osa takalattiaa,ovet pitää tehdä,yms herkut kohteet.Lokasuojat uusitaan ja kun kori on kunnossa joka kohdasta,se maalataan originelli värillään.
Viime kesän loppupuolella päätin,että autosta tulee ympärivuotinen käyttöauto,joten ajattelin järjestää kaasuttimelle kunnon esilämmityksen.
Kaasutin on peräisin ruotsalaisesta ratapölkystä nimeltään Volvo,jolle imusarja väsätty itse.Polttoaineen paineen säädin merkkiä Malpassi,bensapumppu k-jet 900:sesta,riittää yli 300hp(kuulemma),polttoaine linjat tulee 8mm kuparista ja nailon putkesta.
Koneeseen teen peruskunnostuksen johon kuuluu tiivisteiden,kiertokangen laakereiden ja ehkä myös tasapainoakselin laakereiden vaihto.Mäntiin tulee kaksi milliä syvä monttu puristuksien laskemiseksi.Myös hoonautus on käynyt mielessä(vaan onko pahasta kun mäntiin jää vanhat renkaat.?)
Ahdistin on jostain tdi hitlerin kostosta ja on muuttuvasiipinen,pakosarja itse väkerretty joka näkyy kyllä.Paineet pakopuolella tulee tällä satsilla olemaan valtavat,siksi uudesta ahtimesta kaupat sovittu kesäksi jolloin pakosarja tulee uusiksi ja samalla lähtee konehuoneesta tuuletin ja lämpärin kenno.
Akku tulee takakonttiin ja myöhemmässä vaiheessa myös syylari,coolerin viedessä sen paikan keulalta.
Tavoitteena olisi saada auto pyörilleen ja käymään tämän ensimmäisen evo moottorin kanssa kesäksi tai kesällä,vuodesta en lupaa mitään.
Kommentit ja avut enemmän kuin tervetulleita.Lopuksi totean viellä ettei autosta olla tekemässä näyttelytason vehjettä vaan ulkoa rujo pommittaja jonka herkut löytyy pellin alta.
Projektiin liittyvät kuvat löytyy osoitteesta http://photobucket.com/albums/h196/Suppariturbo/