9000 CD Projekti =)
9000 CD Projekti =)
Tuli ostettua tälläinen 9000cd vm 91 2.0I saabi..
Auto on kyllä muuten ihan siistissa kunnossa , paitsi että oljyt tippuu jostain .
Laittelen kuvia siitä moottorista tämän viikon aikana (jos joku vaikka sanois että mistä vois vuotaa öljyä)
Auto on kyllä muuten ihan siistissa kunnossa , paitsi että oljyt tippuu jostain .
Laittelen kuvia siitä moottorista tämän viikon aikana (jos joku vaikka sanois että mistä vois vuotaa öljyä)
Viimeksi muokannut CD_91, Ke Huhti 26, 2006 21:02. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Onneksi olkoon ...hienon näköinen peli! Miksi se mylly isompaan pitäisi vaihtaa? Vääntäähän se toki tietty pikkusen paremmin... mutta, jos vaihtohommaan kerran alkaa niin eikös samointein kannataisi laittaa turbopata. Tuossa kaksilitrasessa ei vissiin vielä ole edes niitä tasapainovärkkejä brakaamassa.. 2.3:sta kannattanee ainakin ketju heittää valmiiksi kuikkaan ennen vaihtoa.
t. Tero
t. Tero
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
onko se muuten miten kallis homma laittaa turbo tohon kaks litraseen?? Mitäs kaikkea autoon tarvii laittaa että sais se turbo tomimaan vai oisko helpompi ostaa turbo moottori? Ja tarviiko sit mitään lupia lähteä hakemaan?
tossa muuten näkyy se öljyvuoto:
tossa muuten näkyy se öljyvuoto:
Viimeksi muokannut CD_91, Ti Huhti 18, 2006 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Varmaan kannattaa suosiolla unohtaa turbottaminen. Autosi on vähäpäästöinen ja näin ollen aika vaikeaa turbottaa ellet halua maksaa VTT:n mittauksia, jotka ovat hävyttömän kalliit.CD_91 kirjoitti:onko se muuten miten kallis homma laittaa turbo tohon kaks litraseen?? Mitäs kaikkea autoon tarvii laittaa että sais se turbo tomimaan vai oisko helpompi ostaa turbo moottori? Ja tarviiko sit mitään lupia lähteä hakemaan?
Kannattaa vähän hakee haualla ja surffata netissä noista muutosta hommista ja pykälistä. Ennenkuin alkaa suunnittelemaan mitään hirmu projektia.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Tuo kulma on vaan kys.moottorin perinteinen "hikoilu"kohta. Ei taida juuri tiputtaa kuitenkaan..? Ei mitään paniikkia silloin. Sitten kun pahenee liiaksi tai kannentiiviste antaa periksi niin sen vaihto on edessä. Voihan sitä toki jo ennalta-ehkäisynä vaihtaa, jos niin haluaa. Kannen uudelleenkiristäminen (pultti kerrallaan auki ja momenttiin) auttaa myös mahdollisesti..CD_91 kirjoitti:tossa muuten näkyy se öljyvuoto:
Juu onneks olkoon auton johdosta.
Ei nyt liity sun projektiin, mutta asutko saksalassa tai ostitko ton auton saksalasta..??
P.S. Muistahan tulla näyttään uutta kiesii..
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 5&start=45
Ei nyt liity sun projektiin, mutta asutko saksalassa tai ostitko ton auton saksalasta..??
P.S. Muistahan tulla näyttään uutta kiesii..
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 5&start=45
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Mainostetaanpas taas: tuossa alemmassa kuvassa vaihteistokiinnityspultin yläpuolella näkyy pienempi pultinkanta. Kokeile saatko siitä kiristymään? Voi vaikuttaa vuotoon, jos vuotaakin lohkon päätylaipasta eikä niin paljon kannentiivisteen välistä. Sitten ei tietenkään auta, jos laippa on tiivis ja vuotaakin siitä paluukanavan kohdalta kannentiivisteestä.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1292#31292
Tuollaisessa turbottomassa tuon kiristäminen ei ole temppu eikä mikään, kun ei ole rompetta niin paljon ympärillä. Ei ole iso vaiva kokeilla, vaikkei autakaan
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1292#31292
Tuollaisessa turbottomassa tuon kiristäminen ei ole temppu eikä mikään, kun ei ole rompetta niin paljon ympärillä. Ei ole iso vaiva kokeilla, vaikkei autakaan
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00