Sivu 1/1

9000 CD Projekti =)

Lähetetty: Ti Huhti 18, 2006 00:11
Kirjoittaja CD_91
Tuli ostettua tälläinen 9000cd vm 91 2.0I saabi..
Auto on kyllä muuten ihan siistissa kunnossa , paitsi että oljyt tippuu jostain :evil: .




Laittelen kuvia siitä moottorista tämän viikon aikana (jos joku vaikka sanois että mistä vois vuotaa öljyä)

Lähetetty: Ti Huhti 18, 2006 09:29
Kirjoittaja Ahtopaine
Onneksi olkoon ...hienon näköinen peli! Miksi se mylly isompaan pitäisi vaihtaa? Vääntäähän se toki tietty pikkusen paremmin... mutta, jos vaihtohommaan kerran alkaa niin eikös samointein kannataisi laittaa turbopata. Tuossa kaksilitrasessa ei vissiin vielä ole edes niitä tasapainovärkkejä brakaamassa.. 2.3:sta kannattanee ainakin ketju heittää valmiiksi kuikkaan ennen vaihtoa.

t. Tero

Lähetetty: Ti Huhti 18, 2006 14:55
Kirjoittaja CD_91
onko se muuten miten kallis homma laittaa turbo tohon kaks litraseen?? Mitäs kaikkea autoon tarvii laittaa että sais se turbo tomimaan :?: vai oisko helpompi ostaa turbo moottori? Ja tarviiko sit mitään lupia lähteä hakemaan?




tossa muuten näkyy se öljyvuoto:
Kuva
Kuva

Lähetetty: Ti Huhti 18, 2006 16:08
Kirjoittaja Turbo16
CD_91 kirjoitti:onko se muuten miten kallis homma laittaa turbo tohon kaks litraseen?? Mitäs kaikkea autoon tarvii laittaa että sais se turbo tomimaan :?: vai oisko helpompi ostaa turbo moottori? Ja tarviiko sit mitään lupia lähteä hakemaan?
Varmaan kannattaa suosiolla unohtaa turbottaminen. Autosi on vähäpäästöinen ja näin ollen aika vaikeaa turbottaa ellet halua maksaa VTT:n mittauksia, jotka ovat hävyttömän kalliit.

Kannattaa vähän hakee haualla ja surffata netissä noista muutosta hommista ja pykälistä. Ennenkuin alkaa suunnittelemaan mitään hirmu projektia.

Lähetetty: Ti Huhti 18, 2006 19:01
Kirjoittaja Tri-Lo
CD_91 kirjoitti:tossa muuten näkyy se öljyvuoto:
Tuo kulma on vaan kys.moottorin perinteinen "hikoilu"kohta. Ei taida juuri tiputtaa kuitenkaan..? :? Ei mitään paniikkia silloin. Sitten kun pahenee liiaksi tai kannentiiviste antaa periksi niin sen vaihto on edessä. Voihan sitä toki jo ennalta-ehkäisynä vaihtaa, jos niin haluaa. Kannen uudelleenkiristäminen (pultti kerrallaan auki ja momenttiin) auttaa myös mahdollisesti..

Lähetetty: Ti Huhti 18, 2006 20:23
Kirjoittaja hakuba2
Juu onneks olkoon auton johdosta.
Ei nyt liity sun projektiin, mutta asutko saksalassa tai ostitko ton auton saksalasta..??


P.S. Muistahan tulla näyttään uutta kiesii..
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 5&start=45

Lähetetty: Ti Huhti 18, 2006 20:48
Kirjoittaja CD_91
hakuba2: En asu saksalassa ja auto on tullut Turusta 8) .


Tri-Lo : kyllä öljyä tippuu jonkun verran..... Ei varmaan auta muu kun vaihtaa se tiiviste.... :evil:

Lähetetty: Ti Huhti 18, 2006 21:06
Kirjoittaja Tri-Lo
CD_91 kirjoitti:hakuba2: En asu saksalassa ja auto on tullut Turusta 8) .


Tri-Lo : kyllä öljyä tippuu jonkun verran..... Ei varmaan auta muu kun vaihtaa se tiiviste.... :evil:
Tee se, ja vedä samalla uusi jakoketju sinne niin mylly on taas iskussa piiitkään.. :wink:

Lähetetty: Ti Huhti 18, 2006 21:11
Kirjoittaja jus
Mainostetaanpas taas: tuossa alemmassa kuvassa vaihteistokiinnityspultin yläpuolella näkyy pienempi pultinkanta. Kokeile saatko siitä kiristymään? Voi vaikuttaa vuotoon, jos vuotaakin lohkon päätylaipasta eikä niin paljon kannentiivisteen välistä. Sitten ei tietenkään auta, jos laippa on tiivis ja vuotaakin siitä paluukanavan kohdalta kannentiivisteestä.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1292#31292

Tuollaisessa turbottomassa tuon kiristäminen ei ole temppu eikä mikään, kun ei ole rompetta niin paljon ympärillä. Ei ole iso vaiva kokeilla, vaikkei autakaan :-)