i16 tupliksen näpertelyä (i16 -> T16)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

HERMOT MENEE!! :evil:
Kuskinlattia on nyt hitsattu.. Kaikenkaikkiaan kolme paikkaa sain mahtumaan tuonne ja nyt sitten pitääkin siirtyä kuskinpuoleista helmaa paikkailemaan kun sieltäkin löytyi muutamia reikiä! Kuvia ei tästä hommasta tuu kun kaikki varmaan on nähnyt miten paikataan lattiaa :)
minkäslainen rälläkkä/hitsi operaatio oli se käpärin kahva?
eikös tuo jarrujen vaihto uudempiin ole muuten ihan helppo operaatio?
Vanha kahva laikalla pois ja satkun kahva hitsaamalla paikoilleen kun en viitsinyt alkaa mitään pulttiliitoksia tekemään tuohon niinkuin satkussa on.
Tuo jarrujen vaihto on ihan vaan pulttaa kiinni operaatio ainakin näissä 80-luvun tupliksissa. Taakse vaan vaihtaa koko akselin ja eteen pelkät navat ja luonnollisesti jarrusatulat. Mulla ainakin kaikki osat passasi suoraan ihan jarruletkuja myöten.
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

dodii.. Kuskinpuoleinen helma on nyt kasassa ja vain massat puuttuu. Homma jatkuu seuraavaksi lattioiden koputtelulla. Toivottavasti ei enää muuta hitsattavaa löydy. Viikonloppuna kaveri käy katsomassa sähköjä tuosta ja sitten jäljellä on enää katsastus.
Nytpä voinkin alkaa valmistautumaan illan Kotiteollisuuden keikkaan \../ 8) \../
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

Nyt on hitsaukset hitsattu ja autokin saatiin käyntikuntoiseksi muutaman sulaneen johdon vaihdolla ja bensapumpunreleen johtojen uusimisella ja nyt olisikin sitten vuorossa leiman saannin yritys. Siirtolappuset on paikollaan joten eikun menoksi 8)
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

ajelit vissiin vastaan tänään limingassa pari kertaa...? :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

Kyllähän me ainaki ylikululla oltiin vastakkain ja käsi nousi oikein komesti :D
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

nestettä tuo perkele vuotaa vieläkin jostain! Vissiin sieltä jakopäänkopan välistä tulee kun vesipumpun alle ilmestyy tippoja eikä pumppu vuoda enää :evil: Pitänee vissiin nostaa kone pois että tuon voi korjata... Tallissa olis kyllä -88 turbo tonnarin kone ilman turboa nököttämässä.

Sainhan minä tänään kuitenkin asennettua subbarin ja vahvarin peräloosteriin tuomaan tunnelmaa ja luultavasti lisää ongelmia :D
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

mistäs pujottelit käsijarrunvaijerit tuohon komeaan tuplikseesi?
oma olisi vieläkin niitä vailla.
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

samoja reittejä pitkin kuin satkussakin on. Pitää vaan porata kaks reikää takapenkin alle
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

kiitoksia vinkistä, täytyy porailla jossain vaiheessa.
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

Eilen aloin purkamaan tupliksen keulaa että saan käytettyä moottorin ja laatikon irti. Tarkoituksena olis korjata yks öljyvuoto jakopään kopan välistä ja samalla vaihtaa turbo tonnarin kansi nokkineen ja tietenkin pitää vihdoin viimein se ahdinkin laittaa paikoilleen kiinakuulerin kanssa 8)
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

sittenhän rupeaa tupliskin kulkemaan 8)
ajattelit varmaan muutoskatsastaa turbolle?
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

pitäähän tuo käydä sitten konttorin sedille näyttämässä kunhan tuon saa kasaan ja penkitettyä
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Pistähän kuvaa sitten, kun projekti etenee!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

Hiljaiseloa on täällä vietetty tupliksen osalta... Viime viikonloppuna sain patrollin hitsauksista tarpeekseni taas vähäksi aikaa ja raahasin sitte tupliksen takaisin talliin tuon sinivalaan tilalle.
tupliksen kans meni pari kuukautta sitten hermot kun en saanut irtoamaan sitä pikkusta tappia mikä pitää kiinni sen tangon mikä menee kepiltä vaihdelaatikolle mutta nyt sitten 10 minuuttia sitten sain senkin irti! :D Syynä kaikkeen oli jälleen kerran liian pieni vasara!! Nyt "napautin" viiden kilon lekalla pitkä jatko välissä ja tappi irtosi heti ekalla lyönnillä..
Huomenna lähtee kone ja laatikko irti ja toivon mukaan saan irrotettua kannen tuosta ja turbo tonnarin koneesta. Sitte näkee kumman alakerralla tuo kasataan. Koitan huomenissa ottaa kuvia elintenluovuttajista..
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: i16 tupliksen näpertelyä (i16 -> T16)

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Moro!

Onkos tämä ikuisuusprojekti vielä hengissä?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin