HERMOT MENEE!!
Kuskinlattia on nyt hitsattu.. Kaikenkaikkiaan kolme paikkaa sain mahtumaan tuonne ja nyt sitten pitääkin siirtyä kuskinpuoleista helmaa paikkailemaan kun sieltäkin löytyi muutamia reikiä! Kuvia ei tästä hommasta tuu kun kaikki varmaan on nähnyt miten paikataan lattiaa
minkäslainen rälläkkä/hitsi operaatio oli se käpärin kahva?
eikös tuo jarrujen vaihto uudempiin ole muuten ihan helppo operaatio?
Vanha kahva laikalla pois ja satkun kahva hitsaamalla paikoilleen kun en viitsinyt alkaa mitään pulttiliitoksia tekemään tuohon niinkuin satkussa on.
Tuo jarrujen vaihto on ihan vaan pulttaa kiinni operaatio ainakin näissä 80-luvun tupliksissa. Taakse vaan vaihtaa koko akselin ja eteen pelkät navat ja luonnollisesti jarrusatulat. Mulla ainakin kaikki osat passasi suoraan ihan jarruletkuja myöten.
dodii.. Kuskinpuoleinen helma on nyt kasassa ja vain massat puuttuu. Homma jatkuu seuraavaksi lattioiden koputtelulla. Toivottavasti ei enää muuta hitsattavaa löydy. Viikonloppuna kaveri käy katsomassa sähköjä tuosta ja sitten jäljellä on enää katsastus.
Nytpä voinkin alkaa valmistautumaan illan Kotiteollisuuden keikkaan \../ \../
Nyt on hitsaukset hitsattu ja autokin saatiin käyntikuntoiseksi muutaman sulaneen johdon vaihdolla ja bensapumpunreleen johtojen uusimisella ja nyt olisikin sitten vuorossa leiman saannin yritys. Siirtolappuset on paikollaan joten eikun menoksi
nestettä tuo perkele vuotaa vieläkin jostain! Vissiin sieltä jakopäänkopan välistä tulee kun vesipumpun alle ilmestyy tippoja eikä pumppu vuoda enää Pitänee vissiin nostaa kone pois että tuon voi korjata... Tallissa olis kyllä -88 turbo tonnarin kone ilman turboa nököttämässä.
Sainhan minä tänään kuitenkin asennettua subbarin ja vahvarin peräloosteriin tuomaan tunnelmaa ja luultavasti lisää ongelmia
Eilen aloin purkamaan tupliksen keulaa että saan käytettyä moottorin ja laatikon irti. Tarkoituksena olis korjata yks öljyvuoto jakopään kopan välistä ja samalla vaihtaa turbo tonnarin kansi nokkineen ja tietenkin pitää vihdoin viimein se ahdinkin laittaa paikoilleen kiinakuulerin kanssa
Hiljaiseloa on täällä vietetty tupliksen osalta... Viime viikonloppuna sain patrollin hitsauksista tarpeekseni taas vähäksi aikaa ja raahasin sitte tupliksen takaisin talliin tuon sinivalaan tilalle.
tupliksen kans meni pari kuukautta sitten hermot kun en saanut irtoamaan sitä pikkusta tappia mikä pitää kiinni sen tangon mikä menee kepiltä vaihdelaatikolle mutta nyt sitten 10 minuuttia sitten sain senkin irti! Syynä kaikkeen oli jälleen kerran liian pieni vasara!! Nyt "napautin" viiden kilon lekalla pitkä jatko välissä ja tappi irtosi heti ekalla lyönnillä..
Huomenna lähtee kone ja laatikko irti ja toivon mukaan saan irrotettua kannen tuosta ja turbo tonnarin koneesta. Sitte näkee kumman alakerralla tuo kasataan. Koitan huomenissa ottaa kuvia elintenluovuttajista..
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01