i16 tupliksen näpertelyä (i16 -> T16)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

näin tuota 99:ä limingassa eilen ja hieno oli. mitkä jouset sulla on alla kun näytti kohtuu matalalta.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

täälläpä tuolla tulee aika paljon pyörittyä. Onhan tuo kaukaa katsottuna ihan nätin näkönen varsinkin nuilla vanteilla :D
Vakiojouset tuossa vissiinkin on alla tällä hetkellä... 50 sarjalaiset kumit tipautti tuota yllättävän paljon kun ei kämpän pihasta meinaa suoriutua kunnialla pois 8O
Tuuhan seuraavalla kerralla poriseen kun näet tuon liikenteessä.
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

arvi kirjoitti:käsijarruvaijerit tuohon pitäis alkaa vielä vetämään taakse. Ensin pitää vissiin ottaa satkusta käsijarrukahva vai onko siinä mitään eroa tupliksen vastaavaan?
Käsijarrukahva on erilainen, koska vanhemmassa systeemissä vaijerita vedetään taaksepäin ja uudemmassa eteenpäin.

Prosenteista kysyin kerran Lakeuden Katsastuksesta Kempeleessä. Rakenteluprosentteja ei kerry jarruosien vaihdosta, eikä niiden yhteydessä pakollisista osien vaihdosta. Esim. taka-akseli ei ole jarruosa, mutta sen saa silti vaihtaa ilman prosenttien kasvua. Itse asiassa jopa suosittelivat kokonaisten komponenttien vaihtoa vanhojen osien modifioinnin sijasta.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

onneksi löytyy tuo satkun kahva kunhan ehtii vaan alkaa irrottelemaan sen. Oikeinpa muistin tuon uuden prosenttisäännön sitten :)
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

Tulipahan tehtyä jotain enemmän ja vähemmän turhaa pikku näpertelyä pitkästä aikaa. Nyt Tupliksen kyljessä on ilmanottoaukko! 8)
Kuvia löytyypi täältä
Säleikön luovutti TA14 Carina jonka konepellin uhrasin saabismin alttarilla.
Ei tuosta varmaan mitään hyötyä oo mutta tulipahan kuitenkin tehtyä.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Onko muuten itse taka-akselissa eroa uudemman/vanhemman navan suhteen, eli passaako -89 napa jarruheebeleineen esim. -85 akseliin? Kysynyt olen monelta ja kukaan ei ole varmaksi osannut sanoa, osa on epäillyt että käy ja osa on sanonut että tuskin käy.

Jos ei käy, niin mulla on sit vielä akselin hankinta edessä. :(
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

Ei ne tuossa ainakaan passannu. Laakeri on uudemmassa navassa pienempi sisäreiältä.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

arvi kirjoitti:Ei ne tuossa ainakaan passannu. Laakeri on uudemmassa navassa pienempi sisäreiältä.
Kiitän informaatiosta.. (ja käyn nylkemässä erään tyypin jonka väitteen takia en ottanut koko akselia talteen).. tai sit pistetään sorvi laulamaan pienillä kierroksilla ja akselista syntyy sopiva. :|
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

noniin.. Päivällä innostuin purkamaan vihdoin ja viimein tupliksesta sisustan että saan kasijarrukahvan vaihdettua. Siitä tuleekin näimmä pienimuotoinen rälläköinti/hitsausoperaatio... Sitten pitäisi käydä hakemassa kilvet tuohon takaisin ja ottaa merkintä satkun jarruista ja seuraavaksi tuon konehuoneeseen voikin alkaa sovittelemaan ahdinta. :D
Eli jos hyvin käy niin parin viikon päästä ajelen T16 tupliksella 8)
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

arvi kirjoitti:noniin.. Päivällä innostuin purkamaan vihdoin ja viimein tupliksesta sisustan että saan kasijarrukahvan vaihdettua. Siitä tuleekin näimmä pienimuotoinen rälläköinti/hitsausoperaatio... Sitten pitäisi käydä hakemassa kilvet tuohon takaisin ja ottaa merkintä satkun jarruista ja seuraavaksi tuon konehuoneeseen voikin alkaa sovittelemaan ahdinta. :D
Eli jos hyvin käy niin parin viikon päästä ajelen T16 tupliksella 8)
Onko lajissaan ensimmäinen t16 99 Suomessa?
900S(T5.5) M1991(KR)
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

Eipä taida olla. Eikös jollakin klubilaisella oo T16 tuplis?
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tuliko sulla arvi minkä verran muutosprosentteja vai tuliko lainkaan? Ja mitä papereita joutu kiikuttamaan muutoskatsastukseen konttorille?

Olisi kiva tietää, kun ittellä himottais Anniin pellin alle juuri i16V-tekniikka ja vielä '89 mallisesta satkusta (ei kattia). Vaihtasin vain moottorin apulaitteineen, uudemmat jarrut, navat, taka-akseli ja kallistuksen vakaajat.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

Muutosprosenteista ja lapuista en osaa sanoa mitään kun tuo on muutettu varmaan joskus kymmenen vuotta sitten tuolle iivarin tekniikalle :?. Rekisteriotteessakaan ei oo mainintaa prosenteista
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

Eipä oo paljoa edistynyt tämäkään projekti... Käsijarrun sain vihdoin ja viimein pelittämään ja kovalla innostuksella olin jo haaveilemassa leimasta kunnes löysin kuskin lattian alta muutaman ruostereiän! :x
Huomenissa pitää alkaa purkamaan lattiamatot ja penkit taas pois tieltä ja aloitella hitsausurakkaa... Saa nähdä miten tuo rojekti vielä laajenee :(
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

on se tuplis aina hieno 8O
minkäslainen rälläkkä/hitsi operaatio oli se käpärin kahva?
eikös tuo jarrujen vaihto uudempiin ole muuten ihan helppo operaatio?
Vastaa Viestiin