i16 tupliksen näpertelyä (i16 -> T16)
täälläpä tuolla tulee aika paljon pyörittyä. Onhan tuo kaukaa katsottuna ihan nätin näkönen varsinkin nuilla vanteilla
Vakiojouset tuossa vissiinkin on alla tällä hetkellä... 50 sarjalaiset kumit tipautti tuota yllättävän paljon kun ei kämpän pihasta meinaa suoriutua kunnialla pois
Tuuhan seuraavalla kerralla poriseen kun näet tuon liikenteessä.
Vakiojouset tuossa vissiinkin on alla tällä hetkellä... 50 sarjalaiset kumit tipautti tuota yllättävän paljon kun ei kämpän pihasta meinaa suoriutua kunnialla pois
Tuuhan seuraavalla kerralla poriseen kun näet tuon liikenteessä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Käsijarrukahva on erilainen, koska vanhemmassa systeemissä vaijerita vedetään taaksepäin ja uudemmassa eteenpäin.arvi kirjoitti:käsijarruvaijerit tuohon pitäis alkaa vielä vetämään taakse. Ensin pitää vissiin ottaa satkusta käsijarrukahva vai onko siinä mitään eroa tupliksen vastaavaan?
Prosenteista kysyin kerran Lakeuden Katsastuksesta Kempeleessä. Rakenteluprosentteja ei kerry jarruosien vaihdosta, eikä niiden yhteydessä pakollisista osien vaihdosta. Esim. taka-akseli ei ole jarruosa, mutta sen saa silti vaihtaa ilman prosenttien kasvua. Itse asiassa jopa suosittelivat kokonaisten komponenttien vaihtoa vanhojen osien modifioinnin sijasta.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Tulipahan tehtyä jotain enemmän ja vähemmän turhaa pikku näpertelyä pitkästä aikaa. Nyt Tupliksen kyljessä on ilmanottoaukko!
Kuvia löytyypi täältä
Säleikön luovutti TA14 Carina jonka konepellin uhrasin saabismin alttarilla.
Ei tuosta varmaan mitään hyötyä oo mutta tulipahan kuitenkin tehtyä.
Kuvia löytyypi täältä
Säleikön luovutti TA14 Carina jonka konepellin uhrasin saabismin alttarilla.
Ei tuosta varmaan mitään hyötyä oo mutta tulipahan kuitenkin tehtyä.
Onko muuten itse taka-akselissa eroa uudemman/vanhemman navan suhteen, eli passaako -89 napa jarruheebeleineen esim. -85 akseliin? Kysynyt olen monelta ja kukaan ei ole varmaksi osannut sanoa, osa on epäillyt että käy ja osa on sanonut että tuskin käy.
Jos ei käy, niin mulla on sit vielä akselin hankinta edessä.
Jos ei käy, niin mulla on sit vielä akselin hankinta edessä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Kiitän informaatiosta.. (ja käyn nylkemässä erään tyypin jonka väitteen takia en ottanut koko akselia talteen).. tai sit pistetään sorvi laulamaan pienillä kierroksilla ja akselista syntyy sopiva.arvi kirjoitti:Ei ne tuossa ainakaan passannu. Laakeri on uudemmassa navassa pienempi sisäreiältä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
noniin.. Päivällä innostuin purkamaan vihdoin ja viimein tupliksesta sisustan että saan kasijarrukahvan vaihdettua. Siitä tuleekin näimmä pienimuotoinen rälläköinti/hitsausoperaatio... Sitten pitäisi käydä hakemassa kilvet tuohon takaisin ja ottaa merkintä satkun jarruista ja seuraavaksi tuon konehuoneeseen voikin alkaa sovittelemaan ahdinta.
Eli jos hyvin käy niin parin viikon päästä ajelen T16 tupliksella
Eli jos hyvin käy niin parin viikon päästä ajelen T16 tupliksella
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Onko lajissaan ensimmäinen t16 99 Suomessa?arvi kirjoitti:noniin.. Päivällä innostuin purkamaan vihdoin ja viimein tupliksesta sisustan että saan kasijarrukahvan vaihdettua. Siitä tuleekin näimmä pienimuotoinen rälläköinti/hitsausoperaatio... Sitten pitäisi käydä hakemassa kilvet tuohon takaisin ja ottaa merkintä satkun jarruista ja seuraavaksi tuon konehuoneeseen voikin alkaa sovittelemaan ahdinta.
Eli jos hyvin käy niin parin viikon päästä ajelen T16 tupliksella
900S(T5.5) M1991(KR)
Tuliko sulla arvi minkä verran muutosprosentteja vai tuliko lainkaan? Ja mitä papereita joutu kiikuttamaan muutoskatsastukseen konttorille?
Olisi kiva tietää, kun ittellä himottais Anniin pellin alle juuri i16V-tekniikka ja vielä '89 mallisesta satkusta (ei kattia). Vaihtasin vain moottorin apulaitteineen, uudemmat jarrut, navat, taka-akseli ja kallistuksen vakaajat.
Olisi kiva tietää, kun ittellä himottais Anniin pellin alle juuri i16V-tekniikka ja vielä '89 mallisesta satkusta (ei kattia). Vaihtasin vain moottorin apulaitteineen, uudemmat jarrut, navat, taka-akseli ja kallistuksen vakaajat.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Eipä oo paljoa edistynyt tämäkään projekti... Käsijarrun sain vihdoin ja viimein pelittämään ja kovalla innostuksella olin jo haaveilemassa leimasta kunnes löysin kuskin lattian alta muutaman ruostereiän!
Huomenissa pitää alkaa purkamaan lattiamatot ja penkit taas pois tieltä ja aloitella hitsausurakkaa... Saa nähdä miten tuo rojekti vielä laajenee
Huomenissa pitää alkaa purkamaan lattiamatot ja penkit taas pois tieltä ja aloitella hitsausurakkaa... Saa nähdä miten tuo rojekti vielä laajenee