Sivu 1/4

i16 tupliksen näpertelyä (i16 -> T16)

Lähetetty: Ke Huhti 26, 2006 22:13
Kirjoittaja arvi
No niin! Ilmat lämpeni niin sain kipinän alkaa kokeilemaan koko talven päässä muhinutta ideaa. Aloin asentamaan tuohon tuplikseen uudemman og satkun jarruja. Tänään sain värkättyä etujarrut paikoilleen ja kuvia + käyttökokemuksia tuleepi huomenissa. Huomenna töiden jälkeen onkin luvassa pientä akselijumppaa kun tuohon pitää asentaa satkun akseliputki jarruineen tuon vanhan tilalle. Sitten ottaa käsijarrukin oikeasta päästä :D 8)

Lähetetty: Ke Huhti 26, 2006 22:24
Kirjoittaja lefa42
Tätä projektia seuraan mielenkiinnolla, jos vaikka itse innostuisin tosissani tuosta pihasomisteesta iivarin tekemään. :)

Onko tuosta autostasi kuvia nähtävillä?

Lähetetty: To Huhti 27, 2006 13:24
Kirjoittaja arvi
tuollapa on jotain aika huonolaatuisia puhelimella otettuja kuvia
http://kuvablogi.com/blog/1027/0/

Lähetetty: To Huhti 27, 2006 22:05
Kirjoittaja arvi
Todii! Nyt on satkun akseli jarruineen löytänyt paikkansa tupliksen alta. :D Käsijarru tuosta vielä puuttuu kokonaan mutta muutenpa tuo alkaa olemaan valmiina.
Napojen ja akselin vaihto oli todella simppeli pulttaa kiinni operaatio kun kaikki tukivarret ja pallot olivat samanlaisia. ¨
Tuohon kun vielä sais matalemmat jouset ja paremmat iskarit niin tuo olis jo tosi jämy ajettava mutkasilla teillä.
Ulkonäkökin parani noilla satkun alla olleilla aluvanteilla 8)
Huomenna saattaa tulla kuvia tuosta kun saan pestyä auton ja hommattua patterit kameraan.

Lähetetty: Pe Huhti 28, 2006 17:41
Kirjoittaja Ronska
Mitenkäs nuo orkkis vetarit sopi tuonne?
Uudenmallinen napahan tulee ulommas...

Lähetetty: Pe Huhti 28, 2006 21:23
Kirjoittaja arvi
Ei mulla ainakaan ollu mitään hankaluuksia vetareitten kans. Pari paivää ovat nyt pyörineet mukana eikä tähän mennessä ole ilmaantunut ongelmia.

Lähetetty: Su Huhti 30, 2006 10:20
Kirjoittaja Pekka Valtanen
Ronska kirjoitti:Mitenkäs nuo orkkis vetarit sopi tuonne?
Uudenmallinen napahan tulee ulommas...
Tartoitatko vetarilla vetoakselia vai -niveltä? Jälkimmäinenhän on erillainen uudessa navassa, mutta miten on akselin kanssa?

Lähetetty: Su Huhti 30, 2006 22:49
Kirjoittaja arvi
hyvin nuo kaikki vetareiden hilut on pysyny nyt muutaman päivän mukana.. tosin en taas tiedä onko tuossa orkkikset vetarit ja nivelet kun tuo tuplis on tuollainen sekasikiö...

Lähetetty: Ma Touko 01, 2006 08:04
Kirjoittaja Mertmi
Siis käytitkö 99:n omia vetoakseleita ja 900:n ulompiavetoniveliä? Siitä tässä kait on kysymys?

Lähetetty: Ma Touko 01, 2006 10:46
Kirjoittaja Pekka Valtanen
Wapun kunniaksi -ja väärinkäsitysten välttämiseksi - otettakoon rautalanka esille :)

Laatikolta lähdettäessä tulee järjestyksessä sisempi vetonivel, sisempi vetoakseli, ulompi vetonivel, ulompi vetoakseli ja lopuksi napamutteri. Mitkä näistä osista ovat alkuperäisiä 99:n osia ja mitkä 900:n osia?

Lähetetty: Ma Touko 01, 2006 19:59
Kirjoittaja arvi
minä en vaihtanut tuohon tuplikseen mitään vetareiden osista. Siitä minä en tiedä onko entinen omistaja vaihtanut koneen vaihdon yhteydessä jotain osia tuonne.

Lähetetty: Ti Touko 02, 2006 18:32
Kirjoittaja saabastelija
mites katsastus uusien jarrujen kanssa?
samaa muutosta olen harkinnut minäkin :)

Lähetetty: Ti Touko 02, 2006 18:44
Kirjoittaja ari_viitanen
Ei pitäs olla mitään ropleemaa kun jarrut
paranee, ei kai niitä kukaan halua huonontaa?

Lähetetty: Ti Touko 02, 2006 20:25
Kirjoittaja arvi
luulishan tuon menevän noilla jarruilla läpi kun nuo on kuitenkin pikkusen tehokkaammat mitä entiset oli.
Tuleeko muuten nykyään jarrujen muutoksesta prosentteja vai menikö se jotenkin niin ettei turvallisuutta parantavista osista enää lasketa prossia?

Lähetetty: Ti Touko 02, 2006 20:32
Kirjoittaja arvi
käsijarruvaijerit tuohon pitäis alkaa vielä vetämään taakse. Ensin pitää vissiin ottaa satkusta käsijarrukahva vai onko siinä mitään eroa tupliksen vastaavaan?