Saab 9000 tomaatti MYYTY

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Saab 9000 tomaatti MYYTY

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Myyty
Viimeksi muokannut Tomi9000T, Pe Loka 16, 2009 18:00. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Auton projekti etenee hitaasti mutta eiköhän tuo joskus valmiiksi tule :D
Viimeksi muokannut Tomi9000T, La Kesä 21, 2008 16:29. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

10.5.2006

Tuli Japsolta ostettua tuo Boxi ja 350cc Suuttimet
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

MInkälainen tuo cooleri vaihdelaatiokolle on? Uudempien tonttujen orkkis vai joku muu?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Olen laittanut mailia tuosta vaihdelaatikko coolerista Racecoolingille, eipä ole vastanneet 6 maila olen laittanut.

http://www.racecooling.com/

Toinen on sitten Kylarjonson, sieltä olen samaa kysynnyt kuin yllä. Sieltä ei vielä kanssa vastattu.

http://www.kylarjonson.se/



Kolmas on sitten taas Powermatic ja sielä pitäisi käydä näyttää autoa että minkä kokoinen mahtuu sinne keulalle sitä öljyä jäähdyttää.

http://www.powermatic.fi/


Tietty olisi hyvä olla tuo tavallinen cooleri kanssa jo laitettuna ennen sitä näyttöä :D Mutta eikö tuollainen 500X370X50 ole vakio kokoa ?


Vaihdelaatikon Cooleri asia on aika avoin, mutta sellainen että jäähdyttää hyvin. Samalla tulisi lämpömittari öljylle kanssa. Sellainen että voi huoletta ajaa 450Nm väännöllä. Se tulee olemaan minun max vääntö.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

22.5.2006

Eilen kävin häiritsee Juhaa ja hän ammattitaidollaan sääti sytytystä ja samalla hän nopeasti laittoi hienon APC naku-leidin.

Cd/Radion saan varmaan tällä viikolla asennettua paikoilleen.


Muuten on auto saanut olla aika rauhassa muutoksilta.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

30.5.2006

Eilen sitten oikean ISO-adapterin löydettyä sain sitten uuden CD-soittimen autoon laitettua. Hyvin se uusi Blaukkari pelittää.

Naisen eka kommentti kyydissä oli : seuraavaksi sitten uudet kaiuttimet :D
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Tomi9000T kirjoitti:Olen laittanut mailia tuosta vaihdelaatikko coolerista Racecoolingille, eipä ole vastanneet 6 maila olen laittanut.

http://www.racecooling.com/

Toinen on sitten Kylarjonson, sieltä olen samaa kysynnyt kuin yllä. Sieltä ei vielä kanssa vastattu.

http://www.kylarjonson.se/
Eikös nuo Kylarjonson ja Racecooling ole jollain tavalla samaa firmaa, sillä Kylarjonsonhan myy noita Racecoolingin IC:eitä omalla sivullaan.

Ja kun itse aikanaan ostin tuon Kylarjonsonin IC, niin se on täsmälleen sama kuin tuo Racecoolingin sivuilla oleva :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Eikös nuo Kylarjonson ja Racecooling ole jollain tavalla samaa firmaa, sillä Kylarjonsonhan myy noita Racecoolingin IC:eitä omalla sivullaan.

Kyllä ne minusta on kimpassa nuo firmat jotenki.



Tosin ne ei minulla vastaa maililla ????

Miten se sinun Cooler onko ollut hyvä ?

Itseäni kanssa se Cooler kiinostaisi , kuten samalla ne autolaatikon jäähdytyssarjat joita mainostaa sivuilla.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

minkä kokoisilla banjoilla toi öljycooleri tulee laatikkoon
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

jani kirjoitti:minkä kokoisilla banjoilla toi öljycooleri tulee laatikkoon
Vakioletkjen banjopultit on M14*1,5 sekä syylärin että laatikon päässä.
http://www.kolumbus.fi/juha.ursin/letkut/

Alkuperäinen vaihteistoöljyn ilma/öljy-jäähdytinhän asennetaan termostaattiventtiilin kaveriksi vanhojen letkujen ja laatikon väliin.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 988#193988
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 315#266315

Jos vaihteistoöljyjäähdyttimen asentaa jälkikäteen, tuollainen termostaatti saattaisi olla ihan hyödyllinen. Tai sitten voisi talveksi palauttaa letkut alkuperäiseen asentoon.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

paljonkon noissa automaagin lauhduttimissa on painetta
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

jani kirjoitti:paljonkon noissa automaagin lauhduttimissa on painetta
Virtauskaavioiden mukaan näyttäsi, että siellä on saman verran painetta kuin momentinmuuntimessa. Käyttöpaineeksi N:llä tyhjäkäynnillä kick-down-vaijeri ulosvedettynä mainitaan 13 bar, tyhjäkäynnillä ilman kickdownia eteenpäinajovaihteilla 7,5 bar, pakilla 11,5 bar. Eli ei ainakin tuon verran painetta voi olla :-) Noiden letkuliitosten vuotamistaipumuksen perusteellakin voisi paineen arvioida olevan aika reilun. Toissapäivänä taisin saada jo letkuliitokset tiiviiksi. Tai ainakin tiiviimmiksi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

14.6.2006


Tulipa ajettua sitten 1000km kolmen päivän aikana.

Työ-antaja kun kustantaa hupi reissun Kemoran Moottori radalle kerran vuodessa. Vanha Tonnari ei ole mikään sportti tykki ja Automaattilaatikolla ei kyllä kovin rata-auto :D

Mutta kun mutkaan meni 120km/h , tulipa nyt ainakin selväksi että yksi tärkeä asia mikä pitää päivittää on tuo alusta. Vanha pommi-heiluu ku mikäki Viiking-line laiva :D

Jarut tuli jo päivtys listalle vuonna 2005 ja ne onkin jo melkeen kasattuna


Nakutus laski hieman kun osti OKTAN BOOSTERIA ja laittoi 98E bensan sekaan. Muuten kosla kulki hyvin...25C heltees


Ohitukset 13 ja 4 teillä meni aika sutjakkaasti , kyllä ku polki niin 170km/h oli mittaris ku mentiin bussi/rekan ohi 8O , tietty aloitin kiihdytyksen hyvän matkan päästä jotta ohitus oli ripeä. Mutta eräs audi A6 4.2 V8 teki sen reippaamin kyllä :D , ja heitti hyvin minunki ohi


Eiköhän tuo 400 000 tuhatta mene rikki tuossa joulun tienoilla. Kun juhannuksen aikaan on seuraava 1000km lenkki tulossa.


Kysyin tyttö lapseltani , mikä pitää olla autossa jonka ostaa ?
Hetken mietti ja vastasi TURBO ! :D :D
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

21.06.2006


Eilen sitten innostuin vaihtaa Ilmanpuhdistimen pikaisesti. Olihan tuo 7000Km ajettu JR-filtteri aika musta/likainen.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Vastaa Viestiin