Sivu 1/6
Saab 9000 tomaatti MYYTY
Lähetetty: Ma Touko 08, 2006 22:15
Kirjoittaja Tomi9000T
Myyty
Lähetetty: Ma Touko 08, 2006 22:26
Kirjoittaja Tomi9000T
Auton projekti etenee hitaasti mutta eiköhän tuo joskus valmiiksi tule

Lähetetty: Ke Touko 10, 2006 20:08
Kirjoittaja Tomi9000T
10.5.2006
Tuli Japsolta ostettua tuo Boxi ja 350cc Suuttimet
Lähetetty: To Touko 11, 2006 08:42
Kirjoittaja peinu
MInkälainen tuo cooleri vaihdelaatiokolle on? Uudempien tonttujen orkkis vai joku muu?
Lähetetty: To Touko 11, 2006 18:14
Kirjoittaja Tomi9000T
Olen laittanut mailia tuosta vaihdelaatikko coolerista Racecoolingille, eipä ole vastanneet 6 maila olen laittanut.
http://www.racecooling.com/
Toinen on sitten Kylarjonson, sieltä olen samaa kysynnyt kuin yllä. Sieltä ei vielä kanssa vastattu.
http://www.kylarjonson.se/
Kolmas on sitten taas Powermatic ja sielä pitäisi käydä näyttää autoa että minkä kokoinen mahtuu sinne keulalle sitä öljyä jäähdyttää.
http://www.powermatic.fi/
Tietty olisi hyvä olla tuo tavallinen cooleri kanssa jo laitettuna ennen sitä näyttöä

Mutta eikö tuollainen 500X370X50 ole vakio kokoa ?
Vaihdelaatikon Cooleri asia on aika avoin, mutta sellainen että jäähdyttää hyvin. Samalla tulisi lämpömittari öljylle kanssa. Sellainen että voi huoletta ajaa 450Nm väännöllä. Se tulee olemaan minun max vääntö.
Lähetetty: Ti Touko 23, 2006 13:25
Kirjoittaja Tomi9000T
22.5.2006
Eilen kävin häiritsee Juhaa ja hän ammattitaidollaan sääti sytytystä ja samalla hän nopeasti laittoi hienon APC naku-leidin.
Cd/Radion saan varmaan tällä viikolla asennettua paikoilleen.
Muuten on auto saanut olla aika rauhassa muutoksilta.
Lähetetty: Ti Touko 30, 2006 09:24
Kirjoittaja Tomi9000T
30.5.2006
Eilen sitten oikean ISO-adapterin löydettyä sain sitten uuden CD-soittimen autoon laitettua. Hyvin se uusi Blaukkari pelittää.
Naisen eka kommentti kyydissä oli : seuraavaksi sitten uudet kaiuttimet

Lähetetty: Ma Kesä 05, 2006 11:46
Kirjoittaja Turbo Sensonic
Tomi9000T kirjoitti:Olen laittanut mailia tuosta vaihdelaatikko coolerista Racecoolingille, eipä ole vastanneet 6 maila olen laittanut.
http://www.racecooling.com/
Toinen on sitten Kylarjonson, sieltä olen samaa kysynnyt kuin yllä. Sieltä ei vielä kanssa vastattu.
http://www.kylarjonson.se/
Eikös nuo Kylarjonson ja Racecooling ole jollain tavalla samaa firmaa, sillä Kylarjonsonhan myy noita Racecoolingin IC:eitä omalla sivullaan.
Ja kun itse aikanaan ostin tuon Kylarjonsonin IC, niin se on täsmälleen sama kuin tuo Racecoolingin sivuilla oleva

Lähetetty: Ti Kesä 06, 2006 15:32
Kirjoittaja Tomi9000T
Eikös nuo Kylarjonson ja Racecooling ole jollain tavalla samaa firmaa, sillä Kylarjonsonhan myy noita Racecoolingin IC:eitä omalla sivullaan.
Kyllä ne minusta on kimpassa nuo firmat jotenki.
Tosin ne ei minulla vastaa maililla ????
Miten se sinun Cooler onko ollut hyvä ?
Itseäni kanssa se Cooler kiinostaisi , kuten samalla ne autolaatikon jäähdytyssarjat joita mainostaa sivuilla.
Lähetetty: Ma Kesä 12, 2006 10:56
Kirjoittaja jani
minkä kokoisilla banjoilla toi öljycooleri tulee laatikkoon
Lähetetty: Ma Kesä 12, 2006 11:14
Kirjoittaja jus
jani kirjoitti:minkä kokoisilla banjoilla toi öljycooleri tulee laatikkoon
Vakioletkjen banjopultit on M14*1,5 sekä syylärin että laatikon päässä.
http://www.kolumbus.fi/juha.ursin/letkut/
Alkuperäinen vaihteistoöljyn ilma/öljy-jäähdytinhän asennetaan termostaattiventtiilin kaveriksi vanhojen letkujen ja laatikon väliin.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 988#193988
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 315#266315
Jos vaihteistoöljyjäähdyttimen asentaa jälkikäteen, tuollainen termostaatti saattaisi olla ihan hyödyllinen. Tai sitten voisi talveksi palauttaa letkut alkuperäiseen asentoon.
Lähetetty: Ma Kesä 12, 2006 20:53
Kirjoittaja jani
paljonkon noissa automaagin lauhduttimissa on painetta
Lähetetty: Ma Kesä 12, 2006 21:50
Kirjoittaja jus
jani kirjoitti:paljonkon noissa automaagin lauhduttimissa on painetta
Virtauskaavioiden mukaan näyttäsi, että siellä on saman verran painetta kuin momentinmuuntimessa. Käyttöpaineeksi N:llä tyhjäkäynnillä kick-down-vaijeri ulosvedettynä mainitaan 13 bar, tyhjäkäynnillä ilman kickdownia eteenpäinajovaihteilla 7,5 bar, pakilla 11,5 bar. Eli ei ainakin tuon verran painetta voi olla

Noiden letkuliitosten vuotamistaipumuksen perusteellakin voisi paineen arvioida olevan aika reilun. Toissapäivänä taisin saada jo letkuliitokset tiiviiksi. Tai ainakin tiiviimmiksi.
Lähetetty: Ke Kesä 14, 2006 16:06
Kirjoittaja Tomi9000T
14.6.2006
Tulipa ajettua sitten 1000km kolmen päivän aikana.
Työ-antaja kun kustantaa hupi reissun Kemoran Moottori radalle kerran vuodessa. Vanha Tonnari ei ole mikään sportti tykki ja Automaattilaatikolla ei kyllä kovin rata-auto
Mutta kun mutkaan meni 120km/h , tulipa nyt ainakin selväksi että yksi tärkeä asia mikä pitää päivittää on tuo alusta. Vanha pommi-heiluu ku mikäki Viiking-line laiva
Jarut tuli jo päivtys listalle vuonna 2005 ja ne onkin jo melkeen kasattuna
Nakutus laski hieman kun osti OKTAN BOOSTERIA ja laittoi 98E bensan sekaan. Muuten kosla kulki hyvin...25C heltees
Ohitukset 13 ja 4 teillä meni aika sutjakkaasti , kyllä ku polki niin 170km/h oli mittaris ku mentiin bussi/rekan ohi

, tietty aloitin kiihdytyksen hyvän matkan päästä jotta ohitus oli ripeä. Mutta eräs audi A6 4.2 V8 teki sen reippaamin kyllä

, ja heitti hyvin minunki ohi
Eiköhän tuo 400 000 tuhatta mene rikki tuossa joulun tienoilla. Kun juhannuksen aikaan on seuraava 1000km lenkki tulossa.
Kysyin tyttö lapseltani , mikä pitää olla autossa jonka ostaa ?
Hetken mietti ja vastasi TURBO !

Lähetetty: Ke Kesä 21, 2006 05:00
Kirjoittaja Tomi9000T
21.06.2006
Eilen sitten innostuin vaihtaa Ilmanpuhdistimen pikaisesti. Olihan tuo 7000Km ajettu JR-filtteri aika musta/likainen.