Sivu 1/2

99 -74 kunnostusta

Lähetetty: La Heinä 08, 2006 19:56
Kirjoittaja ari_viitanen
Nyt löytyi sitten semmonen väliaikainen talli ehkä mahdollisuus
vakituiseen paikkaan? no täytyisi siihen 99 laittaa oven alareunat
ja jarruja korjailla nyt kun on tehdaskorjatut satulat levyt hakea
ja palat niin eiköhän nuo etupääkin rupea näyttämään
hyväksyttäviä lukemia,taka-akselin ylempi tanko vaihtaa
ja vilkun viiksi niin sitten vois viedä vika lista syyniin niin sais
ne kilvet ja pääsis ajeleen vielä tänä kesänä.

Lähetetty: Ma Heinä 17, 2006 17:51
Kirjoittaja ari_viitanen
Osat rupeis olemaan kasassa ja jos niin viikonloppuna
pitäisi mennä vaihteleen uusia osia jarrulaikkoja paloja
oven sisäpuolen peltejä ja muuta pientä askartelua
että eiköhän sen siitä pitäisi valmistua ja ne kilvetkin sais
paikalleen.

Lähetetty: La Heinä 22, 2006 06:31
Kirjoittaja ari_viitanen
Eilen tuli sitten hitsattua kuskin ovi kuntoon,viimeistelyä vaille.
Vähän vielä maalia ja sitten ovi paikalleen luulis kelpaavan
inssille? pikku hiljaa hyvä tulee.

Lähetetty: Su Heinä 23, 2006 19:37
Kirjoittaja ari_viitanen
Nyt tuli sitten toinenkin ovi korjattua,ja pyörän kotelon
reikä. Elikä pelli hommat olisi tehty ja seuraavaksi
jarrujen kimpuun.

Lähetetty: Ma Heinä 31, 2006 21:53
Kirjoittaja ari_viitanen
Hitsatut kohdat tuli nyt pohjamaalattua,
huomenna ovet paikalleen ja tallin vaihto
eli V:koskelta Viialaan kun on se oma vuokratalli
vihdoin ja viimein tai on siinä pari muutakin
klubilaista,ja huomenna uuden tallin modifikaatiota.

Lähetetty: Ti Elo 01, 2006 01:24
Kirjoittaja lucaf
hyvä ari, saat vielä loppukesäksi hienon pirssin liikenteeseen!

Lähetetty: Ti Elo 01, 2006 19:33
Kirjoittaja ari_viitanen
Joo se olisi tarkoitus tänään siirrettiin postiauto ajamalla
viialaan ja hyvin tuntui kulkevan tallista tuli purettua
väliseinä pois ja viikon loppuna pariin reikään tarvii
tehdä seinät, että kyllä se siitä alkaa homma pyörimään
ja pieniä remppoja voidaan tehdä myös muille
sopivaa korvausta vastaan.

Lähetetty: La Elo 05, 2006 20:16
Kirjoittaja ari_viitanen
Repsikan puolen jarru tuli avattua kässäri kengät loppu
palatkin ehtoo puolella, no roplems uudet osat paikalleen
niin eiköhän tule kuntoon,elikä laikat ja satulat palat
ja kässäri kengät.

Lähetetty: Ti Elo 08, 2006 09:32
Kirjoittaja ari_viitanen
No tulihan sitten riipastua molemmat navat irti,vetarin kumi tuli vaihdettu.
Käsijarrukengät sitten seuraavaksi,jousista olisi puutetta
eli ne jouset jotka pitää niitä kenkiä yhdessä toinen katkesi
vahvempi jousi ja muutkin on aikas ruosteessa saisi vaihtaa
uusiin käytettyihin tai uusiin.

Lähetetty: Ti Elo 08, 2006 16:27
Kirjoittaja ng900aero
ari_viitanen kirjoitti:No tulihan sitten riipastua molemmat navat irti,vetarin kumi tuli vaihdettu.
Käsijarrukengät sitten seuraavaksi,jousista olisi puutetta
eli ne jouset jotka pitää niitä kenkiä yhdessä toinen katkesi
vahvempi jousi ja muutkin on aikas ruosteessa saisi vaihtaa
uusiin käytettyihin tai uusiin.
Kovin samaa hommaa olen itsekin tekemässä, kokeile käydä vanhan jousen kanssa tarvikeliikkeessä josko sieltä löytyisi vastaavannäköinen jousi joka on tarkoitettu johonki muuhun autoon, eivät nuo varmaankaan kovin tarkkoja ole kunhan pituus ja jousivoima on vähän sinnepäin.

Itse takkusin eilisen illan jarrusatulan männän kanssa, lähti vasta kun työnsin sille yhtäaikaisesti 8 bar ilmanpainetta, lämmitin sylinterin punahehkuiseksi ja koputin sylinteriä vasaralla, vihdoin ja viimein pomppasi ulos. Vaseliiniprässistä ei ollut mitään apua siihen hommaan.

Lähetetty: Ti Elo 08, 2006 23:06
Kirjoittaja ari_viitanen
No se oli sitten kunnolla ryytynyt,itsellä on ja sain ostettua
parin etusatuloita tehdaskunnostetut pitäis toimia ja tulee kaikki
jarruhilut uutta. Kyllä se lämpö vain sitten loppupeleissä on se
kaikkein tehokkain avain.

Lähetetty: Ke Elo 09, 2006 08:37
Kirjoittaja ng900aero
ari_viitanen kirjoitti:No se oli sitten kunnolla ryytynyt,itsellä on ja sain ostettua
parin etusatuloita tehdaskunnostetut pitäis toimia ja tulee kaikki
jarruhilut uutta. Kyllä se lämpö vain sitten loppupeleissä on se
kaikkein tehokkain avain.
Joo oli tosiaan aika juntturissa, männät ja sylinterit kuitenkin ihan ok, eli ei vaatinut kuin puhdistuksen ja uudet tiivisteet, männissä ei ollut ruostettakaan kuin ihan uloimmassa osassa joka jää sylinterin ulkopuolelle.

Vähän OT mutta kesäpäivillä joku kauppasi 99:n uusia jarrusatuloita vm 1969-1973 jotka olivat kyllä jostain muusta autosta, olivat eri malliset, vain yhdet jarrusylinterit per satula.

Pääsin eilen koeajamaan Saabsickin uudenveroista 99L:ää -73, tuon kokemuksen kannustamana jaksaa väkertää omankin kuntoon, oli kuin uudella autolla olisi ajanut, kerrassaan mahtava peli!

Lähetetty: Ke Elo 09, 2006 10:35
Kirjoittaja ari_viitanen
Nuo satulat jotka ostin on kyllä kahdella työsylinterillä,
viikon lopun aikana olis tarkoitus kasata navat paikalleen
ja ilmata, jos vain löytyy jostain kässärin jouset originaalit
tai jotkut muut vastaavat,täytyy mennä mallin kanssa
varaosa kauppaan jos löytyis sopivat.

Lähetetty: To Elo 17, 2006 19:00
Kirjoittaja ari_viitanen
Kässärin kenkien jouset löytyi lehtoselta ihka uudet
vklloppuna jos kerkeis niin pitäisi laittaa navat paikalleen
ja koota ne sitten uusilla jarruosilla,ja täytyis purkaa
speciaalista myös kone pois että saa vaihdelaatikon
lähetettyä Ouluun. Osia tyrkyllä kaikkea paitsi loota.

Lähetetty: Pe Syys 15, 2006 20:15
Kirjoittaja ari_viitanen
Noin nyt olisi postiauto sitten nipussa vihdoinkin kyllä kestikin,
täytyy vain katsoa vain itse peiliin! kopeajollakin tuli käytyä
kyllä muuten tuntu hyvältä sopi käteen kun hansikas ensiviikolla olisi sitten tarkoitus mennä näytille saa nähdä miten saabin käy no eihän siihen voi yllä vikaa tulla kun seisoo ja uusia osia laitetaan,ja motonetin kässärikengät ovat epäsopivia ei kannata ostaa liian isoja eli liian iso
halkaisia ja kun laitat levyn paikoilleen pohjaan asti niin menee jumiin
vielä pientä hienosäätöä ja sitten leimalle ja jos vaikka pääsis
vaikka tulemaan syyskokoukseen postiautolla.