9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Viesti Kirjoittaja manneri »

Nyt sitte porsi laakerit eli koneremppa. Ajan kanssa tehään ja kun alotettiin niin sitte tehään kunnolla.

Eli kilkattaa kierroksilla-> laakerit menneet. Tarkempi diagnoosi viikonlopun aikana.
Alustavasti sovittu ja varattu:
- Laakerit mallia racing eli vahvat
- Nitrataan kampiakseli
- jarrupenkki ja viimänen silaus (konetta edes avettu vielä :lol: )
- Kansiremontti
- Isommat suuttimet
- Bensapumppu mallia tehokas

Tossa sitä rahan menoa ja lisää tulee kun keritään....
Viimeksi muokannut manneri, Ma Elo 27, 2007 16:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Joopa joo .... Kuukausi kohta menny ja ei oikeen ole edistystä tapahtunut.
Työn suorittajalla muita työkiireitä ja oli tossa Lahti historic ja ny on vielä jyskälä..... Noh eipä siinä takarajaa ole.

Sen verran varmistusta on tullut, että laakerit säpäleinä.
Mitään muuta yllätystä ei ole vielä tullut, tosin tuo alakerta on vielä avaamatta. Ei ole pariin päivään äijästä kuulunut mitään. :)

Muutoksia suunnitelmiin tuli sen verran, että en viritä sitä, ainakaan sisäänajon aikana :roll: Sain kohtuuhinnalla aeron tnic vakioboksin niin laitan sen kiinni. Ja virityksiä voi sitte suunnitella vaikka ensi kesäksi. Talvella on aeron tehotkin liikaa.......
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

- Racing laakerit :lol:
- Nitratut Kiertokanget :lol:

Kaikkee sitä näkee :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Seioo suinkaan Tune vaan soon Race! :P :wink:
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

V-M kirjoitti:- Racing laakerit :lol:
- Nitratut Kiertokanget :lol:

Kaikkee sitä näkee :wink:

V-M
Mitäs näkemistä noissa? Tehdään alakerrasta kestävä kun kerran alotettiin koneremppa.... Ja nitrattavaks viedään kampiakseli ...kirjotusvirheitä sattuu aina..... kierokangetkin vois kyllä mut ei ole tähän tarvetta niin pitkälle mennä. Racing laakereilla tarkotin vaan vahvempia laakereita mitä noissa on vakiona. Samantyyppiset on mm 1000+ heppasessa toyotassa (maailman nopein nelisylinterinen kiihdytysauto).
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Se toyota on sitten tarina erikseen siinä on kyllä muutakin rojua tehty jota ei siviili immeiset ymmärrä. Nimin merkillä: sivusta seurannut projektia.Ei noissa saabin vakiolaakereissakaan mitään vikaa ole jos siellä öljy kiertää ja on alla 120 asteista niin laakeri kestää uskomattoman paljon. Mittaat alakerran osat että vastaavat alkuperäistä ja laitat uudet laakerit selkään . Jos on hiontatarvetta akselille niin toiseen alikokon asti riittää akselin nitraus. Kyllä noilla eväillä alakerta pitäs riittää aika pitkälle
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ja lahdesta kansityöltä saa hyviä punametallilaakereita, mitä itse olen muutamissa koneissa käyttänyt ;) tosin taitaa olla samanlaiset kuin alkuperäiset :wink: mutta ne onkin olleet hyvät myös. Merkiltään taisi olla glycot
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Nojoo..... tänään tuli lisäinfoa, että koneesta menee kokolailla reippaasti palikkaa uusiks, että alkuperäinen budjetti ylittyy roimasti. Toiselle tonnille menee, mutta menköön, tuleepahan sitte uusi kone tehtyä.

Nyt on sitte koneistuksessa koko mylly ja loppuviikolla alkaa kasaus jos hallitus myöntää rahoitusta. :oops:
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Jamppa kirjoitti:ja lahdesta kansityöltä saa hyviä punametallilaakereita, mitä itse olen muutamissa koneissa käyttänyt ;) tosin taitaa olla samanlaiset kuin alkuperäiset :wink: mutta ne onkin olleet hyvät myös. Merkiltään taisi olla glycot
Alkuperäiset ei kyllä ole punametallia. Muuta samaa ei punametallisissa ja tavallisissa ole kuin kuin muoto ja että molemmat on metallia.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

no tulipahan sitten laitettua semmoiset kiinni :) valmistaja oli kyllä sama :lol:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Kylläpäs se aika kulkee....

Huomenna pitäis alkaa vasta kasaus. Viimeinen veivi tulee koneistamosta.

Selvisi koneen purun yhteydessä syitä hajoamiseen; öljykanavat mustan mönjän tukkimia, kakkospytyn kohdalta veivi sinertynyt ja kampiakselissa särö, runkolaakerit mennyt ko pytyn kohdalta pahiten. Summa summarum öljyjä ei ole vaihdettu varmaan koskaan ja kone on käynyt todella kuumana joskus.

Termariin oli teeseitse-jannu tinannut johdon kiinni muovisen termostaatin pään katkettua.

Noh katsotaan taas mitä loppuviikosta saadaan aikaseks
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

manneri kirjoitti:
Termariin oli teeseitse-jannu tinannut johdon kiinni muovisen termostaatin pään katkettua.
Häh :?:
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Minuteman kirjoitti:
manneri kirjoitti:
Termariin oli teeseitse-jannu tinannut johdon kiinni muovisen termostaatin pään katkettua.
Häh :?:
Tsot tsot.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tsot itsellesi. Manneri, mikä tuo edellisen omistajan termostaattiranetus oikein on?
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Minuteman kirjoitti:Tsot itsellesi. Manneri, mikä tuo edellisen omistajan termostaattiranetus oikein on?
Mutuilisin että olisko vaikka flektin termari?Liitin paskana ja tehty sitten halvalla hyvä. :oops:
Vastaa Viestiin