Sivu 1/8
9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R
Lähetetty: Pe Heinä 28, 2006 21:56
Kirjoittaja manneri
Nyt sitte porsi laakerit eli koneremppa. Ajan kanssa tehään ja kun alotettiin niin sitte tehään kunnolla.
Eli kilkattaa kierroksilla-> laakerit menneet. Tarkempi diagnoosi viikonlopun aikana.
Alustavasti sovittu ja varattu:
- Laakerit mallia racing eli vahvat
- Nitrataan kampiakseli
- jarrupenkki ja viimänen silaus (konetta edes avettu vielä

)
- Kansiremontti
- Isommat suuttimet
- Bensapumppu mallia tehokas
Tossa sitä rahan menoa ja lisää tulee kun keritään....
Lähetetty: La Elo 19, 2006 08:15
Kirjoittaja manneri
Joopa joo .... Kuukausi kohta menny ja ei oikeen ole edistystä tapahtunut.
Työn suorittajalla muita työkiireitä ja oli tossa Lahti historic ja ny on vielä jyskälä..... Noh eipä siinä takarajaa ole.
Sen verran varmistusta on tullut, että laakerit säpäleinä.
Mitään muuta yllätystä ei ole vielä tullut, tosin tuo alakerta on vielä avaamatta. Ei ole pariin päivään äijästä kuulunut mitään.
Muutoksia suunnitelmiin tuli sen verran, että en viritä sitä, ainakaan sisäänajon aikana

Sain kohtuuhinnalla aeron tnic vakioboksin niin laitan sen kiinni. Ja virityksiä voi sitte suunnitella vaikka ensi kesäksi. Talvella on aeron tehotkin liikaa.......
Lähetetty: La Elo 19, 2006 11:55
Kirjoittaja V-M
- Racing laakerit
- Nitratut Kiertokanget
Kaikkee sitä näkee
V-M
Lähetetty: La Elo 19, 2006 14:17
Kirjoittaja Ahtopaine
Seioo suinkaan Tune vaan soon Race!

Lähetetty: Su Elo 20, 2006 22:46
Kirjoittaja manneri
V-M kirjoitti:- Racing laakerit
- Nitratut Kiertokanget
Kaikkee sitä näkee
V-M
Mitäs näkemistä noissa? Tehdään alakerrasta kestävä kun kerran alotettiin koneremppa.... Ja nitrattavaks viedään kampiakseli ...kirjotusvirheitä sattuu aina..... kierokangetkin vois kyllä mut ei ole tähän tarvetta niin pitkälle mennä. Racing laakereilla tarkotin vaan vahvempia laakereita mitä noissa on vakiona. Samantyyppiset on mm 1000+ heppasessa toyotassa (maailman nopein nelisylinterinen kiihdytysauto).
Lähetetty: Ma Elo 21, 2006 08:21
Kirjoittaja jani
Se toyota on sitten tarina erikseen siinä on kyllä muutakin rojua tehty jota ei siviili immeiset ymmärrä. Nimin merkillä: sivusta seurannut projektia.Ei noissa saabin vakiolaakereissakaan mitään vikaa ole jos siellä öljy kiertää ja on alla 120 asteista niin laakeri kestää uskomattoman paljon. Mittaat alakerran osat että vastaavat alkuperäistä ja laitat uudet laakerit selkään . Jos on hiontatarvetta akselille niin toiseen alikokon asti riittää akselin nitraus. Kyllä noilla eväillä alakerta pitäs riittää aika pitkälle
Lähetetty: Ma Elo 21, 2006 08:35
Kirjoittaja Jamppa
ja lahdesta kansityöltä saa hyviä punametallilaakereita, mitä itse olen muutamissa koneissa käyttänyt

tosin taitaa olla samanlaiset kuin alkuperäiset

mutta ne onkin olleet hyvät myös. Merkiltään taisi olla glycot
Lähetetty: Ma Syys 11, 2006 15:34
Kirjoittaja manneri
Nojoo..... tänään tuli lisäinfoa, että koneesta menee kokolailla reippaasti palikkaa uusiks, että alkuperäinen budjetti ylittyy roimasti. Toiselle tonnille menee, mutta menköön, tuleepahan sitte uusi kone tehtyä.
Nyt on sitte koneistuksessa koko mylly ja loppuviikolla alkaa kasaus jos hallitus myöntää rahoitusta.

Lähetetty: Ma Syys 11, 2006 15:59
Kirjoittaja V-M
Jamppa kirjoitti:ja lahdesta kansityöltä saa hyviä punametallilaakereita, mitä itse olen muutamissa koneissa käyttänyt

tosin taitaa olla samanlaiset kuin alkuperäiset

mutta ne onkin olleet hyvät myös. Merkiltään taisi olla glycot
Alkuperäiset ei kyllä ole punametallia. Muuta samaa ei punametallisissa ja tavallisissa ole kuin kuin muoto ja että molemmat on metallia.
V-M
Lähetetty: Ti Syys 12, 2006 11:08
Kirjoittaja Jamppa
no tulipahan sitten laitettua semmoiset kiinni

valmistaja oli kyllä sama

Lähetetty: Ke Marras 01, 2006 21:06
Kirjoittaja manneri
Kylläpäs se aika kulkee....
Huomenna pitäis alkaa vasta kasaus. Viimeinen veivi tulee koneistamosta.
Selvisi koneen purun yhteydessä syitä hajoamiseen; öljykanavat mustan mönjän tukkimia, kakkospytyn kohdalta veivi sinertynyt ja kampiakselissa särö, runkolaakerit mennyt ko pytyn kohdalta pahiten. Summa summarum öljyjä ei ole vaihdettu varmaan koskaan ja kone on käynyt todella kuumana joskus.
Termariin oli teeseitse-jannu tinannut johdon kiinni muovisen termostaatin pään katkettua.
Noh katsotaan taas mitä loppuviikosta saadaan aikaseks
Lähetetty: Ke Marras 01, 2006 22:27
Kirjoittaja Minuteman
manneri kirjoitti:
Termariin oli teeseitse-jannu tinannut johdon kiinni muovisen termostaatin pään katkettua.
Häh

Lähetetty: To Marras 02, 2006 09:12
Kirjoittaja Suppari
Minuteman kirjoitti:manneri kirjoitti:
Termariin oli teeseitse-jannu tinannut johdon kiinni muovisen termostaatin pään katkettua.
Häh

Tsot tsot.
Lähetetty: To Marras 02, 2006 16:12
Kirjoittaja Minuteman
Tsot itsellesi. Manneri, mikä tuo edellisen omistajan termostaattiranetus oikein on?
Lähetetty: To Marras 02, 2006 16:15
Kirjoittaja Suppari
Minuteman kirjoitti:Tsot itsellesi. Manneri, mikä tuo edellisen omistajan termostaattiranetus oikein on?
Mutuilisin että olisko vaikka flektin termari?Liitin paskana ja tehty sitten halvalla hyvä.
