Parempia kuvia en ole kerennyt lätkimään mutta tulossa on...
http://personal.inet.fi/koti/log/suappi.gif
http://personal.inet.fi/koti/log/t16.jpg
Ongelmia on ainakin tähän asti riittänyt.
Öljyt eivät tahdo pysyä sisällä, homma korjaantui huomattavasti kun kierti laatikon ja koneen väliin pari pulttia lisää. Vieläkin tiputtaa jostain, täytyy katsella tarkemmin kun saan koneen irti.
Tuon megaruutan kanssa pääsin jollain tavoin sinuiksi ja sain jopa tyhjäkäynnin/warm-upin/kiihdytysrikastukset jonkinlaiseen kuosiin. Ve-taulukko oli valmiiksi säädetty enkä pahemmin noitten päälle ymmärrä, ei se ainakaan liian laihalla käy. Pitäisi vaan jollain helekutilla saada kunnolla säätöihin, pitää kait käydä jossain penkissä säätämässä... Ei kehtaisi laajakaistalamppuakaan ostaa!
Rupesi tuo myllykin nakuttamaan kylmänä, venttiilikoneistostahan tuo kuuluu, vuotaisikohan joku hydr. nostin? Välillä nakutus kuuluu joitain sekunteja käynnistyksen jälkeen, välillä huomattavasti pitempään. Lämpimällä koneella tuota ei esiinny, vaarallista vaiko ei?
Pääosin ongelmia tuottaa vetarit, apparin puolen vetari jää liian ulos. Pitäisi selvittää mistä tuo johtuu. Itse vetari on samanmittainen kuin -85 automaatissa. Sitä en tiedä pitäisikö saman vuoden manuaaliversiossa olla yhtä pitkä vetari...? Täytyy nyt tuossa mittailla johtuuko ongelma vetareista/ laatikosta/koneen sijoituksesta/ korin nitkahtamisesta (toivottavasti ei)/ tukivarsista vai mistä helvetistä...!

Varsinainen hauska alkoikin siitä kun tuo vetari pamahti toisen kerran (tiedän, omaa tyhmyyttä -mitäs ajoin) pois paikaltaan. Pyörillään ollessa tripodin uloin pää oli kupin ulkoreunan tasalla, pomppasi ulosjoustossa veto päällä irti... Rutmoi sitten samalla ohjaustehostimen säiliöstä letkun irti, hakkasi DP:hen reiän ja hajotti sen nivelkupin tohjoksi. Nyt pitäisi uskaltautua katsomaan kuinka monta putkea tuosta tehostimesta hajosi. Ainakin säiliöstä repesi pala pois ja joku putki näyttää roikkuvan mahan alla. (Jos jollain on helekkarin edullista tehostimen säiliötä putkineen niin voisin olla halukas ostamaan sellaisen, säiliö on lokarin juuressa).
Kerran nyt kone nostetaan, olisi tarkoituksena vaihtaa tuohon "uudemman malliset" sisänivelet laakeripesineen. Liekö nuo 4- ja 5-vaihteisissa samanlaiset? Se onkin asia erikseen vieläkö uudemmilla nivelillä on tuo sama vetarin pituus -ongelma...

Ikäväkseni olen myös todennut ettei auto ihan niin ruosteeton olekaan kuin luulin. Todella hyvässä kunnossahan tuo koriltaan on ikäisekseen muttei hitsaamatta selvinnyt. Kuskin puoleisesta takakaaresta löytyi ikäviä yllätyksiä... (Oli ruoste melkoisen hyvin piilossa, olisi tuo varmasti katsastuksessa välttänyt mutta laitetaan nyt kerralla!)
http://personal.inet.fi/koti/log/ruoste.JPG
Ei tuo ainoa ruostekohta ole, samaiseen kaareen on vedetty sisäpuolelle peltilätkä kiinni ja rötvitty jotain sikafleksin tapaista helkkaristi ympärille. Hankalassa paikassa tutkia tarkemmin, en tiedä onko kokonaan massalla kiinni vai onko ihan hitsatukin joltain kantilta. Senverran terveeltä vaikuttaa kuitenkin sen ympäristö että ajattelin leikata ruostuneen laidan irti ja suojata kunnolla. Ei innosta käydä hitsailemaan paremmin kun kuitenkin polttaisi kaaresta maalit.
Ovien alalaitoja täytyy vielä hieman ehostella, hitsata ei onneksi tarvitse.
Ensimmäisenä otetaan ruosteet kiinni, konehuone saa todennäköisesti uuden maalin niskaan kerran kone nykäistään irti. Tekniikan kun saisi rokittamaan kunnolla niin voisi alkaa leikkimään lasikuitumatolla noiden helmojen kanssa. Molempien takakaarien etummaiset pulikat vaati hieman vahvistusta/ ehostusta ja etuhelma täytyy kursia kasaan. Edelleenkin vaan odotellaan värikoodia jotta pääsisi maalikaupoille...
Onpahan ollut kerrankin mukava laitella kun lähes kaikki pultit on valmiiksi löystytetty...
