Sivu 1/2

HT-Tunen 530x230x76mm cooleri satkuun.

Lähetetty: Ti Elo 01, 2006 12:30
Kirjoittaja Jakke_
Eli asennellessamme tuota cooleria päätettiin ottaa kuvia ja tehdä pieni juttu siitä tänne. :)
Coolerin lähdöt on 2.5" ja letku myös 2.5" lukuunottamatta turbolta lähtevää mutkaa joka on 2" johtuen siitä, ettei muunnospalaa (2" -> 2,5") saanut sovitettua kuin vasta mutkan jälkeen. :)

Satkun orkkis cooleri on aika pieni verrattuna uuteen. :)
Kuva1

Eli ensin kuten kaikki saattaa arvata otetaan puskuri irti (2 ruuvia).
Kuva2.

Sitten poistetaan hinauslenkit kunnolla, jotta putket mahtuvat tarpeeksi syvälle ja puskuri takaisin.
Kuva3.

Sitten rakennellaan sopivat kiinnikkeet, jotta cooleri pysyy keulalla kovemmassakin ajossa. :)
Kuva4.

Ja asennetaan cooleri keulalle.
Kuva5.

Sitten vaan putkia värkkäämään.
Kuva6.
Kuva7.
Kuva8.
Kuva9.

Puskuria ei kannata heti laittaa kiinni. Ensin kannattaa käydä paikallisella parkilla esittelemässä uutta cooleria...ei vaan kannattaa vähän polkea ja varmistua että liitokset pysyvät kiinni ja vasta sitten laittaa puskuri paikalleen.

Kylä lähtee...ja vinkki miten saa kilven pysymään lasissa kiinni testien ajan.
Kuva10.

Lähetetty: Ti Elo 01, 2006 14:56
Kirjoittaja nalleolut
kysymys! miksi koolerin putket on ihan tavan klemmareilla kun taas konepellin alla on huomattavasti paremmat? loppuko kesken osat vai rahat? ihan vaan mielenkiinnosta?

Lähetetty: Ti Elo 01, 2006 15:39
Kirjoittaja hewidero
[OT]Onko vanha cooleri myynnissä?[/OT]

Lähetetty: Ti Elo 01, 2006 15:43
Kirjoittaja Jakke_
Ihan mielenkiinnosta ostin ja samalla pieni testi jolla voi todistaa että kyllä se tavallinen kestää. :) Olisi heti pitäny ostaa vaan tavallisia, mutta wnb spyyningpiru iski. :P Ja voishan tuo vanha putkineen olla kaupan. Tosin toi kumihaitari on aika haperon näköistä, mutta kestää kyllä. Tarjouksia yv:llä.

Lähetetty: Ti Elo 01, 2006 16:48
Kirjoittaja TeePee
Nii ja vielä ku saisit sen läppäkotelolle tulevan ahtoletkun pysymään paikoillaan niin ei tarvitsisi aina tien vieressä ruuvailla :wink:

Lähetetty: Ti Elo 01, 2006 16:50
Kirjoittaja valtteri
Jakke_ per.... pienennä noita kuvia :wink:

Lähetetty: Ti Elo 01, 2006 17:18
Kirjoittaja Jakke_
Kiva nyt? :)

Lähetetty: Ti Elo 01, 2006 17:26
Kirjoittaja Money For Nothing
Jakke_ kirjoitti:Kiva nyt? :)
Joo, ne aukee jopa 56k motulla 8O :lol:

Lähetetty: Ti Elo 01, 2006 18:23
Kirjoittaja saabracing
ja vink. konehuoneen putket saa melkein kokonaan tehtyä kahdella ässän orkkis ahtoputkella.

toisen joutuu sahaamaan toista ei.

jos sattuu semmoiset hyllystä löytymään.

ja cooleri kannattaa kiinnittää hieman joustavasti, esim. kumia väliin, jotta ei tärinät vaikuta pitemmän päälle.

mistä oot noita isoja kumimutkia hommannut ?

http://ihanaa.com:81/kuvat/900s%20konet ... 0_0009.JPG

Lähetetty: Ti Elo 01, 2006 18:28
Kirjoittaja Jakke_
Vaasassa myy Kumijärvinen tosin hinta on melkein HT-Tunen silikonimutkien tasolla. Ja orkkisputket tuntui vaan niin ahtailta. :)
Ja TeePee tänään ruokiksella tein uuden patentin jonka pitäis kestää. :P

Lähetetty: Ti Elo 01, 2006 22:41
Kirjoittaja f-19
Hähä, TeePee päässy hommiin, tuonkin auton kanssa :D

Ei kai käynyt niin ikävästi että tuo kenno jaa ihan suoraan puskurin taakse piiloon? Alareunasta taitaa näkyä 10cm ?

Lähetetty: Ti Elo 01, 2006 23:18
Kirjoittaja Jakke_
Juu alareunasta näkyy vähän. Kun saisi airflow puskimen kopion niin siitä sais väsättyä kohtuu siistin jossa keskellä reikä. Orkkis puskurista en usko saavan kovin hienoa. :)

Lähetetty: Ti Elo 01, 2006 23:37
Kirjoittaja TeePee
Puskuri tulee just siihen eteen ja peittää koko coolerin.. :? Mutta ei se mitään, ajellaan sitten ilman puskinta :D

Lähetetty: Ke Elo 02, 2006 05:43
Kirjoittaja Jakke_
Hyvin kesti "patentti" illan polkemista. :)

Lähetetty: Ke Elo 02, 2006 15:39
Kirjoittaja Juho80
Airflow-puskimen sisään menee niin alas, ettei tarvitse edes hinauslenkkejä silpoa.
nimim. been there done that ;)