Liisi lyöntiin eli tupliksen rassausta

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Liisi lyöntiin eli tupliksen rassausta

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Alkaa olla meikäläiselläkin nyt kesälomareissujen ja muuton jälkeen aikaa ruveta laittelemaan tuota tuplaysiä kuntoon. Tämän kuun loppuun mennessä olisi katsastuskin tuolle edessä. Muuten ei liene mitään suurempaa ongelmaa, mutta pelkään hieman jarrujen suhteen. Autohan on seissyt elokuusta 2005 huhtikuuhun 2006, jolloin kävin auton itselleni hakemassa. 7000 huoletonta kilometriä nyt takana huhtikuusta lähtien, keskikulutuksen laskin olevan 8,1 litraa/100 km.

Katsastukseen nämä seuraavat asiat eivät vaikuttane, mutta tehtävää on ainakin tämän verran:

- Auto tärisee 80-90 km/h vauhdissa ärsyttävästi, tätä pienemmissä tai suuremmissa nopeuksissa tärinää ei ole havaittavissa käytännössä ollenkaan. Ongelmaa diagnosoitiin useamman eri ihmisen kanssa ja päädyttiin vetonivelongelmiin. Hepiskö se oli, joka jossain potkijaisissa kertoi helpon ratkaisun ongelmaan. Vinkkejä otetaan vastaan :)
- Kytkin alkaa ujeltaa, kun poljinta painaa. Ujellus on pahentunut kesän aikana aika paljon, joten tarkoitus olisi tehdä/teettää tuohon jonkunasteinen kytkinremontti heti kun budjetti sallii.
- Kosmeettisia vikoja: Vasen takaumpio vääränmallinen (pitäisi olla mustat kehykset sekä siinä on pieni halkeama), takapuskuri pitäisi vaihtaa (uusi odottaa jo varastossa), kojelaudan "puulista"teippi on rumassa kunnossa ja pitäisi uusia, kojelaudan päällä oleva ilmatötterö on kärsinyt (Luca oli mulle tuollaisenkin jo ehtinyt löytämään)
- Oikea takaoven alareunassa on lommo edellisen omistajan jäljiltä. Saanee kuntoon ottamalla oven sisäverhoilun irti ja painelemalle sisäpuolelta jollakin(?).

Mikäli jollakulla on haluja auttaa yllä mainituissa remonteissa tai antaa asiantuntevia vinkkejä, tervetuloa Munkkivuoreen. Paikkana tosin palvelee talon piha/parkkialue, tallia ei ole. Välineitä löytyy omasta takaa jonkun verran, mutta esimerkiksi jarrupaloja en ole autoon ikinä vaihtanut, kaksipyöräisiin kylläkin. Tarjoan remonttiavulle mielelläni korvauksen mahdollisista matkoista, remonttisapuskat ja tietysti oluet tarvittaessa :)

Raportoin projektin ja katsastuksen edistymisestä tässä viestiketjussa.
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja merlin »

- Kytkin alkaa ujeltaa, kun poljinta painaa. Ujellus on pahentunut kesän aikana aika paljon, joten tarkoitus olisi tehdä/teettää tuohon jonkunasteinen kytkinremontti heti kun budjetti sallii.
vaihdat vaan painelaakerin :D
96 vm. 1975
Vastaa Viestiin