900S m1991 Käyttö kunnostusta

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Nyt etupalkin maadoitukset kunnossa. Valot pelaa eri virkeästi ja vilkut. Ei välky erilaiset merkkivalot vikun tahdissa enää... Ainoastaan pakilla vasemman vilkun merkkivalo antaa pientä loimua. Vaihteiston maajohdon liitos ja takavalojen maapiste tulisi mieleen että voisiko niillä olla osuus asiaan tässä...?
900S(T5.5) M1991(KR)
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Jope »

Sukellusvene kirjoitti:Nyt etupalkin maadoitukset kunnossa. Valot pelaa eri virkeästi ja vilkut. Ei välky erilaiset merkkivalot vikun tahdissa enää... Ainoastaan pakilla vasemman vilkun merkkivalo antaa pientä loimua. Vaihteiston maajohdon liitos ja takavalojen maapiste tulisi mieleen että voisiko niillä olla osuus asiaan tässä...?
Tuota lähtisin debuggailemaan takavalojen maadoituksista + valoille menevien liittimien putsaamisesta.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Kiitos, täytyy katsoa molemmat!
900S(T5.5) M1991(KR)
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Vilkaisin jo sitä takavalojen maapistettä, ei mitään hapettumaa näkynyt.
Liene sitten valopohjissa jotain . Niitä en kahtonut vielä.
Pesin tallipölyt ja asensin roiskeläpät, varapyörän ja varoituskolmion kanssa takakonttiin.
Jäähdytys järjestelmän ilmasin ja kokeilin autoa pyörittämällä että flekti toimii .
Kromimaski meni korjaukseen , kun kaksi kiinnikettä irtosi. Toivon että 2k epoksilla tarttui, kun yön yli jäi liimattuna kuivumaan. Tänään aikomuksena nostaa konepelti pois, jotta saisi äänieristeet paikoilleen ja pesurin letkut . Yksin en ala konepeltiurakkaan , onneksi tänään apua luvassa .
900S(T5.5) M1991(KR)
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Millainen tuo varapyörän kiinnike ja ruuvi olikaan?
Se pitäisi kaivella rojujen joukosta Jos jollakin on kansiossa kuvaa siitä , niin oisin kiitollinen. Kokeilin googlatakkin , tuloksetta.
900S(T5.5) M1991(KR)
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Sukellusvene kirjoitti:Millainen tuo varapyörän kiinnike ja ruuvi olikaan?
Se pitäisi kaivella rojujen joukosta Jos jollakin on kansiossa kuvaa siitä , niin oisin kiitollinen.
Oisko tästä apua
Kuva
Kuva MY92-ohjekirjasta mutta ainakin 1989 kaasarissa on ihan samanlainen systeemi... Elikkä pitkä pultti joka kiinnittyy lattiaan + tuo teräslaatta jonka läpi pultti menee. Pultti on samalla kannalla kuin rengaspultit.

Huomasin muuten vasta nyt tuota kuvaa katsoessani että ittellä on ollut kaasarissa tuo laatta väärin päin niin kauan kuin olen sen omistanut...ihmekös että on ollut hankala kiristää pultti kun son ollut kapeassa poterossa laatan reunojen välissä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Paljon kiitoksia!
Pitääpä alkaa etsimään noita, luultavasti ovat tallessa vielä :).
Vai tuolleen tunkin kampikin tulee . Mietin joskus miksi siinä on tuollaiset väkäset :lol: .
Eipä ratkennut vielä tuo vilkun syttyminen , pakkia käyttäessä.
Maadoitus pitäisi olla ok ja ei näy silmällä lampunpohjissa vikaa. Otinpa vielä pois vanhat ryöstäjät, jotka ollut vetokoukun virtapistokkeelle virransaantia varten.
Osa ryöstöliittimistä oli melkein katkonut johdot ja vihertävää hapettumaa löytyi. Katkoin ja juotin, suojasin sukalla kohdat. Silti ei apua vaivaan.
Voiko pakkivalon kytkin tehdä tuota?
900S(T5.5) M1991(KR)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta

Viesti Kirjoittaja jus »

Kirjoitit tutkineesi lampunpohjia, mutta irrotitko lampunpohjaan tulevan johtosarjan liittimen? Liittimen koskettimet voi olla vääntyneet, kuumentuneet, sulanutta muovia välissä ym.
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Tuota, käytin liittimiä irti ja en ainakaan hoksannut vikaa.
Luulen että vielä tarkastan, jos jotain jäi huomaamatta. Jopa pakkikytkimen liittimet oli puhtaat .
Maapisteitä nyt tainnut sen 5 tai kuusi tarkistaa . Aika monesta on löytynyt vikaa.
Omituisesti temppuilleen sisävalon ja keskuslukon maapisteenkin tarkistin. ja sekin oli vihertävä. Korjasin leikkaamalla vanhat pois ja uusi liitin tinalla ja liimasukalla ja vaseliinilla kuorrutettuna . Nyt sitten sisävalot palaa. Vaikka kesällä jo tuonne virta tuli. Vaan ei enää. Lisänä vielä uudehkot ovikytkimet ei meinaa ponnistaa virtaa päälle, ilman että vetää sormilla. Liekö suojakumit haraa vastaan?
Lisäksi satsi Motonetin polttimoita oli viallisia.
Jopa niin että lanka ehjä , silti ei toimineet.
900S(T5.5) M1991(KR)
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Laittelin vaihteistosta 25 neliömillin lisämaajohdon etupalkkiin maapisteeseen.
Ahtaan paikan ja sopivan työkalun puutteessa en saanut tuota alkuperäistä vaihteistonmaamutteria auki . Ajanee tuokin saman asian :).
Ainakaan toistaiseksi ei mitään muutosta siinä tullut enää , eli lie kunnossa ollut se maadoituspaikka . Etujalkatilan maa taitaa olla enää kai ainoa joka katsomatta.
Takavalojen liittimet katsottava tarkempaan vielä . Koska pakilla vasen vilkku loimottaa himmeänä( erityis havaintona pakilla ollessa ei saa vasenta vilkkua päälle, oikealle toimii kyllä). Polttimoita olen pyöritellyt ja katsellut , ei siellä mitään ihmeitä näkynyt.
Maapisteen korjasin takakontista.
Yhtenä outona tuo kontin valo , se ei toimi vieläkään... Olisikohan tuossa kontin katkaisimen raudassa pitänyt olla maajohto tuonne valojen maapisteelle? Jos maaluun jäljiltä ei saa maita muuten...
Muuten kaikki muut sähköt toimii hyvin.
Maskikin liimattu uusiksi, kun ei tuo epoksi pitänyt . Toisenlainen muoviliima kokeilussa nyt. Jos ei nyt kestä, pitää rakentaa tuonne jotkut vahvikkeet liimasauman lisäksi .
900S(T5.5) M1991(KR)
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Pujotin pienipistokkeisen lohkolämmittimen johtosarjan paikoilleen.
Etuovien valokytkimistä oikea virkosi kun voitelin sen. Vasen ei ota kontaktia kunnolla, kuin sivuttain vääntämällä. Hommattava jälleen uusi tilalle, vaikka tuokin oli käyttämätön .
Hälyn ja sisävalon takia välttämätön saada toimivaksi.
Maalipinnan kiilloitus ja talvipyörät ois sitten ne seuraavat toimet.
900S(T5.5) M1991(KR)
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Miten uskallan mitata herätevirran joka tulee soittimelta, etten polta mankkaa?
Tuossa on JVC soitin joka kytketty Motonetin adaptereilla satkun johtosarjaan.
Moottoriantennin /vahvistimelle tarkoitetun lähdön johdosta tuo virta ei tunnu saavan vahvistinta hereille.
Epäilyksenä on tuo johtosarja , joka toisinaan pätkii toista takakajaria ja jopa virran tuloa.
Liitokset tuntuu liian löysille , voisiko niitä tiukata?
900S(T5.5) M1991(KR)
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Nyt on sitten käsin hioskeltu päälipintoja vesihiontana 1200, 2500 ja sitten epäkeskolla vielä vesihiontana noilla 2000 ja 4000 abralon laikoilla. Aika hyvin nappulat lähtee pinnasta noilla konstilla ja muut pilveilyt , appelsiinit. Sitten myllytys vielä ja vahat pintaan , kun tuo on valmista. Aikaa vievää puuhaa kun ei paljoa kokemusta ole vielä .
900S(T5.5) M1991(KR)
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Sitten ois satku vesihiottu roskista lähes vapaaksi , myllytetty ja vahattukin.
Parempi se on nyt kuin ennen sitä . Toki varmasti ammattilainen voisi saada parempaakin aikaan , mutta saa kelvata nyt .
Teippasin samalla ne kourunpään muoviosat paikoilleen.
900S(T5.5) M1991(KR)
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S m1991 Käyttö kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Tänään vaihdoin polttoainesuodattimen satkuun , ei niin mukava tuo sijainti tuolla auton alla :( . Nätisti sai bensaa päälle samalla... Mutta onpahan vaihdettu :).
Ja tulipa testattua lohkolämppärin toimintakin , uudella johdolla ja toimii . Aiemmin ei ollut tuota ulkopuolista johtoa , jotenka nyt kun tarjouksessa oli niin piti ostaa.
Tuli huomattua että etuovien valokytkimet kohmettuu pakkasessa , tuo kuminen kurasuoja on mielestäni ainakin osasyyllinen siihen. Otin pois toisen ja toimii ok. Ehkä molemmat suojukset voi poistaa ilman mitään haittaa?
Ma tein pellistä uuden polttoainesuodattimen telineen , koska vanha oli laho ja sitä oli viritetty puuhanauhalla . Samalla uusin haperon pakoputkilemmarin , vanhan hajottua käsin vääntämällä.
900S(T5.5) M1991(KR)
Vastaa Viestiin