900S m1991 Käyttö kunnostusta
Meinaatko siis kittailla airflow -sarjan sen listan kolon umpeen?qaw kirjoitti:Tarkoitus oli talven aikana kittailla ja maalailla sarjat, eli jospa kevätkokouksessa sitten tms.
Saa nähdä miten sitä jaksaa ja miten emäntä antaa aikaa :D
Ihan sen takia vain utelen kun tarvisi sitä tiivistekumia siihen listaan saada jostain...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Aikaahan laitossa tuppaa menemään, onneksi sulla ei taida olla ruostepeikko iskenyt?qaw kirjoitti:Tarkoitus oli talven aikana kittailla ja maalailla sarjat, eli jospa kevätkokouksessa sitten tms.
Saa nähdä miten sitä jaksaa ja miten emäntä antaa aikaa :D
Itselläkin on perhe, ei kaikkea aikaa ehdi väsätä. Emäntä pitää koettaa pitää tyytyväisenä, harrastella perhesovun ehdoilla.
Mulla on vielä näpertelyä, nyt ovenvälit on maalattu ja alkaa huomenna ovien
kasailu. Ovista puuttuu vielä sähkölasit, mitkä on vielä vanhoissa ovissa kiinni ja ikkunanlistat. Ovet meinaan vielä ruostesuojata . Sitten vielä takaluukun välin maalaus tuosta lamppujen päältä , kun on siinä kukkaa ja konepelti uuteen maaliin . Lopulta ei taida paljon jäädä maalaamatonta pintaa . Ehkä katto ja takakyljet .
900S(T5.5) M1991(KR)
Mä sain sen airflow-sarjan lasikuitukopiona. vähän huonosti tehty joten joissain reunoissa on jonkin verran ilmakuplia. Pahimmin ehkä juuri sen listan reunoissa joten kai se on pakko vetää umpeen suosiolla. Oon aatellu että laitan jonkun ihan muunlaisen kuin orggislistan kiertämään sekä puskurit että airflowt, vakionahan nuo kun olis eri korkeudella.
Lisäksi pitää puskureita varmasti jonkin verran hioa ja ainakin vähän kittailla. Kyllä sitä tekemistä riittää ja aikaa kuluu ilman ruostekorjauksiakin.
Lisäksi pitää puskureita varmasti jonkin verran hioa ja ainakin vähän kittailla. Kyllä sitä tekemistä riittää ja aikaa kuluu ilman ruostekorjauksiakin.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Lasikuidusta tehtyihin varmaan saa tehdä vähän sovittelua, ennen kuin passaavat. Ilmakuplat tahtoo tulla, jos ei kostuta mattoa kunnolla hartsilla. Poralla kuplat rikki ja lasikuitukitillä kolot umpeen.
Itselläkin on ollut mielessä tuollaiset airflowit, mutta niitä ei tahdo mistään löytyä kohtuu hinnalla. Paljon muuttaisivat ulkonäköä menevämmäksi.
Mutta katsotaan, kunhan tässä nämä nykyiset laitot saa alta.
Vähän ihmettelen tuota satkun ovien johdotusta, miten ne on vedetty .
Niiden purkukin on niin työlästä ja samoin laitto, ei oo mitään kunnon pistoketta helpossa paikassa. Pistokkeet korissa on vielä turvavyön alla.
Takaovesta johtosarjaa ei saa ehjänä, jos ei pura ikkunannostimen kytkimen pistoketta johto kerrallaan irti. Johtosarjat kun on pujotettu 5mm raosta ikkunakiskon ja ovipellin välistä .
Eka ovessa meni tuhottomasti aikaa, kun yritin keksiä helpointa tapaa johtojen pujotukseen. Lopulta tein paperille merkinnät liittimen johtojen väreistä/järjestyksestä ja purin isot pistokkeet, samoin keskuslukon pistokkeet piti purkaa.
Toinen meni jo nopeammin, kun osasi homman jo.
Nyt kolmas ovi menossa, vielä sähköikkunannostin kiinni ja saa laittaa senkin oven paikalleen.
Ikkunannostimien laittokaan ei niin helposti mennyt kuin purkaminen.
Kiinnitysreikien saaminen kohdalleen kysyy hermoja, mutta eiköhän tämä tästä .
Itselläkin on ollut mielessä tuollaiset airflowit, mutta niitä ei tahdo mistään löytyä kohtuu hinnalla. Paljon muuttaisivat ulkonäköä menevämmäksi.
Mutta katsotaan, kunhan tässä nämä nykyiset laitot saa alta.
Vähän ihmettelen tuota satkun ovien johdotusta, miten ne on vedetty .
Niiden purkukin on niin työlästä ja samoin laitto, ei oo mitään kunnon pistoketta helpossa paikassa. Pistokkeet korissa on vielä turvavyön alla.
Takaovesta johtosarjaa ei saa ehjänä, jos ei pura ikkunannostimen kytkimen pistoketta johto kerrallaan irti. Johtosarjat kun on pujotettu 5mm raosta ikkunakiskon ja ovipellin välistä .
Eka ovessa meni tuhottomasti aikaa, kun yritin keksiä helpointa tapaa johtojen pujotukseen. Lopulta tein paperille merkinnät liittimen johtojen väreistä/järjestyksestä ja purin isot pistokkeet, samoin keskuslukon pistokkeet piti purkaa.
Toinen meni jo nopeammin, kun osasi homman jo.
Nyt kolmas ovi menossa, vielä sähköikkunannostin kiinni ja saa laittaa senkin oven paikalleen.
Ikkunannostimien laittokaan ei niin helposti mennyt kuin purkaminen.
Kiinnitysreikien saaminen kohdalleen kysyy hermoja, mutta eiköhän tämä tästä .
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Nyt on sitten kaikki uudet ovet paikallaan, johdot on vielä irti pistokkeistaan ja listat/verhoilut puuttuu. Kuskin ovi on myös pakko maalata vielä, kun en ehtinyt sitä enää tänään laittaa. Yllättävästi vaan aikaa menee tuossa näpertelyssä. Ehkä muutama päivä vielä menee kunnes on kaikki taas kasassa. Ovia täytyy vielä säädellä, jotta istuisivat paremmin. Ulkona kasatessa ei ollut kuuma, lopettaessa oli tuulilasikin jäässä.
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Nyt on konepellin alapuoli siistitty, olikin vielä aikahyvässä maalissa ja ei tarvinnut maalata kuin muutama läntti.
Sivurullien luota ja etupäästä löytyi ainoat ruosteet. Samalla porasin äänieristeelle kiinnitysreiät, kun tuossa uudessa pellissä oli pieni eriste aiemmin ja ässässä se eriste on iso. Lopulta ajattelin suojata pellin, ettei sitten ruostukaan heti. Mutta ensin maalaan sen ulkoapäin.
Mitähän maksaa nuo kiinnitysnastat äänieristeelle?
Sivurullien luota ja etupäästä löytyi ainoat ruosteet. Samalla porasin äänieristeelle kiinnitysreiät, kun tuossa uudessa pellissä oli pieni eriste aiemmin ja ässässä se eriste on iso. Lopulta ajattelin suojata pellin, ettei sitten ruostukaan heti. Mutta ensin maalaan sen ulkoapäin.
Mitähän maksaa nuo kiinnitysnastat äänieristeelle?
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Ollut menoja aikalailla viimeaikoina ja ei oo paljoa edistystä tullut. Mutta illalla sain laiteltua viimeiseen maalattuun oveen kahvan paikalleen ja muutaman listan ikkunan ympärille.
Etuoven kaareva lista tuotti hankaluuksia ja ei suostu pysymään paikallaan, menemään kunnolla paikalleen.
Takaoven pikkuikkunat piti käyttää irti, kun ei muuten sen listat menneet paikalleen. Irroitettuun ikkunaan jossa tiiviste ympärillä, menee lista helposti painamalla ja sitten vaan ikkuna takaisin. .Onneksi ei ollut hankalat käyttää irti. Aina sitä jotain oppii, kun saa kasata ja purkaa ja taas kasata .
Flunssa vaan meinaa verottaa, ei tuolla viileässä ole mukava touhuta kipeänä.
Etuoven kaareva lista tuotti hankaluuksia ja ei suostu pysymään paikallaan, menemään kunnolla paikalleen.
Takaoven pikkuikkunat piti käyttää irti, kun ei muuten sen listat menneet paikalleen. Irroitettuun ikkunaan jossa tiiviste ympärillä, menee lista helposti painamalla ja sitten vaan ikkuna takaisin. .Onneksi ei ollut hankalat käyttää irti. Aina sitä jotain oppii, kun saa kasata ja purkaa ja taas kasata .
Flunssa vaan meinaa verottaa, ei tuolla viileässä ole mukava touhuta kipeänä.
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Tänään pesin pölyt pois autosta, ja samalla otin keulan työn alle.
Lokasuojat ja konepelti saa seuraavaksi uuden maalin. Yllättävästi aina tulee ylimääräistä työtä, nytkin joku oli kiinnittänyt lokarin listan sikaflexillä ja sai vähän hangata tuota tötkiä pellistä .
Samoin tuo 2puoliteippi on tiukassa, saa tehdä tuhottomasti työtä liimojen irroituksessa.
Ilmankos moni maalari jättää listat irroittamatta maaluun ajaksi .
Sain jo illalla hiontavärin keulalle, huomenna hiontaa ja pinnan maalausta.
Lisäsin muutaman kuvan tuonne linkkiini, vähän väliaikakuvia.
Näkyy siellä se coolerikin.
Lokasuojat ja konepelti saa seuraavaksi uuden maalin. Yllättävästi aina tulee ylimääräistä työtä, nytkin joku oli kiinnittänyt lokarin listan sikaflexillä ja sai vähän hangata tuota tötkiä pellistä .
Samoin tuo 2puoliteippi on tiukassa, saa tehdä tuhottomasti työtä liimojen irroituksessa.
Ilmankos moni maalari jättää listat irroittamatta maaluun ajaksi .
Sain jo illalla hiontavärin keulalle, huomenna hiontaa ja pinnan maalausta.
Lisäsin muutaman kuvan tuonne linkkiini, vähän väliaikakuvia.
Näkyy siellä se coolerikin.
Viimeksi muokannut Sukellusvene, Ma Syys 25, 2006 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Eilen maalasin uusiksi, nyt on ihan itselle kelpaava. Paremman kai saisi, jos olis tehnyt maalauksen kunnon maalaamon tiloissa. Etenkin sellaisessa, missä on kunnon valaistus. Pienet pölyt onneksi saa myöhemmin kevyellä myllytyksellä pois. Vielä takaluukku ja sen väli täytyy käydä läpi, sitten olis maaluut aikalailla tehty. Pikku viivytykset sotkeneet aikataulua, eikä siksi ole päässyt pidemmälle .Konehuoneen puolella on vielä jotain pikkuhommaa, mutta ei kummempaa.
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Tänään kävin ruiskuttamassa kotelonsuojat ovien ja konepellin sisään ja laittelin oviverhoiluja paikalleen kahteen oveen. Oikean takaoven lukko temppuilee ja useammasta herkistelystä huolimatta ei rupea toimimaan kunnolla. Lukitusta ei meinaa saada pois päältä millään. Täytyy kai vaihtaa oveen toinen lukko. Lisäksi joku on joskus murjonut sisäpuolen aukaisuvivun kiinnitysreijistä jengat pilalle ja ruuvit pyörii tyhjää kiriessä . Lisäksi sivuvilkuissa on ihan haperot ne metalliset kiinnityskynnet, saa tehdä jonkun patentin niiden kiinnitykseen
Tänään löysin onneksi kadonneet konepellin äänieristeen kiinnitysnastat, olin piilottanut ne oviverhoilun taskuun . Saapahan laittaa äänieristeenkin vihdoin kiinni.
Tänään löysin onneksi kadonneet konepellin äänieristeen kiinnitysnastat, olin piilottanut ne oviverhoilun taskuun . Saapahan laittaa äänieristeenkin vihdoin kiinni.
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Vaihdoin eilen takaoven lukon, syy toimimattomuuteen vanhassa oli puuttuva jousi . Eli nupin nostettua ei lukko vapautunut jousen voimasta. Kiusallinen vaiva tuollainen , onneksi en ehtinyt laittaa verhousta paikalleen
Lukon vaihtamisen jälkeen lukko toimi normaalisti.
Ylemmät kylkilistat laitoin 3m teipillä paikoilleen, vielä alemmat listat puuttuu.
Mieluummin laittas airflowin kylkipalat niiden tilalle .
Tosin sellaisten löytäminen vaatii onnea, niitä ei paljoa ole markkinoilla.
Pilariverhoilut on vielä irti, kun ovien tarkempi säätö on jäänyt vielä tekemättä. Onkohan noihin mitään kummempaa niksiä olemassa?
Taas loytyi netistä hieno Saab:
Lukon vaihtamisen jälkeen lukko toimi normaalisti.
Ylemmät kylkilistat laitoin 3m teipillä paikoilleen, vielä alemmat listat puuttuu.
Mieluummin laittas airflowin kylkipalat niiden tilalle .
Tosin sellaisten löytäminen vaatii onnea, niitä ei paljoa ole markkinoilla.
Pilariverhoilut on vielä irti, kun ovien tarkempi säätö on jäänyt vielä tekemättä. Onkohan noihin mitään kummempaa niksiä olemassa?
Taas loytyi netistä hieno Saab:
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Tänään laittelin kylkilistoja paikalleen, pesin auton. Takaoven takaa äsken kotia tullessa oli pudonnut laitettu lista pois. Saattaa olla aika mahdoton löytää enää sitä . Mutta kyllä listat tekee autosta hieman valmiimman näköisen. Konepeltiin ilmeisesti tulee turbon merkit, olen hieromassa kauppoja sellaisista.
900S(T5.5) M1991(KR)