900 T8 Megasquirt
Re: 900 T8 Megasquirt
Ropaappa sitten jotain näitä uudempia poikittaismoottorikoneita, turbolla ja ilmastoinnilla.. Kyllä tulee og-satkun konetilaa ikävä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 900 T8 Megasquirt
Putsatut penkit majailevat tällä hetkellä talon ullakolla ja itse auto taitaa levätä ensi kevääseen asti. Tietyn asteisella mielenkiinnolla odottelen miten nyt toimivaksi modifioitu Megasquirtin ahtopaineen ohjaus vaikuttaa, mutta siis keväällä katsotaan!
Re: 900 T8 Megasquirt
Käyttelin auton moottoria tässä taas pitkästä aikaa pari päivää sitten ja vähän alkoi tuntua että voisikin ottaa auton ajoon kunhan katsastuskausi alkaa marraskuussa. Onhan tässä jo persdynoa nollattu kaiken maailman rakkineilla vaikka kuinka pitkään. Penkit pitää tietty pultata kiinni ja selvittää lämmityslaitteen säädintä sitkeästi vaivaava alipainevuoto yms. mutta kaipa se siitä.
Re: 900 T8 Megasquirt
Tasan puoli vuotta edellisestä postauksesta... Tänään laitoin akun lataukseen ja pesin auton päältä talven aikana kertyneet roskat. Hetken latailun jälkeen starttaus, ja kas: Siitä lähti heti nätisti käymään ihan kuin olisi viimeksi eilen ajettu Ilmastointikin toimii edelleen. Tämä otetaan ajoon heti kun joku ostaa tuon meikäläisen avogolffin pois.
Re: 900 T8 Megasquirt
Hieno homma että projekti pääsee taas liikkeelle...)
Samassa hengessä täälläkin. Autossa on nyt kiinni MSII V3.0 extra koodilla ja paremmin pelittää kuin V2.2 joka oli melko häiriöaltis jostainsyystä.
Samassa hengessä täälläkin. Autossa on nyt kiinni MSII V3.0 extra koodilla ja paremmin pelittää kuin V2.2 joka oli melko häiriöaltis jostainsyystä.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: 900 T8 Megasquirt
OoKoo, nyt on satku ajossa! Otin auton tänään pukille ja vaihdoin öljyt. Auto tuli myös pestyä talven jäljiltä. Sitten kannoin ullakolta pestyt penkit paikoilleen ja tein erinäisiä katsastustarkistuksia. Suurin aika meni vaitonaisen äänimerkinantolaitteen fiksaamiseen, muuten ei ihmeempiä. "Leimalla" meni leppoisasti, sama saabistikaveri oli katsastamassa kuin viimeksikin. Ei ollut huomauttamista Paluumatkalla auto hiukan oikutteli kuumana käynnistymisen kanssa, mutta taisi olla konehuoneen painepesuroinnin seurausta. Nyt sitten vaan pientä säätöä, sipistelyä ja kovaa ajoa!
Re: 900 T8 Megasquirt
Akku alkoi vedellä viimeisiään eli vaati aina välillä apuvirtaa. Ilmeisesti Mega ei siedä jännitteen vajoamista kovin alas käynnistystilanteessa. Nyt on uusi patteri keulilla, oli hiukan pienikokoisempi kuin entinen vaikka on pari Ah enemmän kapasiteettia.
Päivitin myös Megan koodin HR 10c2:een, jospa kiihdytyksissä esiintynyt pätkiminen poistuisi. Säätöjä hain tässä hiukan kohdalleen, mutta vaikea vielä sanoa oliko mitään apua. Koetetaan hieroa parametrit paikalleen!
Päivitin myös Megan koodin HR 10c2:een, jospa kiihdytyksissä esiintynyt pätkiminen poistuisi. Säätöjä hain tässä hiukan kohdalleen, mutta vaikea vielä sanoa oliko mitään apua. Koetetaan hieroa parametrit paikalleen!
Re: 900 T8 Megasquirt
Pätkiminen ahdoilla osoittautui sytkämodulin aiheuttamaksi. Boschin yksikkö oli tullut matkansa päähän, mutta hyllystä löytyi melkein uusi Unipoint joka pelaa hienosti. Viimeisimpien säätöjen yhteydessä käynnistyvyys ja tyhjäkäyntikin alkavat olla tosi asialliset. Vielä pitäisi saada mankkuventtiili uskomaan megaa, tai vaihtoehtoisesti asentaa tuo turboruuvi painelinjaan. 0,4bar peruspaineilla ei oikein tahdo ennättää
Viimeksi muokannut Hessu, La Kesä 06, 2009 17:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 900 T8 Megasquirt
Hyvin toiminut sytkämoduli grillaantui väärien dwell-asetusten takia, joten taas mennään sillä boschilaisella.
Heitin mankkuventtiilin ja sitä myötä megan ohjaaman ahtopaineen pois käytöstä ja tilalle tuollaisen "boost Tee" tyyppisen säädettävän rajapaineventtiilin. Ahtojen seilaus loppui siihen paikkaan ja ahdot myös nousevat terävämmin.
Heitin mankkuventtiilin ja sitä myötä megan ohjaaman ahtopaineen pois käytöstä ja tilalle tuollaisen "boost Tee" tyyppisen säädettävän rajapaineventtiilin. Ahtojen seilaus loppui siihen paikkaan ja ahdot myös nousevat terävämmin.
Viimeksi muokannut Hessu, La Kesä 13, 2009 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 900 T8 Megasquirt
Mitenkäs olis tuommonen nelilevykytkin. Tuossa lattialla olisi yksi jouten.Hessu kirjoitti:Nyt kun on tehoja niin ongelmana on että kytkin luistaa.. Olisko kellään parempaa myyrä?
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Re: 900 T8 Megasquirt
Myyty! Onnea ja menestystä uudelle omistajalle
Re: 900 T8 Megasquirt
Tämä auto bongattu Pirkkalan Motonetin pihalla eilen. Mukava nähdä että on elossa! Onko nykyinen omistaja linjoilla?
Re: 900 T8 Megasquirt
Nykyisin siinä onkin MS2-piiri kun vanha MS1-piiri lakkasi syöttämästä bensaa 1 ja 2 sylintereille. Ei auttanut mitkään säädöt vaan oli todettava että rikki mikä rikki ja päivitin samalla vähän parempaan. Käynnistyvyys parani huomattavasti.
Saab 900 T8 -86