Sivu 1/1

Projekti 9000 CD -91

Lähetetty: To Syys 28, 2006 20:33
Kirjoittaja Miika79
Tuli yllättäen hankittua otsikon mukainen tonnari 2.0i 16v-koneella. Auto on meikäläiselle ennestään tuttu, sillä isä omisti tuon auton vuosina 1994-2000. Mittariin pyörähti eilen 280tkm. Tarkoitus olisi suorittaa autoon pientä fiksausta tässä syksyn ja kenties talven aikana.

Vikalista on tällä hetkellä seuraava:

- Laatikon "perä"laakerit huutaa
- Etulokasuojissa pari ruostekukkaa, takalokareissa samaa mutta vähemmän
- Piktogrammi ilmoittaa, että toinen takaovi auki, vaikka se ei ole
- Varapyöräkotelossa Ruosteläntti
- Jotain muuta mitä nyt en muista

Autoa on vähän tutkittu paikallisen tonnari-expertin (G-mies) toimesta. Ensiksi olisi tarkoitus laittaa tuo laatikko kuntoon, että ajonautinto hieman paranisi.

Tuossa muutama kuva autosta :

http://pp.kpnet.fi/mityynel/9000cd

Lähetetty: To Syys 28, 2006 22:38
Kirjoittaja G-mies
Mää mikään expertti ole :lol:. Osasin vain irrottaa ja kiinnittää vasemman takaoven verhoilun suht rivakkaan tahtiin.

Piktogrammin vikana on ovenkahvan reed(?) kytkin, joka ei anna signaalia, että ovi on kiinni. Pitäis vissiin purkaa kahvat pois ja putsata koko lukkokoneisto.

Ja itse itseäni toistaen, tässä ohje tuohon korjaukseen. Kiitokset kuuluvat Ursinin Juhalle! Lisää aiheesta löytyy, kun laittaa hakusanaksi "reed".

http://users.tkk.fi/~jus/saab/9000/uudet/lukko.html

Sisävalokin alkoi toimimaan ovikytkimien renkkaamisen jälkeen. Kyl se siitä etenee, kunhan se ujeltava loota saadaan kuntoon.


Matti

edit: ai niin, ne momenttituen puslat oli asennettu väärin, eli hahlot oli sivuilla, kun ne pitäisi olla edessä ja takana. Ei jousta kauheesti ja täristää ehkä jopa enemmän, kuin mulla uretaanit. Mutta ne olikin ScanTech-osat.

Lähetetty: Pe Syys 29, 2006 17:01
Kirjoittaja Miika79
Nojoo.. linkki kuviin laitettu aloitusviestiin. Tuli pestyä auto pikaisesti päältä ja jonkinverran putsattua sisältä. Nyt auto huilaa siihen asti, että tuo laatikko otetaan työn alle. Vielä en ole päättänyt hommaanko toisen laatikon tilalle vai vaihdetaanko tuohon laatikkoon laakerit.

Samalla tuli päätettyä että nuo sumuvalot lähtee pois ja tilalle laitetaan ne alkuperäiset helmapalat, mitkä tuohon kuuluu.

Lähetetty: Pe Syys 29, 2006 17:19
Kirjoittaja Stressfläkt
Jaaha pitihän se arvata että jotenki tuo harrasteauto kuume piti saada loppumaan :D
Tosi hyväkuntonen yksilö ulkopuolelta näyttää olevan.

Lähetetty: Pe Syys 29, 2006 22:05
Kirjoittaja Miika79
Valitettavasti kyseinen yksilö on vapari....

Pakko jotain oli keksiä kun et suostunut mulle sitä 99turboa myymään :D

Kyllä siinä pientä kukkaa riittää. Täytyy yrittää saada ne jotenkin pois...

Lähetetty: Ti Loka 10, 2006 20:54
Kirjoittaja Miika79
Projekti on lähtenyt etenemään pikkuhiljaa. Eilen purettiin konehuoneesta tavaraa pois vaihdelaatikon tieltä ja tänään laatikko nousi kiltisti käsivoimin pois. Saabin korjaamokäsikirjaa uhmaten tuo laatikko nostettiin pois yläkautta eikä lokasuojan kautta. Vähän ahdasta meinasi olla, mutta lopulta saatiin käännettyä laatikko sellaiseen asentoon, että se lähti helposti pois. Apuna käytettiin kahta nostotaljaa, joista toisella nostettiin moottoria ylemmäksi että laatikko saatiin nousemaan yli tukikumen kiinnikkeiden ja toisella kannateltiin laatikkoa. Ohessa pari kuvaa nykytilanteesta:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja tuossa kuva tuosta nopeusmittarin anturihässäkästä.
Kuva

Huomenna pitäisi hakea paikallisesta purkamosta (Mäntykorpi) vaihtolaatikko ja aloittaa kasaaminen.

Lähetetty: Ti Loka 10, 2006 21:35
Kirjoittaja Sukellusvene
Onpa siisti Tonnari, tuolla kelpaa ajella.