900 turbo -> 90

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

900 turbo -> 90

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

Jeespoks, eli tekniikan vaihto on aluillaan. Bensatankki vasta vaihdettu :roll: Mutta nyt alko sähköt kiusaamaan... jotta eihän siihe muita sähköjä tarvii vetää kuin APC:n sähköt ?? ja sytkä? Tässä nyt on tullut mieleen että kuinkas tarpeellinen se APC purkki onkaan :roll: ei varmaan olisi paha homma jos pois jättäisi :?:
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Kyllä henkilökohtaisesti APC:n jättäisin paikalleen, ei missään nimessä ilman kerta tuollainen systeemi on olemassa.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Noh,miten sen nyt ottaa.Itellä ollu aina jotain vaikeuksia mokoman apc:n kanssa.Hermot säästyy kun pois jättää.
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

Hmm... on kyllä kakspiippunen juttu toi APC toisaalta vaikuttaa kivalta että sieltä saa ahdot säätää :) Tässä vaan tuli noiden johtojen setvimisien kanssa, että mitä johtoja siihe sytytysmoduuliin (musta palikka lokarin vieres) mitäköhän johtoja ja mistä niitä pitäis tulla :?: Tarkoitus on jättää ysikympin johdot kaikille "normaalisti" mutta APC ja sytkä pitää vissiin vetää uusiks?? Kellään vinkkejä miten pääsis vähimmällä työllä :lol: :?:
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

tomaatti kirjoitti:Noh,miten sen nyt ottaa.Itellä ollu aina jotain vaikeuksia mokoman apc:n kanssa.Hermot säästyy kun pois jättää.
Niin mitenkäs muuten saisi toimivan ratkaisun :?: Turboon pitäis tehdä "turboruuvi"? vai miten sen ratkasee?
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

Ja mitäs suosittelette jäärata käyttöön By-passia vai Dump valvea?
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

900turbo kirjoitti:Ja mitäs suosittelette jäärata käyttöön By-passia vai Dump valvea?
Ihan Bypassilla pärjää aivan varmasti ja esimerkiksi dumppi ei toimi lh-jetissä, koska se päästää ilman ulos, eikä kierrätä sitä turbon imupuolelle = sotkee seokset. Ja APC:n voi jättää esimerkiksi pelkästään vilkuttamaan nakutusvaloa ja säätää bleederillä paineet.
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

Onko 90 (kaasari,manuaali) ja 900 (turbo,manuaali) vetareissa jotain eroo :?: silmämääräsesti hyvinkin samat mutta onko pituus eroja :?:
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

900turbo kirjoitti:Onko 90 (kaasari,manuaali) ja 900 (turbo,manuaali) vetareissa jotain eroo :?: silmämääräsesti hyvinkin samat mutta onko pituus eroja :?:
Mittaa!Mutu:ei pitäs olla.Jotkut kyllä mittaillu,ja eroja ollut.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11545
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Kyllähän niissä eroa on, eipä vaan tainnut kukaan tietää tarkemmin minkäpituisia missäkin (vuosi)mallissa on. <5mm heittoa löytyy kyllä "samanlaisista" vetareista, tripodin koon vaihduttua pituudetkin muuttuivat.
Mitä vertailin pihasta löytyvistä autoista (900 ja 99, useita) niin ei kaikissa ollut yhtä syvällä se tripodi, kunhan ei jää puoliksi ulos niinkuin minulla aluksi.

Mikäli heitto on milliluokkaa ja kupit on kuluneet, voisi kuvitella että huonolla tuurilla saattaa käydä vemputtamaan/muljuamaan? (Ammattisanastoa =D)
Kiinni vaan, kyllä huomaa jos ei kestä.
Suosittelen kuitenkin mittaamaan jos ei tuota järjettömästi lisätyötä, samallahan sitä purkaa/puhdistaa/rasvaa ulommatkin nivelet.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

ok... eli lähteeks ne ihan sillä napamutterin irrotuksella 8O (ei moottoria kiinni) vai kuinkas sen helpoiten saa ... onneks ei kuitenkaa oo vielä moottoria tiellä :P
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

900turbo kirjoitti:ok... eli lähteeks ne ihan sillä napamutterin irrotuksella 8O (ei moottoria kiinni) vai kuinkas sen helpoiten saa ... onneks ei kuitenkaa oo vielä moottoria tiellä :P
Napamutteri vaan irti... Eipä nuo muualta kiinni olekaan. Kannattaa ainakin tarkastaa ulomman nivelen rasvatilanne, itsellä ollut parissa nivelessä aika ankean näköiset mömmöt sisällä.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

Tuli tässä mieleen että eihän se pituus mitään kai vaikuta kun vaihdan siis moottorin... eli 90 runkoon 900 moottori.. vai onko niissä maljoissa pituus eroja??
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

missä kunnossa 90 vetarit ja maljat? helpoimmalla ja varmimmin pääsee kun siirtää maljat 900 laatikkoon...
bensakin vielä pitää jotenkin järjestää.... sille suunnitelmia?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin